"לשכת עורכי הדין לא איבדה את דרכה ולא את חוסנה"

את הדברים אמר ראש לשכת עורכי הדין הזמני, עו"ד אבי חימי, בטקס מיוחד שנערך הערב בבנייני האומה, במסגרתו הוסמכו 441 עורכי דין חדשים

עו"ד אבי חימי בטקס הסמכת עורכי הדין החדשים / צילום: יוסי זמיר
עו"ד אבי חימי בטקס הסמכת עורכי הדין החדשים / צילום: יוסי זמיר

הערב (ב') התקיים בבנייני האומה בירושלים טקס הסמכת 441 עורכי הדין החדשים. הטקס החגיגי נערך במעמד משפחות המוסמכים הטריים; נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט אהרון פרקש; וראש לשכת עורכי הדין הזמני, עו"ד אבי חימי. הפעם הוסמכו מעט יותר גברים מנשים, כאשר 222 עורכי דין נוספו למקצוע, לעומת 219 עורכות דין חדשות, כאשר מרבית הבוגרים הם מהכללות (386 עו"ד), והיתר בוגרי אוניברסיטאות או נבחנים שלמדו בחו"ל (46 ו-9 עורכי דין בהתאמה).

בנאומו קרא הנשיא פרקש למוסמכים החדשים לפעול בדרך גישור ולהימנע מלהעמיס יתר על המידה על בתי המשפט העמוסים.

ראש לשכת עורכי הדין הזמני, עו"ד אבי חימי, אמר למוסמכים החדשים: "ברוכים הבאים למשפחת עורכי הדין - מהיום אתם חברים בלשכת עורכי הדין בישראל! אתם חברים מן המניין! שווים לכל דבר ועניין! הרגע הזה שייך לכם. מגיע לכם. זו שעתכם היפה".

עו"ד חימי אמר למוסמכים הטריים כי הוא "ער לכך שהכניסה בשערי המקצוע לוותה אצל רבים מכם בטעם חמוץ - וכי דרככם עד הלום לא הייתה קלה. אני מבטיח לכם כאן היום שבעקבות הטענות שנשמעו, נערוך חשיבה מחודשת - ואני סמוך ובטוח שנמצא את האיזון הנכון".

בהתייחסותו לפרשות האחרונות שעברו על לשכת עורכי הדין, ציין עו"ד חימי כי "אין זה סוד כי לאחרונה הלשכה שלנו, הלשכה שלכם, עברה טלטלה - אבל הסירו דאגה מלבכם: לשכת עורכי הדין לא איבדה את דרכה ולא את חוסנה. חבריי ואני נחושים להחזיר את לשכת עורכי הדין לחוף מבטחים - כך שהיא תהווה גם עבורכם - כפי שהייתה עבורי - בית חם, יציב ותומך, בית איתן".

הטקס שהתקיים הערב אינו טקס הסמכה "רגיל" המתקיים כבשגרה לאחר בחינת הסמכה רגילה. מי שהוסמכו היום כעורכי דין, הם הנבחנים שעברו בציון בין 60 ל-64 במועדי הבחינות דצמבר 2017 ויוני 2018 ולא ניגשו לבחינה האחרונה שהתקיימה בדצמבר 2018. בנוסף כוללים המוסמכים החדשים גם נבחנים שעברו את הבחינה האחרונה בעקבות החלטת הוועדה הבוחנת בעררים שהוגשו עליה.

הטקס היום מגיע פחות מחודש בלבד לאחר קיום טקס הסמכה ללשכת בו הוסמכו 1,409 עורכי דין חדשים. אז, כמו היום, הטקס התקיים בצל "פרשת השוחד המיני" לכאורה במסגרתה חשוד עו"ד אפי נוה, יו"ר הלשכה המתפטר, בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בנוגע לבחירת שופטים, כשאחד מכיווני החקירה הוא שוחד מיני לכאורה. היום כאמור בירך את המוסמכים הנרגשים ראש הלשכה הזמני עו"ד חימי, שניצח בבחירות הזמניות לראשות הלשכה את ממלא-מקום ראש הלשכה עו"ד אורי קינן.