עובדי בזק בינלאומי ופלאפון ייצאו להפגין מול ביתו של רודב

בעקבות התמשכות המו"מ הודיעו הוועדים שביום שני הקרוב ייצאו להפגנה מול ביתו של רודב בסביון

הפגנת עובדי בזק בינלאומי / צילום: תמר מצפי
הפגנת עובדי בזק בינלאומי / צילום: תמר מצפי

עובדי בזק בינלאומי ופלאפון מעלים שלב במאבק נגד דירקטוריון בזק בראשות שלמה רודב. עובדי החברות נקראו להפגנה מול ביתו של רודב ביום שני אחר הצהריים, וזאת אחרי שבסוף השבוע שעבר הם התריעו שאם לא תחול התפתחות במו"מ עימם הם ינקטו בצעדי מחאה כדי להגן על זכויותיהם. מהודעת החברות נפקדה חברת yes שלעת עתה הודיעה שהיא במו"מ עם ההנהלה המאוחדת.

החברות בנות של בזק, בזק בינלאומי, פלאפון ו - yes מתאחדות תפעולית תחת הנהלה אחת בעקבות סירוב משרד התקשורת לבטל את ההפרדה המבנית בין בזק לבינן. למהלך יש כמה מטרות כמו התייעלות תפעולית כדי לשפר את מצבן הכלכלי, ומתוך תקוה שהמהלך יאפשר בעתיד לנצל את נכס המס בגין ההפסדים הצבורים של חברת yes.

מבחינת העובדים כמובן אין שום עמדה לגבי ניצול נכס המס, אבל בכל הקשור להתייעלות התפעולית הם חוששים מאד. בהיבט הראשון כבר הודיעו להם שאיחוד הפעילויות יביא לצמצום בכח האדם ב - 800 איש לתקופה של 3 שנים. בהיבט היותר רחב, העובדים חוששים מאד ממהלכים שנעשים בחברת האם שעשויים לפגוע בהם כמו כניסה לתחום מכירת ציוד הקצה הסלולרי וכמו רצונה של בזק להפוך להיות חברת ISP לקראת כניסתה להשקעה בסיבים אופטיים.

מבחינת העובדים המו"מ לא מתקדם כפי שקיוו ובמקביל הם חשים שהצעדים שעושים בבזק עשויים לפגוע בהם. התחושה היא שהם "מורדמים" בכוונה.