"כבר יש לי אישה בדירקטוריון": מי לא מבין את הבעיה במשפט?

וגם: לכמה זמן מספיקה תוכנית ישראלית המוגדרת "לטווח ארוך"?

הראל, פרידמן, סדרס, קומרוב, שניר, הראל / צילום: הדס אלדר
הראל, פרידמן, סדרס, קומרוב, שניר, הראל / צילום: הדס אלדר

יום האישה הבינלאומי יחול רק בשמונה במרץ, אך מאחר שהוא מעלה על-פני השטח נושאים שלצערנו נכונים לאורך כל השנה, הקדים ארגון ProWoman לציינו כבר השבוע. הארגון פועל לקידום נשים לתפקידים בכירים, יחד עם ארגון הבוגרים של תגלית אקסל וארגון Leadwith הפועל לקידום נשים בהייטק.

במשתתפות שהובילו את האירוע במשרדי WeWork בתל אביב היו: שני הראל, מייסדת הארגון; לי זינגר שניר, המנכ"לית; שירה וינברג הראל ודלית הלדנברג, מייסדות ארגון Leadwith; תימור ארבל סדרס, שותפה מנהלת בקרן ויולה קרדיט; מאיה קומרוב, מייסדת ומנכ"לית הסטארט-אפ Cinch; אסתר ברק לנדס, מייסדת חממת נילסן אינוביט, משקיעה ונשיאת ארגון ProWoman;שיר פרידמן, סגנית יו"ר תגלית אקסל; והשחקנית והזמרת אניה בוקשטיין. באורחות ובאורחים היו יזמיות ויזמי הייטק. 

ברק לנדס, הסבירה כי "מאחורי הנתונים היבשים - המלמדים כי גם בשנת 2019 עולם ההיי-טק והסטארטאפים בישראל עדיין נשלט ברובו על ידי גברים - קיימות מסביבנו נשים כישרוניות רבות שמסוגלות ורוצות להוביל מיזמים טכנולוגיים אך נתקלות באתגרים מורכבים יותר משל כל יזם מתחיל. אחד הפתרונות הוא רשת תמיכה והכוונה מנשים שכבר עברו את המשוכה וחוו הצלחות ואולי גם כישלונות". היא סיפרה כיצד "לא מזמן, חברה טובה שהיא בכירה מאוד ובעלת ניסיון ניהולי עשיר, סיפרה לי שהיא פנתה למכר שעומד בראש חברה ציבורית, והציעה עצמה כחברת דירקטוריון בחברה. הוא ענה אינטואיטיבית וכלאחר יד: 'יש לי כבר אישה בדירקטוריון'. מי שלא מבין מיד מה לא בסדר במשפט הזה, יש לו בעיה גדולה. הגיע הזמן שכולם יבינו כי הגיוון המגדרי נחוץ לכל סביבה עסקית. גברים ונשים שווים במידה שווה ותורמים במידה שונה. התרומה המשותפת היא משמעותית. 

אראל מרגלית נלחם בסטייקים: הנזק חמור מזה של כל תחבורת העולם

השבוע נערך אירוע ההשקה של האקסלרטור הטכנולוגי בקריית שמונה ובחצור הגלילית, בהובלת ארגון יוזמה לאומית, אותו הקים אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP כמו גם משרד הכלכלה והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ומעוף טק. מטרת האקסלרטור - לאנצ'-טק - להפוך את קריית שמונה והגליל למרכז פודטק עולמי, וכדי להעביר את המסר היא הוצגה במהלך ארוחת צהריים במתחם הגליליון שבגליל העליון.

עוד נכחו: אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה; מיכל דריימן, סגנית יו"ר עמותת יוזמה לאומית ושותפה ב-JVP וסיגל שרוני, המנכ"לית; חיים אוחיון, בעלי מתחם גליליון; דוד זיגדון, מנכ"ל מכון המחקר מיגל ולשעבר מנכ"ל רד ביומד; אריאל כ"ץ, יו"ר מחלבות הגולן; שרון אלפסי, מנכלית Anagal; דרור תמיר, מנכ"ל חרגול פודטק; היזם שמעון שרצר; וניצן סלע מנהלת תוכנית האקסלרטורים של מעוף.

