יד שנייה מאייקון: האחוזה של מייקל ג'קסון מוצעת למכירה ב-31 מיליון דולר

האחוזה הועמדה למכירה לראשונה ב-2015 ב-100 מיליון דולר, אולם מאז ירד מחירה • החווה משמש רקע לסרט תעודה על הזמר שישודר בימים הקרובים ב-HBO, אשר הביא לתביעה ב-100 מיליון דולר נגד הרשת

מייקל ג'קסון / צילום: רויטרס
מייקל ג'קסון / צילום: רויטרס

חוות "סיקמור ואלי" של מייקל ג'קסון בלוס אוליבוס, קליפורניה, המוכרת יותר בשם "נברלנד" (Neverland), מוצעת בימים אלה למכירה ב-31 מיליון דולר. החווה משמשת תפאורה מרכזית לסרט התעודה השנוי במחלוקת על מייקל ג'קסון, "Leaving Neverland", של רשת הטלוויזיה HBO, שעומד להיות משודר בימים הקרובים.

האחוזה ידעה טלטלות על המדף. כפי שצוין ב"וול סטריט ג'ורנל", המחיר המקורי שבו הועמדה למכירה ב-2015 היה 100 מיליון דולר. לאחר מכן, ב-2017, נחתך המחיר ל-67 מיליון דולר. אחר-כך הוצאה האחוזה מהשוק לתקופה קצרה, וכעת היא מוצעת שוב למכירה ב-31 מיליון דולר.

סוכני הנדל"ן המייצגים את הנכס מונים בין הסיבות לקשיי המכירה עד כה את המחיר הגבוה וכן שריפות, מפולות בוץ ובצורת שפקדו את האזור. 

האחוזה, המשתרעת על כ-1,500 מ"ר, כוללת 6 חדרי שינה ו-9 חדרי אמבט, וממוקמת כ-60 ק"מ מסנטה ברברה. באחוזה יש גם 3 בתי אורחים נפרדים, אולם קולנוע, כמה אסמים, בריכת שחייה ומגרש טניס. החווה משתרעת על קרקע בשטח של יותר מ-10,000 דונם.

לפי הדיווחים' ג'קסון רכש את הנכס ב-1987 ב-19.5 מיליון דולר והתגורר שם במשך יותר מ-15 שנה.

הסרט התיעודי, בשני חלקים, מפרט את ההאשמות של שני בני אדם הטוענים כי עברו התעללות מצדו של ג'קסון בשנות ה-80 וה-90. מאחוזת ג'קסון דחו את ההאשמות והגישו תביעה של 100 מיליון דולר נגד HBO.