פועל בניין נהרג הבוקר בירושלים: הרוג שישי מתחילת 2019

הפועל נהרג לאחר שנפל מגובה בפרויקט Savyon View, שהיזמית שלו היא אפריקה מגורים • בשנה שעברה נהרגו 41 בני אדם בתאונות בנייה

אזור התאונה בירושלים / צילום: מד"א
אזור התאונה בירושלים / צילום: מד"א

הבוקר (א') נהרג פועל בניין לאחר שנפל מגובה לפיר מעלית באתר בנייה ברחוב הנביאים בירושלים. הוא נפצע באורח אנוש ומותו נקבע כעבור זמן קצר. הפועל נהרג בפרויקט Savyon View שהיזמית בו היא אפריקה ישראל מגורים.

ההרוג הוא מוחמד חאתם עספארה, מבית כאחל ליד חברון, בן 25.

זהו ההרוג השישי בתאונות בנייה מתחילת 2019. בשנה שעברה נהרגו 41 בני אדם בתאונות בנייה, בהם שלושה עוברי אורח.

פראמדיק מד"א אהרון אדלר סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 30 שנפל מגובה רב לפיר באתר בניה, הוא היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים כשמצבו קריטי".

מבית חולים הדסה הר הצופים נמסר כי: "הפועל הגיע במצב קשה לאחר נפילה מגובה אל תוך בריכה. לאחר החייאה ממושכת לרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותו".

מן המשטרה נמסר כי "כוחות משטרה, חוקרים ואנשי מז"פ הגיעו לזירה והחלו בחקירת נסיבות המקרה, ארבעה חשודים עוכבו".

הקבלנית המבצעת היא חברת שייקה אלה.

במשרד העבודה בודקים חשד שלפיו הכנה ליציקה קרסה אחר שהונח עליה משטח כבד של קורות עץ ובלוקים של בטון.

עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה: "אנו פותחים את השבוע עם עוד עובד בניין שנפל אל מותו, לכאורה כתוצאה מקריסת מערכת תפסנות שהוכנה לפני יציקת בטון ועליה הונח משקל ועומס רב. זהו העובד ה -6 שנהרג באתרי הבנייה מתחילת שנת 2019, אליו מצטרפים עוד חמישה עובדים שנהרגו בתעשייה ובענפי עבודה אחרים.

"שנת 2019 מראה עלייה מדאיגה במספר תאונות העבודה בישראל, והדבר מלמד, שלמרות כל ההבטחות להגברת האכיפה ותחילת הפעולה של יחידת פלס אין אנו רואים שינוי במדיניות באכיפה בשטח".

מקו לעובד נמסר: היום נהרג העובד השישי בתאונות עבודה בבניין לשנת 2019. שוב יצא אדם לפרנס את משפחתו ומצא את מותו במקום עבודתו. אנו תקווה, שלאור הטרגדיה המתמשכת, הפעם החקירה תוביל לתוצאות ולכך שהאחראים על ההפקרות באתר הבנייה ייתנו את הדין על מותו של העובד. יצוין כי רק לפני מספר שבועות התבשרנו שיחידת החקירות "פלס", החלה את עבודתה, לאור כישלון עבודת המשטרה. עם זאת טרם הובהר האם תחקור תאונות כגון אלו. על הרשויות לקדם את הרחבת האחריות של כלל הגורמים המעורבים בפרויקט. רק אחריות ישירה תציל חיי אדם.