באנגלית - "דמוקרטיה", בעברית - "מצורעים"

רה"מ ייסע לועידת איפא"ק ויתגאה במערכת הפוליטית בישראל, בשעה שבארץ הוא מפיץ הסתה, שנאה ופירוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"

בימים האחרונים אנו עדים לבליץ תקשורתי מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ועושי דברו, ח"כים ושרים לשעבר ועיתונאים ימניים, להכשרת ההסכם להכנסת אנשי כהנא לשעבר למליאת הכנסת ומסביב לשולחן הממשלה.

במקום לספק תשובות לשאלה איך הגענו למצב שראש ממשלה דוחה פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי להכניס מורשע בתמיכה בארגון טרור לכנסת, הם בחרו לצאת למסע דה-לגיטמציה והסתה נגד הציבור הערבי, תוך הפצת שקרים. וזאת, בניסיון להפוך את האזרחים הערביים ל"מצורעים", מכיוון שהם עשויים, רחמנא ליצלן, לקבוע את זהותו של המומלץ ע"י הנשיא להרכבת הממשלה הבאה. והכל במטרה להכניס לראש הבוחר הישראלי הממוצע, שאסור לאזרחים הערביים להשתתף במשחק הפוליטי בישראל.

באותה הזדמנות לא ממש מפריע לחלק מאותם אנשי ציבור ועיתונאים לקבל משכורת בסוף החודש, שממונת גם על ידי משלם המיסים הערבי.

נזכיר תחילה, שנתניהו עצמו לא ממש נרתע מ"לשתף פעולה" עם ח"כים ערבים, כשהנשיא שמעון פרס הטיל על ציפי לבני להקים ממשלה חלופית, בעקבות התפטרות אהוד אולמרט בספטמבר 2008. "שיתוף פעולה" שבא לידי ביטוי בשיחות שהתקיימו בין שנוא נפשו בימים אלה, גדעון סער, לבין אחמד טיבי, המככב בסרטוני ההסתה שלו. למיטב זכרוני אף אחד בימין לא צעק בזמנו על כך שהוא מעז להקים "גוש חוסם עם הערבים" כדי להבטיח שלבני לא תרכיב ממשלה. יש יותר צביעות מזו?

כל ניסיון להעניק לגיטמציה למי שרואים במחבל ברוך גולדשטיין גיבור, למי שהביע בעבר תמיכה בשריפת כנסיות וחסידי הארגון הגזעני להב"ה הוא פסול מיסודו, כפי שגם ציינו באיפא"ק. במדינה מתוקנת, ראש הממשלה ואנשי חצרו היו צריכים לספק הסברים משכנעים, איך נתניהו לקח מנדט מבוחרי הליכוד ומסר אותו לבוחרי הבית היהודי ע"י שריון אלי בן דהן במקום ה-28, איך הגיע למצב של ביטול פגישה עם פוטין בשביל עסקנות פוליטית ואיך הוא עושה סחר-מכר בחינוך ילדינו ובמשרד החינוך ומבטיח למסור אותו לאנשים שמקקדמים דעות חשוכות.

אך במקום לתת הסברים הם התחילו לתקוף את האזרחים הערבים. אבל, הבעיה היא הכהניסטים והניאו-כהניסטים, שהפכו לשותפים הטבעיים של הליכוד בעידן נתניהו, ולא הציבור הערבי.

מה יבחר נתניהו להגיד כשיעלה לנאום במארס בוועידת איפא"ק? יתחיל לצעוק "ערבים, ערבים"? יספר להם שאין שום בעיה עם תלמידיו וממשיכי דרכו ותלמידיו של כהנא, שתנועתו הוגדרה כארגון טרור וכלולה גם ברשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית והאיחוד האירופי?

בנאומיו באנגלית נתניהו דווקא לא מפספס את ההזדמנות לגזור קופון על חשבון הציבור הערבי, ולספר על הדמוקרטיה בישראל. למה הוא עושה זאת רק כשנואם באנגלית? אותה דמוקרטיה הופכת ל"הערבים נוהרים", "גוש חוסם עם הערבים" והפצת שנאה והסתה כלפי האזרחים הערבים כשהוא נואם בעברית.

האם בוחרי הליכוד זוכרים שיצחק שמיר וסיעת הליכוד בחרו לצאת מאולם המליאה של הכנסת כשמאיר כהנא עלה לנאום? אולי יצחק שמיר כבר הספיק להפוך ל"שמאלן עוכר ישראל"?

מתי הציבור יתעורר מהתרדמת ויתחיל להבין שנתניהו עושה סיבוב עליו למען הישרדותו הפוליטית? בכל פעם שהוא נכשל בטיפול בבעיות היום-יומיות שלכם, יוקר המחיה, משבר הדיור, מערכת הבריאות ובתי החולים שקורסים, הביטחון האישי ועוד - אתם מסתפקים בזה שהוא קורא "ערבים, ערבים"?

לא הגיעה העת לקחת אחריות ולהגיד לו "עד כאן"? אולי אני תמים וכבר ויתרתם על העתיד שלכם, לפחות אל תוותרו על עתיד ילדיכם. חנכו אותם אחרת מכם, אולי הם יפסיקו לחשוב במונחי שנאה אוטומטית כלפי האזרחים הערביים וכן יגלו בעתיד שאנשים כמו נתניהו עושים סיבוב עליהם ושלא באמת אכפת להם.

הכותב הוא הייטקיסט ופעיל חברתי