חלל תקשורת מזנקת 25% ומשלימה זינוק מטאורי של 90% בשבועיים

בתחילת פברואר חלל תקשורת עדכנה על מועד שיגורו של לוויין עמוס 17 במסגרת חלון הזמנים שצומצם • מאז המניה רושמת מהלך עליות בשיעור דו ספרתי

מנייתה של חלל תקשורת  מזנקת כעת ב-25% בבורסה בתל אביב, במחזור מסחר שקרוב ל-6 מיליון שקל, ובכך משלימה מהלך עליות של יותר מ-90% בשבועיים האחרונים.

בשבוע השני של חודש פברואר האחרון חלל תקשורת דיווח על המועד השיגור הצפוי של לוויין עמוס 17 שנבנה על ידי בואינג. החברה עדכנה כי מועד השיגור המתוכנן של הלוויין צומצם לחלון זמנים של חודש שבין ה-20 במאי השנה ל-19 ביוני, וכי תפעל על מנת לקבוע את מועד השיגור לתקופה שבין ה-27 במאי ל-2 ביוני, כלומר בתוך חלון השיגור.

חלל תקשורת מעריכה כי שיעורי התפוסה של לוויין עמוס 17 יפצו על הירידה במחירי השוק באפריקה, ותוך 5 שנים מהפעלתו המסחרית התפוסה בו תהיה 70%. החוב של חלל תקשורת למחזיקי האג"ח מסתכם בכ-2 מיליארד שקל. בראיון ל"גלובס" בדצמבר האחרון, אמר המנכ"ל דוד פולק כי בידי החברה 60 מיליון דולר נוספים שמוחזקים בידי נאמן ומיועדים להשלמת בניית הלוויין עמוס 17, ויחד עם תחזית המכירות לשנים הקרובות, "החברה תעמוד בהתחייבויות למחזיקי האג"ח".

חלל תקשורת נסחרת כעת לפי שווי שוק של 216 מיליון שקל בלבד, עם תשואה שלילית של יותר מ-80% ב-5 שנים. שוויה של החברה התרסק מ-884 מיליון שקל בצל התפוצצות לוויין עמוס 6 בספטמבר 2016 רגע לפני שיגורו לחלל. אבדן עמוס 6 הביא לביטול המכירה של החברה לתאגיד הסיני Xinwei תמורת 1.1 מיליארד שקל. עוד קודם לכן החברה חטפה מכה מהותית כאשר אבד הקשר עם לוויין עמוס 5 בחודש נובמבר של שנת 2015.

סאגה נוספת נרשמה בשנה שעברה כאשר את לוויין עמוס 8 אמורה היתה לבנות חברה אמריקאית. מנגד, בממשלה התנגדו בחריפות ובתחילת ספטמבר הודיע שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, כי לוויין התקשורת עמוס 8 ייבנה בישראל על ידי התעשייה האווירית. עם זאת, נראה כי התשובה לשאלה האם תסכים ממשלת ישראל ליטול על עצמה את העלות העודפת של בניית הלוויין כך שזו לא תושט על חלל תקשורת - תתקבל רק בממשלה הבאה והמשקיעים מחפשים קצה של ודאות. ההודעה על המועד המתוכנן לשיגור עמוס 17 מהווה דיווח חיובי לאחר הרבה זמן שבו החברה מלקקת את פצעיה.