תמ"א 38 בגבעתיים: 22 דירות במקום 10 וחניה תת-קרקעית

הבניין ברחוב קק"ל 27א' בגבעתיים ייהרס, ובמקומו ייבנה בניין חדש עם חניון תת-קרקעי

סיפור בעלי הדירות:

אחד מבעלי הדירות בבניין התעניין בהיתכנות של הפרויקט, פנה ליזם ואח"כ לעו"ד רועי בר יוסף, שהחל לקדם את החתימות ואת הפרויקט. מרבית הבעלים אינם מתגוררים בבניין אלא משכירים את דירותיהם. אחד מהדיירים התנגד ועיכב את החתימה, אולם בסופו של דבר חתמו כולם. "בבניין ממול מתקדם תהליך של תמ"א, שגורם להרבה בלגן ברחוב, ולכן מי שעדיין שמתגורר בבניין סובל מבעיות חניה ורעש. העירייה הערימה הרבה קשיים בדרך, יש עיכובים לא מוצדקים ולמי שמתגורר בבניין זה קשה. ייאמר לזכותו של היזם שהוא לא מתייאש ונשאר סבלני. אני באופן אישי לא מתגורר בבניין, לכן יש לי סבלנות. אני מרגיש שזה ממש קרוב ומצפה לזה".

התמורה ליזם:

תוספת של 12 דירות (סה"כ 22 דירות) ב-8 קומות, ביניהן דירות 4-4.5 חדרים (כ-90 מ"ר), דירות 5 חדרים (כ-105 מ"ר), פנטהאוזים 5 חדרים (כ-160 מ"ר) ודירות גן 4 חדרים (כ-100 מ"ר).

התמורה לבעלי הדירות:

תוספת חניה לכל דירה ומעלית + מרפסת 10 מ"ר. אין היום חניה בבניין, צפויות כ-40 חניות בחניון תת-קרקעי, כך שלכל דירה לפחות חניה אחת. תשלום דמי השכירות בתקופת ההריסה והבנייה וגם הוצאות העברה הלוך וחזור - כל אלה בהתאם למחירי השוק.

לו"ז:

התוכנית אושרה בוועדה המקומית וכעת ממתינים להיתר ולתחילת הפינוי של הדיירים. תחילת הבנייה צפויה במהלך 2018 ואכלוס הבניין צפוי בעוד שלוש שנים.

כתובת: קק"ל 27א, בשכונת בורוכוב בגבעתיים

המצב הקיים: בניין שנבנה בשנות ה-70 הכולל 10 דירות ב-3 קומות, אין מעלית ואין חניה. השטח הממוצע של הדירות הקיימות עומד על כ-95 מ"ר.

יזם: אנגלאינווסט התחדשות עירונית. 

אדריכל: אלכסנדר קרופיצקי ממשרד מטרופוליסארכ.