איזו קבלת פנים ערך יעקב לוקסנבורג לנשיא סמסונג ישראל

וגם: תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד, מסביר מהי פצצת הזמן של חברות הענק

משה פרי, דניאל דונגי, ג'ו יונג בין ויעקב לוקסנבורג (לוקסי) / צילום: גיא לוי
משה פרי, דניאל דונגי, ג'ו יונג בין ויעקב לוקסנבורג (לוקסי) / צילום: גיא לוי

בסוף השבוע האחרון ערכה ייבואנית ומשווקת המכשירים הסלולריים, סאני תקשורת, אירוע בסן פרנסיסקו לקמעונאים, בו היא הביעה הערכה על ביצועיהם בשיווק מוצרי סמסונג ברחבי העולם. את האירוע היא ערכה במסגרת השקת מכשיר ה-Galaxy S10.

באירוע הוצג גם המכשיר החדש שעתיד להימכר בישראל בשלוש קטגוריות מחיר שונות שינועו בין 3,000 ל-4,000 שקל למכשיר. פרי הזכיר כי "קצב ההזמנות הגבוה של מכשירי ה-Galaxy 10 והצגת ביקוש שיא וגידול של 45% במכירות המוקדמות לעומת מכירות ה-Galaxy S9 בשבועות הראשונים מאז ההשקה הרשמית, מבטאים את האמון ואת הדרישה למכשירי פרימיום לה אנו זוכים מצד הצרכנים בישראל".

יעקב לוקסנבורג (לוקסי), בעל השליטה בסאני תקשורת, ומשה פרי המנכ"ל, ניצלו את האירוע ואת הרמת הכוסית גם כדי לחגוג את מינויו של ג'ו יונג בין לתפקיד נשיא סמסונג ישראל. בין כיהן עד לאחרונה כמנהל פיתוח עסקי בחטיבת המובייל וה-IT של סמסונג העולמית וצפוי להוביל את פעילות סמסונג בישראל לצד סאני תקשורת, יחד עם דניאל דונגי, מנהל חטיבת המובייל בסמסונג ישראל.

יונג בין שמגיע מקוריאה, צפוי להעתיק בשבוע הקרוב את מגוריו לישראל, ולכן דאגו  פרי ולוקסי להכין אותו לטעמים הישראליים, וכבר לקחו אותו למסעדה ים תיכונית. מאז תחילת השנה עלתה מניית סאני תקשורת ביותר מ-20%, כאשר החברה נסחרת לפי שווי שוק של 470 מיליון שקל.

תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד, מסביר מהי פצצת הזמן של חברות הענק

ביום חמישי שעבר ערכה גוגל קלאוד כנס מקצועי בתחום הסייבר. אל מתחם LABS בתל אביב, הגיעו כמה וכמה מנשות ואנשי המקצוע המקומיים, כמו גם נציגי גוגל מעבר לים, כדי לשמוע על אתגרי אבטחת המידע בענן ומניעת תקיפות.

את אחת ההרצאות נשא תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד וממייסדי XM Cyber הישראלית. בשורה התחתונה הסביר פרדו כי אנו נמצאים במציאות מטרידה ומעוררת דאגה, אך עם פתח לאופטימיות זהירה. לדבריו "כמעט לכל מידע ניתן כיום לפרוץ, אין אף מבצר או בית שהוא בטוח ומוגן. לכן אני קורא לייסד אמנה בינלאומית שתחיל תקנות מחייבות של סולדיריות ואחריות הדדית בנושאי פרטיות וסייבר. הבעיה היא שברמת המדינות נוצר מאזן אימה בין רוב השחקניות, ולכן לאף אחת אין אינטרס לקדם אמנה כזו. יתרה מכך, לאף מדינה כמעט אין היום אינטרס ממשי למנוע הפצת פייק ניוז או כל צורה אחרת של התערבות לא לגיטימית בשיח הציבורי". את תקוותיו תולה פרדו בחברות הענק השולטות במידע. "הן יושבות על פצצת זמן, מפני שכל המידע נמצא אצלן והאחריות תופנה אליהן בבוא העת. אני מאמין כי חברות כמו גוגל ודומותיה הן התקווה האמתית שלנו כיום לכינון אמנה בינלאומית בתחום הגנת הסייבר והפרטיות".

ג'ון אסנטה, מנהל תחום פרטיות והגנת סייבר בגוגל בסן פרנסיסקו חלק עם הנוכחים סיפורי "מורשת קרב" של כלי גוגל שסייעו בגילוי ועצירת מתקפות סייבר כגון Meltdown, Spectre ו- WannaCry. "זאת למרות העובדה שהם קיבלו שם גרוע כמו דז'ה-דיס", הוא אמר.

עוד נכחו: טום סלמון, יועץ אבטחה לארגוני שירותים פיננסיים בגוגל קלאוד; אמיר שקד, סגן נשיא למו"פ בחברת PerimeterX; זיו אורן, סייבריזון; אלית בן בסט נוריאל, מנהלת שיווק  גוגל קלאוד באזור ישראל ומרכז-מזרח אירופה; גל אבידן, מנהל עסקי בגוגל קלאוד; שירה קמחי, מנהלת פעילות גוגל קלאוד בישראל, ואחרים. 

