יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן יצא לחופשה בשל התמודדותו בבחירות

ניסנקורן כינס היום את הנהגת ההסתדרות כדי לעדכן על החופשה, זאת לאחר שמפלגת הליכוד הגישה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית נגדו ונגד מפלגת כחול לבן • בהודעת ההסתדרות נכתב כי "יו"ר ההסתדרות ילווה את מחליפו הזמני ארנון בר-דוד בתפקידיו" -  כלומר הוא מותיר לעצמו את עמדת ההשפעה ככל שידרש לה

אבי ניסנקורן / צילום: איל יצהר
אבי ניסנקורן / צילום: איל יצהר

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כינס היום (ג') את הנהגת ההסתדרות ועדכן על יציאתו לחופשה לאור התמודדותו על מקום בכנסת ה-21, עשרה ימים לאחר ההודעה הרשמית על הצטרפותו למפלגת כחול לבן וחמישה ימים לאחר הגשת שמו ברשימת המועמדים לוועדת הבחירות. מהודעת ההסתדרות - שלפיה "יו"ר ההסתדרות ילווה את מחליפו הזמני ארנון בר-דוד בתפקידיו כאמור, ככל שהדבר יידרש ותוך תיאום והנחיות היועץ המשפטי להסתדרות" - עולה כי ניסנקורן מותיר לעצמו את עמדת ההשפעה ככל שיידרש לה.

היועץ המשפטי להסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר, ילווה את התהליכים בנושא בחירת יו"ר ההסתדרות בשבועות הקרובים, בהתאם לחוקה, כאשר עדיין לא נקבע מועד. בראיון עם ארנון בר-דוד, הוא סיפר ל"גלובס" כי התוכנית היא לערוך בחירות פנימיות בבית נבחרי ההסתדרות, רק אחרי מערכת הבחירות הכללית. כלומר, ניסנקורן יוכל אם יחפוץ בכך, למשל אם לא ימונה לתפקיד שר, לחזור לתפקידו.

כינוס הנהגת ההסתדרות נעשה בעקבות תלונה שהגישה הליכוד לוועדת הבחירות המרכזית נגד מפלגת כחול לבן ואבי ניסנקורן, זאת לאור העובדה שניסנקורן לא התפטר מתפקידו כיו"ר ההסתדרות לאחר שהצטרף למפלגה. בתלונה נאמר כי "מר ניסנקורן החליט באופן תמוה שלא לפרוש מראשות ההסתדרות, תוך שהוא יוצא לחופשה ללא תשלום עד לבחירות וממשיך הלכה למעשה לעמוד בראשות אחד הארגונים החזקים במשק הישראלי. בכך יש כדי להעלות חשש מהותי כי הסיבה שמר ניסנקורן מבקש להישאר לעמוד בראש ההסתדרות היא רצונו, וחמור מכך רצונה של מפלגת כחול לבן, לרתום את מנגנון ההסתדרות לטובת מפלגת כחול לבן".

ניסנקורן הודיע במוצאי שבת לפני כ-10 ימים על הצטרפותו לפוליטיקה למפלגתו של בני גנץ, אז חוסן לישראל. הוא המתין עם הודעתו עד אחרי עריכת הפריימריז במפלגות הליכוד והעבודה, ולדברי משתתפים בפריימריז, הוא השפיע על יום הבחירות באמצעות מקורבים לו (כך סיפרה יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ').

לפי החוק, ניסנקורן אינו מוגדר כ"עובד מדינה", ולכן לא היה חייב להתפטר ממשרתו בשבוע הראשון לחודש ינואר. הוא יכול למלא את תפקידו בהסתדרות עד למועד השבעתו כחבר כנסת. במכתב של הליכוד צויין כי ניסנקורן התערב בימים האחרונים בסיום שביתת נהגי הרכבת, חרף חופשה ללא תשלום עליה דיווח. "אם כן ברור כי יציאתו של מר ניסנקורן לחופשה ללא תשלום איננה אלא אחיזת עיניים, והוא ממשיך להיות המוציא והמביא בהסתדרות, על כל המשתמע מכך", נכתב בתלונה.

בליכוד הביאו הוכחה נוספת ל"דיל" הפסול כדבריהם בכך שניסנקורן הביא לכנס התמיכה בגנץ 250 עובדי עיריית ירושלים, שהובאו לכנס על-ידי יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל.

"עסקת התן וקח בין מר אבי ניסנקורן היא שקופה וברורה ונועדה מחד גיסא להיטיב עם מר ניסנקורן אישית על-ידי שיבוצו במקום גבוה ביותר ברשימה, ומאידך גיסא מספק מר ניסנקורן את מנגנון ההסתדרות שבראשה הוא מתעקש להמשיך לעמוד ואת הוועדים הגדולים במשק", נכתב בעתירת הליכוד.