רשות ני"ע דרשה: פי.אל.טי משלימה מידע מהותי שלא פורסם בהודעה על מיזוג פעילות קנאביס

ההודעה הראשונית של פי.אל.טי פייננס על מזכר הבנות למיזוג פעילות קנאביס הסתירה מידע מהותי על החברה הממוזגת • הרשות לניירות ערך דרשה הבהרות וכעת מתברר בין היתר כי פג תוקפו של האישור של החברה הממוזגת ממשרד הבריאות • ובינתיים המניה המריאה בשיעור מטאורי כאשר על הדרך בעל השליטה שנחקר באזהרה מממש מניות

שרון פלאצי / צילום רמי זרנגר
שרון פלאצי / צילום רמי זרנגר

חברת פי.אל.טי פייננס, שבשליטת שרון פלאצ'י, דיווחה אמש על תוספת לדיווח שסיפקה בינואר האחרון בנוגע להסכם המתגבש למיזוג עם פעילות קנאביס, וזאת בהתאם לדרישת הרשות לניירות ערך. מדובר במידע שלא סופק בדיווח הלקוני לבורסה מתחילת ינואר ושמאפיל אל האופטימיות שנרשמה לאחר ההודעה הראשונית שהביא לריצת המשקיעים למניה. 

מדובר במזכר הבנות שנחתם למיזוג בדרך של החלפת מניות עם חברת אילן ביוקלצ'ר הפועלת בתחום הקנאביס בישראל ובארה"ב. התיקון לדיווח שפורסם כעת מספק פרטים שהחברה הממוזגת אילן ביוקלצ'ר שבבעלות היזמים ליעם גל-און ואליוט ספיץ, ומנוהלת על ידי אלעד מגל, הייתה רוצה להסתיר ושלא סופקו בדיווח הראשוני.

כך למשל, אילן ביוקלצ'ר מחזיקה ברישיונות לפעול בקליפורניה בלבד, מה שלא השתמע מהדיווח הקודם שהביא לזינוק מטאורי של עד 80% באותו היום במניית פי.אל.טי פיננס .

אם לא די בכך, פי.אל.טי, העוסקת כיום בתחום השירותים הפיננסים, לא ציינה כי לחברה הממוזגת אילן ביוקלצ'ר שלושה רישיונות ממשרד הבריאות "להחזקה וביצוע מחקר ופיתוח בסם מסוכן" שתוקפם יפוג באוגוסט 2019. כמו כן, האישור הראשוני שניתן על ידי משרד הבריאות לחוות ריבוי צמחי קנאביס כבר פקע בחודש דצמבר האחרון, מה שמאלץ את אילן ביוקלצ'ר לפעול בימים אלה לקבלת רישיון חדש בשאיפה לרישיון קבוע.

עוד עודכן בעדכון לדיווח של החברה בהתאם לדרישות הרשות, כי בהמשך לתביעה האזרחית שעומדת מול אילן ביוקלצ'ר ונושאי משרה בה, התובעים טוענים שהם זכאים להרשם במרשם בעלי המניות של אילן ביוקלצ'ר לאחר שלטענתם אחזקתם בחברה חולטה שלא כדין. לטענתם, גהונתו של אחד התובעים כדירקטור הופסקה שלא כדין ולכן יש לראותו כדירקטור מכהן.

פי.אל.טי היא חברה קטנה הפועלת בתחום האשראי החוץ-בנקאי. החברה, אשר קיבלה לאחרונה התראה מהבורסה כי אינה עומדת בכללי השימור, דיווחה ב-9 לינואר כי בעל השליטה שרון פלאצ'י הודיעה על היקשרות עם צד שלישי בהסכם למשך 120 ימים למכירת 9.99% מהחזקתו בחברה תמורת 31 אג' למניה, כך שיירד להחזקה של 39.66% בחברה. על המגעים הראשונים של פי.אל.טי למיזוג פעילות קנאביס דיווחה החברה ב-27 לינואר האחרון, כשדווח כי בעל השליטה שרון פלאצ'י קיבל פנייה מחברה פרטית לרכישת השליטה על מנת ליצור לחברה פעילות קנאביס. מאז, פלאצ'י מממש אחזקות כחלק מהסכם האופציה, כפי שדווח, מה שהעיר את עיני הרשות לניירות ערך.

פלאצ'י זומן ב-20 לפברואר לתת עדות במסגרת חקירה המתנהלת נגד צד ג', ובמהלכה הוחלט לחקור אותו באזהרה בקשר עם עבירה של סיוע להלבנת הון. 

פי.אל.טי פייננס נסחרת כעת לפי שווי שוק של 44.7 מיליון שקל, וזאת לאחר שמנייתה המריאה בשיעור של 170% מאז ההודעה הראשונית על הכוונה של בעל השליטה לממש מניות כחלק מהסכם להעברת השליטה.