פנחס עידן לשופט חנן מלצר: "מצטייר כאילו עשינו קומבינה וזה פוגע"

יו"ר ועדי עובדי רשות שדות התעופה צפוי להודיע עד מחר בבוקר אם הוא פורש מרשימת הליכוד • לפי משרד המשפטים, הוא לא התפטר בזמן ממשרתו הבכירה ברשות • בדיון הסוער, השופט חנן מלצר הציע לעידן לפרוש: "אם אתה תודיע שאתה חוזר בך מהמועמדות אני ארצה שתחזור גם לתפקיד וגם לדרגה הקודמת. תשקול את זה ותחליט"

פנחס עידן צילום: דוברות ההסתדרות
פנחס עידן צילום: דוברות ההסתדרות

הדיון בפסילתו של מספר 19 ברשימת הליכוד לכנסת, יו״ר ועד עובדי רשות שדות התעופה הפך לרגשי היום (ג') כאשר פנחס עידן אמר כי עד מחר בבוקר הוא יודיע אם הוא פורש מרשימת הליכוד ולא יהיה חבר כנסת בכנסת ה-21. עידן בכה כאשר אמר ליו"ר ועדת הבחירות השופט העליון חנן מלצר, "זה מצטייר ברמה הציבורית כאילו עשינו קומבינה וזה פוגע ברמה האישית".

לדבריו, הוא השקיע כסף רב בהתמודדות והדבר יגרום לו הפסד. "אני מבין את הלך הרוח, לצערי זה נראה שהולכים לפסול אותי. אין לי כוח נפשי לזה", הוא אמר. על הפרק נמצאת הורדתו בדרגה של עידן, בתיקון לאחור לתאריך 6 בינואר, כך שעידן לא יחשב כבכיר וזאת כדי להצדיק את העובדה שלא התפטר בזמן הקבוע בחוק.

אתמול הגיש משרד המשפטים את עמדתם, ממנה עולה שעידן לא התפטר בזמן ממשרתו הבכירה ברשות שדות התעופה (עד 6 בינואר) ולכן לא יכול להיות ברשימה לכנסת. משרד המשפטים טען שאישור מועמדותו של עידן תהיה פגיעה בעיקרון השוויון וביטול של סעיפי החוק הקוראים לעובדי ציבור לעזוב את משרותיהם לפני הבחירות.

במהלך הדיון היום השופט מלצר אמר לעידן כי "אם אתה תודיע שאתה חוזר בך מהמועמדות אני ארצה שתחזור גם לתפקיד וגם לדרגה הקודמת. תשקול את זה ותחליט".

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של עידן, "עידן רצה להתמודד לכנסת, התייעץ עם היועמ"ש של רשות שדות התעופה ושאל אותו האם כשיוותר על ארבע דרגות הוא יהיה כשיר להתמודד לכנסת, וקיבל תשובה חיובית ללא סייג וכך פעל. מדובר על ויתור כלכלי משמעותי, כ-2 מיליון שקל. מדובר בירידה אמיתית בדרגה ואין פתק צדדי שאם אתה לא נבחר אתה חוזר לדרגה 30".

עו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד אמר במהלך הדיון: "פנחס עידן נבחר בפריימריז כנציג מחוז שפלה. המשמעות של ביטול מועמדותו של עידן היא פגיעה בבעלי זכות הבחירה בליכוד״.

ח"כ דוד ביטן, נציג הליכוד אשר נכנס לכנסת ה-20 מטעם המחוז של השפלה אמר שהפגיעה בהם היא חמורה כי "כחול לבן הציבו ברשימה שלהם את אבי ניסנקורן, נציג עובדים וכי הייעוץ המשפטי מראה שעידן פעל בתום לב".