מרגלית הסביר כי "אנחנו לא נוכל להמשיך לשחוט 50 מיליארד פרות בשנה ולאכול סטייקים כפי שאנו אוכלים ממש כאן בלאנצ'-טק. חייבים אסטרטגיה חדשה. וזה לא קשור לאם אתה טבעוני או קרניבור. הכמות העצומה של הפרות מייצרת נזק סביבתי הגדול פי שלושה מכל כלי התחבורה בעולם גם יחד. היום בשביל לספק קילו אחד של בשר בקר על המדף בסופר או בקצביה, נדרשים 16 אלף ליטר מים ו-10 דונם חציר ואדמה. כבר היום יש חברות ישראליות פורצות דרך שמייצרות בשר במעבדה שמרגיש בדיוק כמו הדבר האמיתי. הסטארט-אפים הישראלים יכולים לשנות את העולם כפי שאנו מכירים. לא סתם האקזיט השני הכי גדול בישראל שייך לתחום הפודטק כאשר פרוטרום נרכשה ב-7 מיליארד דולר".

מיכל דריימן, אראל מרגלית ודוד זיגדון / צילום: אור כחלון
 מיכל דריימן, אראל מרגלית ודוד זיגדון / צילום: אור כחלון

לכמה זמן מספיקה תוכנית ישראלית המוגדרת "לטווח ארוך"?

כנס GoforIsrael הוא כנס השקעות שנערך השבוע, כשהפעם הוא התקיים לראשונה בשוויץ. בכנס משתתפים משקיעים ומשקיעות מהעולם, כמו גם סטארט-אפיסטים ישראלים מתחום מדעי החיים. הכנס נערך במלון הילטון בציריך במסגרת פורום Sachs השנתי למדעי החיים, וביוזמת מחלקת מדעי החיים של בית ההשקעות קוקירמן ו-Sachs Associates.

כאשר אדי קוקירמן, יו"ר בית ההשקעות קוקירמן ושותף מנהל בקרן קטליסט, פתח את הכנס, הוא ציטט פתגם שוויצרי בצרפתית האומר: "אין אש על האגם", ומשמעותו היא בעצם - אין מה למהר. קוקירמן חש צורך להסביר ואמר כי "כמו שאתם יודעים לישראלים יש מעט סבלנות והרבה חוצפה, אז אם אצל שוויצרים תוכנית לטווח ארוך מספיקה לרבע עשור או לרבע מאה, תוכנית ישראלית לטווח ארוך היא לכל היותר לרבע שעה. לכן, אני מציע שתנצלו את ההזדמנויות שיש כאן ותשקיעו במהירות". עוד בכנס, קיבל ד"ר יאיר שינדל, מייסד ושותף מנהל בקרן aMoon את פרס מדעי החיים של בית ההשקעות קוקירמן, בשמו של מריוס נכט, שותפו בקרן, כהוקרה לתרומתו של נכט להשקעות בחברות ביומד ישראליות וקידום מדעי החיים בישראל. קוקירמן אמר לנוכחים כי הוא הכיר את נכט עוד לפני שהפך ל"כוכב סייבר".

עוד נכחו: סמי סגול; ד"ר עמי אפלבאום, יו"ר רשות החדשנות; ד"ר לורן שופ, שותף מנהל של מחלקת מדעי החיים בבית ההשקעות קוקירמן; יעקב קידר שגריר ישראל בשוויץ וליכטנשטיין; אן רוגוב, עמיתה בכירה ב-Gurnet Point Capital; ד"ר פיני אורבך, ראש תחום הפארמה בארקין אחזקות; לאונרד סאקס , מנכ"ל Sachs Associate; אפי כהן ארזי, מייסד ומנכ"ל Rainbow Medical; זאב זהבי, סגן נשיא להשקעות בקרן ההשקעות של ג'ונסון אנד ג'ונסון; ד"ר ניסים דרוויש, שותף מנהל באורבימד; ד"ר דוד סידרנסקי, מייסד ושותף בכיר Israel Biotech Fund; עו"ד יאיר גבע, שותף וראש מחלקת ההייטק בהרצוג פוקס נאמן; עודד הר אבן, שותף ומנהל משרדי Zag S&W בארה"ב; ואחרים.

גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון מבעלות השליטה ב"גלובס".

ניסים דרוויש ויאיר גבע / צילום: עדי ברנשטיין
 ניסים דרוויש ויאיר גבע / צילום: עדי ברנשטיין