הדור שנולד עם הטכנולגיה ביד כותב מחדש את כללי התיירות

דור ה-Z מתכנן את טיוליו לא פחות טוב - ויותר בזול - מסוכני נסיעות

צילום אילוסטרציה: shutterstock
צילום אילוסטרציה: shutterstock

בפעם הבאה, לפני שאתם סוגרים חופשה שכוללת טיסה, מלון ורכב, כדאי לקחת מספר המלצות מצעירי דור ה-Z, שיכולים ללמד אותנו כמה דברים על צרכנות חכמה, יצירתית ובעיקר מותאמת טכנולוגית לשנת 2019.

במחקר איכותני שערכנו בקרב צעירים בני 17-23, מצאנו תרבות צריכה חדשה. שונה גם מזו של צעירי דור ה-Y ודור ה-X, בני ה-30-40, שמשתמשים בטכנולוגיה הקיימת, אבל לא גדלו לתוכה כמו דור ה-Z.

ההבדלים נובעים בראש ובראשונה מהעובדה שבעוד רובנו למדנו להכיר את עולם הטכנולוגיה, מכניסת הטלפונים הניידים לחיינו, דרך האייפון והטלפונים החכמים ועד האפליקציות שממלאות את מרבית שגרת חיינו - צעירי דור ה-Z נולדו עם הטכנולוגיה ביד, והשימוש שלהם באוצרות רשת האינטרנט הוא אינטואיטיבי ובוטח הרבה יותר.

בזמן שכולנו נשמח שהאתרים או הסוכנים יציעו את הדיל הזול ביותר, לדור ה-Z יש התעוזה להשתמש בטכנולוגיה כדי לתחקר, לגלות ולהיות יצירתי בהרכבת הדיל הזול ביותר באמת. גם אם זה במחיר של נוחות ושעות חיפוש ברשת. המלצות נחשבות לקריטיות בקבלת ההחלטה, בין שמדובר בקריאת המלצות ותגובות בדף הפייסבוק של החברה, התייעצות בפורמים רלוונטיים, גוגל וגם חברים ומכרים שעשו טיול דומה, יזכו לוואטסאפ שאילתה בנושא.

בנוסף, בעוד שרובנו חייבים לקבל אישור במייל, ואצל הקפדנים יותר שיחה טלפונית - צעירי ה-Z לא זקוקים לזה, ולמעשה ימלאו פרטים באתר או יבקשו לשוחח טלפונית רק כאשר היעד הוא אקזוטי במיוחד, או שקיימת מגבלה או בקשה מיוחדת.

היצירתיות מתבטאת הן בשילוב של הזמנת טיסות מאתרים לא מוכרים, והן בשילוב של טיסות לואו קוסט עם טיסות סדירות ו/או בשילוב טיסות של חברות שונות. אין מדובר רק בשילוב של טיסות, אלא בשילוב ובשימוש מגוון כלי תחבורה - הם יזמינו טיסה זולה יותר לעיר סמוכה, ולאחר מכן כרטיס רכבת או אוטובוס בין שתי הערים.

לעתים קרובות ההחלטה לטוס לחו"ל אף נפרדת מיעד ומעיתוי, אלא תלויית דילים או מחיר בלבד. הם ידעו למחוק מהמחשב את היסטוריית החיפושים כדי להוזיל עלויות, ולהשתמש בפיצ'רים מתקדמים כדי לשנות את מיקומם הווירטואלי, כדי לחשוף את המחירים הנמוכים ביותר שנמצאים בשווקים אחרים בעולם, אם קיימים. ה-Zניקים לא צריכים מענה אנושי, ואפילו לא אישור בכתב. הם לא צריכים ממשק בעברית ולא שירות לקוחות. למה? כי הם לא מ-פ-ח-ד-ים!

דור ה-Z מתקשר עם הטכנולוגיה בכל ערוצי חייו. הוא מזמין קניות בעזרתה, מתקשר עם הסביבה דרכה, מחפש אהבה בעזרתה, מקבל דרכה שירותי מידע, רפואה, בנקאות, חינוך, העשרה ומה לא. יש לו אמון מלא במערכת.

הדור שנולד לתוך הטכנולוגיה הזו מקבל אותה כפי שהיא, וללא חשדות. אין לו בעיה עם טירגוטים, הוא אינו חושש מאיסוף מידע, להפך - שיאספו מידע עליו ועל תרבות הצריכה שלו, העיקר שהפרסום המוכוון אליו יישאר רלוונטי ומדויק לרצונות שלו.

דור ה-Z הוא מהיר ומומחה לתיירות, על אף שאינו נמנה עם אנשי תיירות מקצועיים, יודע לחפש ולמצוא לבדו את הדיל הטוב ביותר, ויכול ללמד אותנו איך מוצאים את הטיסה הזולה והנכונה במקום ובזמן הנכון.

צעירי דור ה-Z יודעים לא פחות ממיטב מומחי תיירות את כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לחופשה הזולה ביותר, אך ורק באמצעים טכנולוגיים. בעיניים שלנו הם מאוד טכנולוגיים, בעיניים שלהם הם פשוט - צרכנים נבונים.

הכותבת היא מנכ"לית אתר השוואות המחירים בתיירות טרווליסט