אקזיט ענק לאטיוניטי הישראלית: נמכרת ב-560 מיליון דולר לחברת Qlik

מחיר המניה בעסקה הוא 23.5 דולר, שמשקף פרמיה של 18% על מחיר המניה אתמול • שווי אטיוניטי עומד כיום על 430 מיליון דולר, לאחר שמניית החברה זינקה ב-180% בחודשים האחרונים

שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי / צילום: איל יצהר
שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי / צילום: איל יצהר

אחרי עלייה של 180% במחיר המניה של חברת התוכנה אטיוניטי  בחודשים האחרונים, החברה מכפר סבא נמכרת בתמורה ל-560 מיליון דולר. הרוכשת היא חברת Qlik, שתשלם עבור כל מניית אטיוניטי 23.5 דולר - פרמיה של 18% על מחיר הנעילה אמש בנאסד"ק. מדובר במחיר שמתקרב למחיר השיא אליו הגיעה אטיוניטי רק לפני מספר שבועות, ועמד על 25.2 דולר. המניה עולה כעת בטרום מסחר למחיר שמתקרב למחיר העסקה, ומשקף למעשה את ביטחון המשקיעים בהשלמת העסקה.

ההסכם אושר פה-אחד על-ידי הדירקטוריונים של קליק ושל אטיוניטי. החברה הישראלית מספקת פתרונות לניהול דאטה, בהם פתרונות לגישה, לניהול, לשיתוף ולהפצת נתונים . יו"ר ומנכ"ל החברה הוא שמעון אלון, והוא גם אחד מהמרוויחים הגדולים מהאקזיט, משום שהוא מחזיק ב-8.3% ממניות החברה, בשווי של כ-46 מיליון דולר.

אלון (68) כבר ביצע בעבר אקזיט, כשחברת פריסייס שאותה ניהל נמכרה ב-2002 בכ-540 מיליון דולר. הוא השקיע באטיוניטי והתוצאות המאכזבות של החברה באותה עת הובילו אותו לקחת את מושכות הניהול בשנת 2008.

אלון מסר היום כי "אנו נרגשים להצטרף לקליק, וכך לשלב את יכולות אינטגרציית המידע וניהול הביג-דאטה שלנו עם המובילה בניתוח מידע, כדי להאיץ את ההצלחה שלנו. אנו מאמינים שהעסקה משרתת היטב את טובתם של בעלי המניות (stakeholder) של אטיוניטי ומספקת לאטיוניטי חשיפה והיקף פעילות נוספים, שישרתו את מימוש התכניות האסטרטגיות שלנו, כאשר אנו ממשיכים לספק ללקוחותינו את המוצרים והשירותים המובחרים אליהם הם כבר התרגלו לצפות."

מייק קאפון, מנכ"ל קליק, מסר: "כוחה של אטיוניטי בהעברת מידע בזמן אמת בסביבות ענן מורכבות, תציב את קליק, באופן ייחודי, במקום בו היא תוכל לסייע ללקוחותיה להוביל מידע ולמצב את אסטרטגיית ניתוח המידע במסדי הנתונים שלהם. אטיוניטי הוכיחה צמיחה חזקה בשוק גדול ויחד אנחנו במקום טוב יותר לשרת את הלקוחות הארגוניים שלנו, יחד עם האיקו-סיסטם של השותפים שלנו, כדי לפתור את הבעיות המאתגרות ביותר בתחום המידע".

ב-2018 צמחו הכנסות אטיוניטי ב-39% לרמה של 86.2 מיליון דולר, מתוכם 52.5 מיליון דולר מתחום רישוי התוכנה והיתר מתחום התחזוקה. החברה גם עברה לרווח נקי עם רווח של 6 מיליון דולר על בסיס GAAP ו-11.7 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, והיא ייצרה תזרים מזומנים של 9.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת. בסוף השנה היו לה בקופה 44.2 מיליון דולר. החברה ציפתה להשיג ב-2019 לראשונה הכנסות של מעל 100 מיליון דולר.

בראיון ל"גלובס" לפני מספר חודשים נשאל אלון על האפשרות שהחברה תקבל הצעה לרכישתה, והשיב: "אין שום סיבה שלא. אני לא שולט בזה, אבל זה שאנחנו חברה קטנה שמוכרת עדיין פחות מ-100 מיליון דולר, מקטין את כמות המתעניינים ביומיום. בכל מקרה, אנחנו לא למכירה, כי אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לתת הרבה יותר בעתיד. אנחנו נהנים לעשות את זה לבד ועושים את זה טוב".

לרוכשת Qlik יש זיקה היסטורית לישראל - אחת מהמשקיעות הראשונות בה הייתה קרן ההון סיכון JVP. לימים הונפקה החברה בנאסד"ק ו-JVP מימשה את החזקתה ברווח ניכר. כיום Qlik היא חברה פרטית, בבעלות קרן הפרייבט אקוויטי Thoma Bravo, שרכשה אותה ב-2016 ואשר השלימה לאחרונה גם את רכישת אימפרבה, חברת הסייבר שהקים שלמה קרמר.