נשיאת העליון אסתר חיות במסעדה - המכונית חונה באדום-לבן. צפו

ביום שישי האחרון סעדה חיות במסעדה ברחוב לוינסקי בת"א; באותה שעה חנה רכבה שעה ארוכה באזור אדום-לבן בו מוצב תמרור אזהרת גרירה • מדוברת מערכת בתי המשפט נמסר: "הנהג היה במקום בעודו ישוב ליד ההגה, עפ"י הוראה מפורשת של המאבטח שהיה עמו. הנשיאה חיות אינה מעורבת בסידור האבטחה שלה"

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות / צילום: שלומי יוסף
נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות / צילום: שלומי יוסף

למה חנתה המכונית של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, באזור אסור לחניה באדום-לבן? ב-22 בפברואר, יום שישי, סעדה הנשיאה חיות במסעדה ברחוב לוינסקי בתל-אביב. באותה שעה חנה הרכב של חיות שעה ארוכה מחוץ לפתח המסעדה - באדום-לבן באזור חניה אסור בו מוצב תמרור אזהרת גרירה בשל הסכנה לתנועה בחניה במקום.

מדובר ברכב השרד של הנשיאה חיות, שממומן על-ידי המדינה.

מכוניתה של אסתר חיות חונה באדום לבן בתל אביב / צילום: פרטי
 מכוניתה של אסתר חיות חונה באדום לבן בתל אביב / צילום: פרטי

לפי עדויות שהגיעו לידי "גלובס", אזרחים שצילמו את הרכב בשל הפרעתו לתנועה עוכבו על-ידי מאבטח, בטענה כי מדובר בעניין "מבצעי-ביטחוני". הם נדרשו להציג תעודה מזהה, והוזהרו כי אם לא יעשו כן, הם יעוכבו או ייעצרו (לפי החוק שוטר יכול לדרוש הצגת תעודת זהות אם יש חשד לבצע עבירה, ואולם כידוע במדינת ישראל צילום רכב במקום ציבורי לא מהווה עבירה).

שלט בסמוך למכוניתה של אסתר חיות המתריע על אזור גרירה / צילום: פרטי
 שלט בסמוך למכוניתה של אסתר חיות המתריע על אזור גרירה / צילום: פרטי

יצוין כי בשעה שחנתה המכונית של הנשיאה חיות, או בחלק מהזמן, ישב בתוך הרכב הנהג שלה או מאבטח.

תגובת דוברת מערכת בתי המשפט: "לנשיאה נודע לראשונה בעקבות השאילתה על המקרה המתואר בה. מיד עם קבלת השאילתה נערכה בדיקה ראשונית של נסיבות המקרה עם הנהג ועם גורמי האבטחה. מן הבדיקה התברר כי הנהג עמד במקום בעודו ישוב ליד ההגה, על-פי הוראה מפורשת של המאבטח שהיה עמו שם. כידוע, נשיאת בית המשפט העליון, כאישיות המאובטחת על-ידי שירות הביטחון הכללי, אינה מעורבת בשום צורה ואופן בסידורי האבטחה ובהוראות הניתנות לנהג על-ידי גורמי הביטחון. בהוראת הנשיאה ייערך בירור נוסף מול גורמי הביטחון באשר להתנהלות המיוחסת למאבטח אל מול האזרחים שפנו אליו".