קמחי, אורן, פרדו, אבידן, בן בסט נוריאל ואסנטה / צילום: איל וורשבסקי
 קמחי, אורן, פרדו, אבידן, בן בסט נוריאל ואסנטה / צילום: איל וורשבסקי

היכן פגש אייזיק דבח את הנשיא המצרי, הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי

בשבוע שעבר ביקר אייזיק דבח, מנכ"ל ובעל השליטה בחברת ההלבשה התחתונה דלתא גליל, במצרים. דבח, שבמסגרת עבודתו מרבה להגיע למדינה בה נמצאים כמה ממפעלי החברה, הגיע הפעם למטרה מיוחדת, במסגרתה הוא נפגש עם נשיא מצרים, הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי, בארמונו בהליופוליס. נזכיר כי ב-2007 הועבר למצרים מפעל דלתא מכרמיאל, וכיום מעסיקה החברה במפעליה במצרים כ-3,000 עובדים.

המפגש עם הנשיא המצרי התקיים לרגל החלטת הקונגרס האמריקאי להעניק מדליית זהב לנשיא המנוח, אנואר סאדאת, זאת הודות ליוזמתו ותרומתו להסכם השלום בין ישראל ומצרים, כאשר דבח מכהן כיו"ר הוועדה שהמליצה על הענקת המדליה.

מתחילת השנה עלתה מניית דלתא ב-23%, כאשר החברה נסחרת לפי שווי שוק של 2.9 מיליארד שקל. בשבוע שעבר נכתב ב"גלובס" כי דבח נמנה על שיאני השכר בחברות הבורסאיות ב-2018, כשבתפקידו כמנכ"ל החברה הוא נהנה מתגמולים בהיקף של 5.5 מיליון שקל (כ-1.5 מיליון דולר) - שכללו בעיקר שכר והוצאות נלוות ומענק שוטף. 

אייזיק דבח, אורחי האירוע והגנרל עבד אל פתאח א־סיסי / צילום: עזרא פרידלנדר
 אייזיק דבח, אורחי האירוע והגנרל עבד אל פתאח א־סיסי / צילום: עזרא פרידלנדר

מנדל"ן לדוגמן: מי הציג את שפת הגוף הנכונה לסגירת עסקאות

אתמול ערך בנק מזרחי טפחות כנס שהתמקד במימון בנקאי לקבוצות רכישה. אל LABS בתל אביב הגיעו נציגות ונציגי חברות נדל"ן ומימון כמו גם עורכות ועורכי דין. את הכנס פתח אורי יוניסי, סגן מנהל החטיבה הקמעונאית ומנהל זרוע המשכנתאות בבנק. יוניסי דיבר על שוק הדיור ושוק המשכנתאות בעבר ועל הדרך בה בנק רואה שווקים אלה בעתיד הקרוב.

פנינה אלה, מנהלת סקטור בנייה ונדל"ן בבנק, הציגה זוויות מאקרו בתחום מימון בנייה של פרויקטים בנדל"ן. עוד השתתפו: יעל שלו, מנהלת מחלקת קבוצות רכישה בבנק ושרון בן יהודה מנהלת מחלקת אשראי קמעונאי לנדל"ן, שציינו את חשיבות הנגישות והיעילות בעבודה לצורך קיצור לוחות זמנים.

עו"ד ורו"ח ורד אולפינר ראש תחום מיסוי נדל"ן ב-EY ישראל, העניקה את הזווית הרגולטורית. הכנס נחתם בהרצאתה של דורית עוזיאל, מומחית לשפת גוף ותקשורת בינאישית שהעניקה טיפים לקידום עסקים וסגירת עסקאות. להדגמת הנאמר על גופו התנדב איש הנדל"ן רוני מאנה, ששימש לבקשתה של עוזיאל כדוגמן. 

עוד נכחו: דניאלה פז, מייסדת פז הנדסה וכלכלה; דברת אולפינר ועדינה גרינברג, גרינברג אולפינר שמאות מקרקעין; ניצב בדימוס בנצי סאו, דירקטור חברת ויליפוד ומחבר המנהלים של חברת הסייבר White-Hat; צחי סופרין, מנכ"ל קבוצת סופרין; גיא בלושינסקי, מייסד ג'י גרופ; קרן מוכתרי, שותפה ב-KM פרויקטים; 

רוני מאנה, פנינה אלה ובנצי סאו / צילום: אבשלום ששוני
 רוני מאנה, פנינה אלה ובנצי סאו / צילום: אבשלום ששוני

לירן לובלין מונה למנהל מחלקת המחקר של אי.בי.אי שירותי בורסה

אי.בי.אי שירותי בורסה הודיעה על מינוי של לירן לובלין למנהל מחלקת המחקר בחברה. לובלין יעבוד תחת ניהולו של רפי גוזלן, מנהל המחלקה הכלכלית. לובלין יכנס לתפקידו החדש בתחילת אפריל ויחליף את דורין פלאס ששימשה כמנהלת המחלקה בשלוש השנים האחרונות ושמסיימת את עבודתה באי.בי.אי לאחר קרוב לעשור.

ללובלין ותק של 10 שנים בתפקידי אנליזה וניהול השקעות בשוק ההון, כאשר בארבע השנים האחרונות כיהן כאנליסט אנרגיה ותקשורת באי.בי.אי. קודם לכן שימש לובלין כמנהל השקעות ואנליסט בהלמן-אלדובי עציוני ניהול תיקים. 

לבנת מזרחי רינסקי, מנכ"לית אי.בי.אי שרותי בורסה אמרה: "לירן הוא דוגמה מצוינת ליכולת שלנו להצמיח מנהלים מוכשרים מתוך הארגון. אני רוצה להודות לדורין על עבודתה. דורין ניהלה את תחום המחקר במשך למעלה משלוש שנים והצליחה להוביל מחלקה דינמית מתחדשת ומצוינת".

לירן לובלין / צילום: אילן בשור
 לירן לובלין / צילום: אילן בשור