החקירה מתרחבת: רשות ני"ע ערכה חיפוש במשרדי מיקרומדיק

עם זאת, החברה דיווחה כי החקירה אינה נוגעת לחשדות נגד החברה או נגד נושאי משרה בה • מוקדם יותר השבוע נחקר גם נושא משרה בכיר ברוסאריו קפיטל, שהובילה יחד עם אחרים הנפקה של מיקרומדיק בעקבותיה נהיה רו"ח מנחם ויינברג, שנחקר השבוע באזהרה בחשד לשימוש במידע פנים, בעל עניין בחברה

רו"ח מנחם ויינברג / צילום: כדיה לוי
רו"ח מנחם ויינברג / צילום: כדיה לוי

האם אנו עדים להסתעפות נוספת בפרשת השימוש במידע פנים שנחקרת החל מתחילת השבוע על-ידי רשות ניירות ערך? חברת מיקרומדיק טכנולוגיות בע"מ הודיעה לבורסה לפני זמן קצר כי אמש (ד') פשטו על משרדיה חוקרי רשות ניירות ערך וערכו בהם חיפוש במסגרת חקירה המתנהלת על-ידם בימים אלה.

לטענת החברה, לא נחקרו בנדון כל נושאי משרה או גורמים אחרים בחברה. עוד צוין בדיווח של מיקרומדיק  כי חקירת הרשות אינה נסבה על חשדות נגד החברה או נגד נושאי המשרה בה.

השבוע נחקר באזהרה פעמיים במשרדי הרשות רו"ח מנחם ויינברג, פעיל בשוק ההון. ויינברג חשוד בביצוע עבירות של שימוש במידע פנים בקשר לניירות ערך של מספר חברות ציבוריות, על רקע חקירה חדשה ומסועפת שמבצעת מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך בימים אלה.

בנוסף לוינברג, נחקרו גורמים נוספים בעלי פרופיל גבוה בשוק ההון, כאשר אחד המוכרים מבניהם הוא זוהר לוי העומד בראש אימפריית הנדל"ן סאמיט.

אמש פורסם בלעדית ב"גלובס" כי גם נושא משרה בכיר בחברת החיתום רוסאריו קפיטל נחקר על-ידי מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך במסגרת חקירת הפרשה.

אותה רוסאריו הייתה גם זו שהובילה יחד עם גורמים נוספים הנפקה שביצעה מיקרומדיק בסוף חודש ינואר. במסגרת הנפקה זו ביצע ויינברג רכישה משמעותית של מניות וכתבי אופציות של מיקרומדיק, ובעקבותיה הפך לבעל עניין בחברה (כלומר, שיעור אחזקת המניות של ויינברג עלה מעל ל-5%).

בהנפקה של מיקרומדיק שבוצעה ב-22.1.2019, היא ביקשה לגייס הון באמצעות הנפקת מניות וכתבי אופציות לציבור. במסגרת זאת הקצתה החברה כ-8 מיליון מניות רגילות וכתבי אופציות, וגייסה כ-3.6 מיליון שקל. יום לאחר מכן פרסמה החברה את מרשם בעלי המניות העדכני שלה, שכלל החזקות בעלי עניין, אך שמו של ויינברג לא הופיע בו.

רק ב-24.1.2019, כפי שעולה מדיווח החברה, הפך מנחם ויינברג לבעל ענין במיקרומדיק, לאחר שרכש 850,000 מניירות הערך שהונפקו - כ-10% מסך המניות שהונפקו.

הדיווח על היותו של ויינברג בעל עניין התבצע רק שבוע מאוחר יותר, ב-30.1.2019. עוד באותו יום, נרשם הזינוק החד ביותר שנרשם בשנה האחרונה בשער המניה, כששער המניה זינק ב-50% (מ-43.9 אגורות ל-67 אגורות).

ואולם שבוע לאחר הדיווח על היותו בעל עניין, ושבועיים בלבד לאחר שנהפך לכזה, מכר ויינברג חלק ממניותיו וחדל מלהיות בעל עניין.

ויינברג גרף רווח נאה בזמן "הסיבוב" הקצר שעשה בחברה: את מניותיו רכש בשער של כ-41 אגורות, אך מכר אותן בשער של 68 אגורות, כשהמניה ממשיכה לרדת.

עוד בטרם בוצעה ההנפקה, הודיעה החברה על התפטרותו של מי ששימש כמנכ"ל שלה מאז 2016, גיא לרנר. בפועל סיים לרנר את עבודתו בתחילת השבוע הנוכחי, ואת מקומו צפוי לתפוס מאיר יואלי.

בעל השליטה בחברת מיקרומדיק הוא ישראל מקוב, מנכ"ל טבע לשעבר, בה היו לויינברג אחזקות בעבר. רוסאריו קפיטל הוקמה בשנת 2003 ונחשבת לאחת החברות המובילות והמיומנות בישראל בתחום ההנפקות הציבוריות והפרטיות לגיוס הון.

אמש, בטרם פרסמה החברה דיווח על החקירה שנערכה במשרדיה, נמסר מטעם החברה: "החברה דיווחה על הפיכתו של מר ויינברג לבעל עניין ועל כי חדל מלהיות בעל עניין מיד לאחר שהנ"ל דיווח על האירועים ובהתאם להוראות החוק."

*** חזקת החפות: ההליך הפלילי בעניינם של החברות והחשודים המוזכרים בכתבה נמצא בשלב מקדמיים של חקירה או לאחר שנערך שימוע אך טרם הגשת כתב אישום. כל החשודים המוזכרים בכתבה הם בחזקת חפים מפשע.