עדיף להגיע לעסקת טיעון עם נתניהו

הסדר כזה נחוץ כדי שיקצר את הסיוט של מאבק בלתי פוסק בשקרים שרה"מ מפזר

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"

לפני פרסום החלטת היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט בעניינו, העמיד ראש הממשלה בנימין נתניהו פנים של רוגע ועוצמה - "אף אחד לא יכול לפגוע בי", שידרו עיניו. הוא היה בטוח שבכוחו לשנות את פני הדברים בכוח הבריטון שלו בלבד. אבל הפעם זה לא הלך.

כוחן של הראיות גדול בהרבה מהבריטון ואי-הדיוקים שנתניהו מפזר בלי בעיה. הוא הופך ימין לשמאל כאילו היה ראי. האסטרטגיה שלו כל-כך ברורה ומוכרת: לא בני גנץ יקבע לאיזה צד במפה הפוליטית הוא שייך. מי שיקבע הוא נתניהו, שבעצמו מרחף מצד לצד.

ובכל זאת, זהו נתניהו, ויש ציבור שעדיין רואה בו חצי אלוהים. ציבור שמאמין לכל מילה שיוצאת מפיו ומקבל את העובדות מבלי לרצות לרדת לשורשן.

גם עכשיו, לאחר שהוטל לקרשים, הוא בהחלט יכול לקום על רגליו, כי אין לו עכבות. לגבי אדם כמותו אסור להיות שאנן, וצריך לגמור את הפרשה מה שיותר מהר.

הסדר טיעון במקום ניהול משפט

הדרך לעשות זאת היא לא באמצעות ניהול משפט. יש אנשים שרוצים לראות את נתניהו, ואולי גם את אשתו, בכלא. אולי הוא ראוי לכך, וייתכן שאם היה אדם רגיל, הוא כבר היה שם. אבל הוא ראש הממשלה.

אני לא מציע לעקם את החוק בשבילו, אבל הסדר טיעון יכול להיות פתרון טוב למדינה וכמובן גם לנתניהו ולאשתו. יותר ויותר אנשים מוכנים ורוצים ללכת על הסדר כזה, ובכך לקצר את הסיוט של מאבקים בלתי פוסקים בשקריו של נתניהו. זהו מאבק מתיש. בעיקר את האזרחים, שזמנם צריך להיות פנוי לדברים חשובים יותר.

ליכודניקים, תפסיקו כבר לפחד

אני מבקש להסביר לחברי הליכוד, שלטעון ש"רודפים" את נתניהו זה חסר שחר. רובכם יודעים זאת. הבעיה היא שאתם עדיין פוחדים ממנו ומאנשיו. נראה שעכשיו אתם כבר יכולים לגלות את עצמאותכם ולהפסיק את תמיכתכם בו. כל יום שהוא מתפקד, הוא עושה זאת על בסיס "תמות נפשי עם הישראלים" - ובלבד שלא יגיע למשפט.

בעיניי עדיף שבמקום "למות איתנו", יחיו הוא ובני ביתו עם אמריקאים - יצאו לגלות מכובדת. הוא יכול לעמוד בראש איזו קרן יהודית או להשתלב במכונת התעמולה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הוא עשוי לצייד את טראמפ בכמה טיפים מועילים בתחום זה.

אז רבותיי הפרקליטים - התרכזו בהסדר טיעון, לכו על זה בכל הכוח.

ומילה למנדלבליט: כל הכבוד על כתב החשדות - אבל אני לא אתנצל על הביקורת שהייתה לי על הזמן הרב שזה לקח. אני חושב שזו הייתה ביקורת במקומה, ואני מקווה שלא יהיה צריך לטעון אותה שוב. 

*** חזקת החפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו וכל החשודים האחרים בתיקי נתניהו מכחישים את המיוחס להם בפרשות המוזכרות. יודגש כי גם לאחר ההחלטה על הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע, הם בגדר חשודים, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת לזכותם חזקת החפות.