פאואל בסנאט: הפד ימשיך להיות קשוב לגבי קצב העלאת הריבית

יו"ר הפד צופה כי שיעור הצמיחה של הכלכלה האמריקאית ב-2019 יהיה צנוע, אך צופה תחזית חיובית להמשך • לדבריו, הכלכלה האמריקאית תתרחב בקצב יציב בשנת 2019, אם כי איטי יותר מאשר ב-2018

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל / צילום: רויטרס
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל / צילום: רויטרס

הכלכלה האמריקאית תצמח בשיעור צנוע בשנת 2019, והפדרל ריזרב ימשיך להיות קשוב לגבי ההחלטה אם להמשיך בקצב העלאות הריבית - כך אמר הערב (ג') יו"ר הפד, ג'רום פאואל, בעדות החצי-שנתית בסנאט.

"אנו רואים את התנאים הכלכליים הנוכחיים כבריאים ואת התחזית להמשך כחיובית", אמר פאואל למחוקקים, מה שמשקף את העמדה כי הכלכלה האמריקאית תתרחב בקצב יציב בשנת 2019, אם כי מעט איטי יותר מאשר בשנת 2018, אך שוק העבודה יישאר חזק. 

הפד צופה כי הכלכלה האמריקאית תציג בסיכום 2018 צמיחה בשיעור שנמוך מ-3%. נתוני הצמיחה בארה"ב יפורסמו מחר (ד'), וזאת לאחר עיכוב שנרשם בשל השבתת הממשל.

פאואל אמר כי הפד מזהה סימנים סותרים בחודשים האחרונים, ולגבי המדיניות המוניטרית הפד צפוי להמשיך להיות קשוב לנתונים שיגיעו מכיוון הכלכלה האמריקאית. פאואל ציין את הגורמים שהביאו ללחץ על המדדים לאחרונה, בהם החשש מהתרחבות מלחמת הסחר בין סין-ארה"ב; צמיחה נמוכה עם שותפות הסחר של ארה"ב; והחשש כי הפד בעצמו יעלה את הריבית בקצב אגרסיבי יותר מתנאי השוק.

המדדים בוול סטריט, שנפתחו בירידות קלות, מחקו את הירידות עם הנאום של פאואל. 

לגבי הביקורת שהושמעה על-ידי יו"ר הפד הקודמת ג'נט ילן, ולפיה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ "אין הבנה בסיסית בכלכלה ובמשימות הבנק הפדרלי", פאואל סירב להתייחס.