בנט לטראמפ: "חברים לא שומרים סודות אחד מהשני"

נפתלי בנט פנה בסרטון לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ וקרא לו לפרסם את פרטי התוכנית המדינית לפתרון הסכסוך • "תוכנית המאה של טראמפ מתקדמת וכולם יודעים מה יש בה חוץ מהחשובים ביותר - אזרחי ישראל"

נפתלי בנט / צילום: אוסף התצלומים הלאומי
נפתלי בנט / צילום: אוסף התצלומים הלאומי

בעוד מפלגת העבודה נערכת להצגת התוכנית המדינית שלהם היום בצהריים, שר החינוך נפתלי בנט, המוביל את מפלגת הימין החדש, פנה היום בשידור חי לנשיא ארה״ב טראמפ (הנמצא בוויטנאם בפסגה עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג׳ון און) וביקש שפרטי התוכנית המדינית לפתרון הסכסוך יפורסמו לפני הבחירות. ״הנח את התוכנית על השולחן עכשיו ותן לנו להחליט על גורלנו״.

לפי פרסומים קודמים, בבית הלבן החליטו שלא לפגוע בנתניהו ובמערכת הבחירות ולכן לא חושפים את הפרטים של התוכנית תוך כדי מערכת הבחירות.

בנט אמר היום: ״אין ספק שאתה, הנשיא טראמפ, חבר אמיתי של ישראל אבל יחד עם זאת, חברים לא שומרים סודות אחד מהשני. כולם מתכננים את המדינה הפלסטינית מעל ראשנו (האמריקאים, הנסיך הסעודי, הפלסטינים, המלך הירדני, נשיא טורקיה ארדואן) חוץ מאיתנו, עם ישראל״.

מרכז הקמפיין של בנט הוא בהתמודדות עם החששות שלו ושל ציבור בוחריו מתוכנית מדינית שתוביל להקמת מדינה פלסטינית. היום באירוע של ועידת השלטון המקומית הוא אמר: "תחת עננת הספינים מכל עבר, הסכמי הרוטציה של לפיד וגנץ, ים המלל על סרטון לא מוצלח - כמעט מתחת לרדאר מתרחש מהלך שישנה את פניה של מדינת ישראל ויכול להמית עלינו אסון בדמות הקמת מדינת פלסטין. תוכנית המאה של טראמפ מתקדמת וכולם יודעים מה יש בה חוץ מהחשובים ביותר - אזרחי ישראל".

אתמול (ג׳) בראיונות רדיו הזהיר בנט מפני כך שכביש 6 יהפוך להיות קו הגבול והישראלים כיום לא יודעים שבעוד 3 שנים יירו על ילדיהם טילים מתוך השטח העתידי של פלסטין ועל גבי הנוסעים הישראלים ב"כביש הגבול". "ילדים יהרגו פה ואנשים עוד לא יודעים זאת", הוא הזהיר.