בית הדין דחה את בקשת רכבת ישראל לדיון מחדש

(עדכון) - רכבת ישראל פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה לעיון מחדש ועיכוב ביצוע של החלטת בית הדין מאמש, כי סידור עבודה חדש ייכנס מחר בבוקר • משמעות ההחלטה היא שההנהלה נדרשת לפרסם סידור עבודה חדש, כפי שנקבע בפשרה שכפה בית הדין

רכבת ישראל, ת"א - שלומי יוסף
רכבת ישראל, ת"א - שלומי יוסף

רכבת ישראל פנתה הערב (ב') לבית הדין לעבודה בבקשה לעיון מחדש ועיכוב ביצוע של החלטת בית הדין מאמש, כי סידור עבודה חדש ייכנס מחר בבוקר. אך, כעת השופטת אסנת רובוביץ-ברכש דחתה את בקשת הרכבת. הנימוקים לדחייה היו כי הנהלת הרכבת לא ביקשה, במהלך הדיון שערך שעות מספר, להגיש תגובה מאוחרת. משמעות ההחלטה היא שההנהלה נדרשת לפרסם סידור עבודה חדש, כפי שנקבע בפשרה שכפה בית הדין.

הנימוקים לבקשה היו טכניים, והעידו כי להנהלת הרכבת לא היתה שהות מספקת להיערך לדיון בבקשת ועד העובדים להשהות את סידור העבודה החדש. בהחלטת בית הדין נקבעה מעין פשרה בין הצדדים: הרכבת תוכל להפעיל את סידור העבודה, אך רק 12 נהגים יוגדרו כעתודה ("יתירות" בלשון הרכבת) ויעסקו בהדרכה, לעומת 22 בתוכנית המקורית. באי כוחה של הרכבת הסכימו לפשרה כזאת בדיון בבית הדין לעבודה ביום שישי, ולכן הערעור מוזר.

אתמול, אחרי החלטת בית הדין לעבודה, הודיעו שמונה נהגים על מחלה פתאומית, והיה חשש (שלא התממש) לשיבושים בתנועת הרכבת, כפי שקרה לפני כשבועיים.