עובדי מודגל מתכת משהים את צעדי המחאה; ביום חמישי יתקיים דיון דחוף

כ-100 מעובדי המפעל באזה"ת צ.ח.ר סמוך לראש-פינה פתחו הבוקר בצעדי מחאה • המפעל נמצא בבעלות פרטית, ובאחרונה ההנהלה שלו גיבשה תוכנית הבראה בעקבות המשבר שאליו הוא נקלע

מפעל מודגל מתכת, הבוקר / צילום: דוברות ההסתדרות
מפעל מודגל מתכת, הבוקר / צילום: דוברות ההסתדרות

עדכון: עובדי מודגל מתכת מראש-פינה הודיעו היום (ב') בצהריים על החלטתם להשהות את מהלכי המחאה שבהם פתחו הבוקר, ולחדש מחר את העבודה במפעל. זאת בעקבות הודעת מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, שי רינסקי, כי יקיים ביום חמישי דיון דחוף בניסיון למצוא פתרון למשבר במפעל שנקלע לקשיים.

יו"ר ההסתדרות הכללית במרחב גליל עליון, יונה פרטוק ויו"ר ועד העובדים במפעל, אביחי דגמפור מסרו כי ההחלטה על השהיית פעולות המחאה מבטא מחווה של רצון טוב נוכח הכוונה לפעול למציאת פתרון למשבר.

הבוקר פתחו כ-100 עובדי מפעל מודגל מתכת שבאזור התעשייה צ.ח.ר, הסמוך לראש-פינה, בצעדים ארגוניים בעקבות כוונת ההנהלה לפטר מחצית מהם וזאת, לאחר שהמפעל נקלע לקשיים כלכליים. לדברי מנכ"ל החברה, רפי גרבר בקשות שהוגשו למוסדות המדינה לקבלת סיוע - לא נענו.

מודגל מתכת מייצר מוצרי מתכת מחורצים ואביזרים שונים שרובם מיועדים ליצוא. רוב עובדי המפעל הם תושבי קריית שמונה, טובא זנגרייה וחצור הגלילית.

תוכנית התייעלות כוללת פיטורים

המפעל נמצא בבעלות פרטית, ובאחרונה ההנהלה שלו גיבשה תוכנית הבראה בעקבות המשבר שאליו הוא נקלע. לדברי המנכ"ל גרבר, המשבר נגרם בשל ירידות מתמשכות בשער החליפין של האירו - שהובילו לכך שהמפעל לא עמד ביעדים שנקבעו כתנאי לקבלת מענק מתוקף החוק לעידוד השקעות הון מרשות ההשקעות.

בהסתדרות הכללית, שמלווה את עובדי מודגל מתכת אמרו הבוקר כי באחרונה העובדים התבשרו כי ההנהלה גיבשה תוכנית התייעלות, שכוללת פיטורים של מחצית מהם. לטענת ההסתדרות, מגעים שהתקיימו בימים האחרונים בניסיון למצוא מתווה שיאפשר את פתרון המשבר העלו חרס - והמשא-ומתן שהתקיים בנושא נקלע למבוי סתום.

על רקע המשבר, ההסתדרות הכלליות במרחב גליל עליון שבראשות יונה פרטוק הכריזה על סכסוך עבודה בחברה: "עשרות מעובדי החברה נמצאים רגע לפני הצטרפותם למעגל האבטלה ואנחנו קוראים לרשויות להתעורר ולמנוע משבר חריף בטרם יהיה מאוחר מדי", אמר.

לדברי יו"ר ועד העובדים במפעל, אביחי דגמפור, "אנחנו נאבקים על חיינו ועל פרנסתנו - והצעדים שלנו ילכו ויחריפו עד שימצא פתרון ועד שתגובש תוכנית שתימנע פגיעה אנושה בעובדים ותאפשר להם להמשיך לעבוד בכבוד".

מנכ"ל החברה, גרבר אמר הבוקר ל"גלובס" כי בקשה שהגיש בעבר לקבלת מענק מהקרן למפעלים במצוקה - לא נענתה וזאת "משום שהמצב שלנו לא היה גרוע מדי בשביל זכאות לקבלת מענק כזה". הוא הוסיף ואמר כי "שוק המתכות חשוף ליבוא זול מסין - ששוחק את נתח השוק שלנו בארץ ואנחנו מקווים מאד שגורמים ממשלתיים יפעלו במהרה כדי להיחלץ מהמשבר הזה. בשל אותו משבר, לא היה לנו מנוס מהכנת תוכנית הבראה שתמנע הידרדרות נוספת".