קרן סרצ'לייט שיפרה את הצעתה לרכישת ביקום ל-387 מיליון שקל

אף שאמרה בעבר שלא תעלה את המחיר, הקרן האמריקאית הגישה הצעה נוספת, שבה המחיר למניית בעלת השליטה בבזק הועלה ל-20 שקל, לעומת 17 שקל בהצעה הקודמת • ההצעה הנוכחית, בהכללת המזומנים בקופתה של אינטרנט זהב, משקפת "תספורת" של 26.6% מהחוב

קרן סרצ'לייט מארה"ב משפרת את הצעתה לרכישת מניות השליטה בקבוצת התקשורת בזק . הקרן, שמעוניינת לרכוש את החזקות אינטרנט זהב  בחברת ביקום (בי קומיונקיישנס ), בעלת השליטה בבזק, הגישה הצעה "סופית ואחרונה" ובה המחיר למניית ביקום עלה ל-20 שקל, לעומת ההצעה הקודמת שבה דובר על 17 שקל, ומנגנון אפסייד של עד 8 שקלים נוספים למניה. המחיר המוצע כעת מהווה פרמיה של 23.3% על מחיר המניה בבורסה. בשעות הצהריים רשמו מניות אינטרנט זהב וביקום במסחר בבורסה עליות של כ-5% ומניית בזק עלתה בכ-2%. 

אינטרנט זהב מחזיקה ב-52% ממניות ביקום, ובמחיר שמציעה הקרן - היקף העסקה הוא כ-387 מיליון שקל. נראה שסרצ'לייט מעוניינת מאוד בעסקה, משום שעל אף שאמרה בעבר כי לא תעלה את המחיר, בפועל היא נוהגת אחרת. הקרן אף אינה מבקשת בדיקת נאותות נוספת, למעט גישה לנספח להסכם הלוואה בין בזק לבנק דיסקונט משנת 2015. ההצעה תפוג ב-8 במארס אלא אם הצדדים יחתמו על הסכם למו"מ בלעדי.

אסיפת מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב תתכנס ב-6 במארס לדון בהצעתה המעודכנת של סרצ'לייט.

תספורת של כ-27% על החוב

התרחיש הנוכחי, בהכללת המזומנים בקופת אינטרנט זהב, משקף תספורת של כ-26.6% מהחוב, שעומד על 722 מיליון שקל. נזכיר, שאינטרנט זהב עברה דה פקטו לידי נושיה - לאחר שהחברה הודיעה על עצירת תשלומים למחזיקי האג"ח, בעקבות כישלון המכרז למכירת מניות ביקום בו השתתפה גם סרצ'לייט.

התנאים המתלים להשלמת העסקה, כפי שהציגה היום סרצ'לייט, הם קבלת היתר שליטה ללא "תנאי מכביד" שישפיע מהותית ושלילית על הקרן לאחר השלמת העסקה; קבלת אישורי הגבלים עסקיים; מינוי רוב חברי הדירקטוריון של ביקום ולפחות 2 מושבים בדירקטוריון בזק; היעדר מחיקה ממסחר או השעיית מסחר של מניות ביקום או בזק בנאסד"ק או בת"א; קבלת אישורים מבית המשפט ומהנושים; וכן התניית נזילות עבור ביקום לפיה יוחזק סכום העולה על 420 מיליון שקל במזומן, ולא יותר מ-2.24 מיליארד שקל חוב נכון לסוף יוני 2019. כמו כן, סרצ'לייט דורשת היעדר שינוי שלילי לרעה הנגרם, בין היתר, על ידי הפרה או צפי להפרה במסגרת מסמכי החוב של ביקום.