למה דוחף פתאום מנכ"ל משרד הספורט למיסוי השחקנים המתאזרחים?

הסכסוך בכדורסל הישראלי: גורמים המעורים במהלכים מעידים כי לפני כמה שבועות "מירי רגב הייתה ערב פריימריז בליכוד, ולא רצתה שהסיפור של המיסוי יחזור אליה כבומרנג בקלפי" • עכשיו אין למנכ"ל שום בעיה לטפל גם בעניין שנחשב נפיץ • משרד הספורט: אין לטענות כל שחר

מכבי ת"א כדורסל / צילום: שלומי יוסף
מכבי ת"א כדורסל / צילום: שלומי יוסף

סוגיית הסכסוך בכדורסל הישראלי עדיין לא ירדה מסדר היום. בימים האחרונים נוצרה מחלוקת גדולה בין אנשי מינהלת הליגה ומכבי ת"א מצד אחד, לבין מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי מהצד השני. הסיבה: הרצון של שרעבי, שמונה על ידי השרה מירי רגב כאחראי על ניסיונות ההסדרה של הסכסוך, להכניס להסכם בין המינהלת לארגון השחקנים סעיף במסגרתו המס שישלמו השחקנים המתאזרחים יהיה דומה לזה שמשלמים הישראלים. המשמעות עבור הקבוצות היא ברורה - עלויות גבוהות יותר בגין העסקת מתאזרחים. נכון להיום משלמים מתאזרחים מס מרבי של 25%, בדומה לשחקנים זרים, כאשר במידה ומדובר בשחקנים אמריקאים הרי שבעקבות אמנת המס הם אינם משלמים מס כלל עד הכנסה של 108 אלף דולר בשנה.

מה הוביל את שרעבי לסיבוב הפרסה הזה, הרי עד לפני חודשיים כשפרסם את המלצות "ועדת שרעבי" שבראשותו הוא עמד לא נגע בסוגיית המס? גורמים בסביבת משרד הספורט ושמעורים בסכסוך בכדורסל טוענים שהעניין פשוט - לפני כחודשיים לא יכול היה שרעבי לעורר מהומות עם עניין המיסוי, שנחשב לנושא נפיץ, בגלל ששרת הספורט מירי רגב לא רצתה מהומות. הכוונה? "רגב הייתה לפני פריימריז בליכוד, ולא רצתה שהסיפור הזה יחזור אליה כבומרנג בקלפי". אבל עכשיו אין מבחינתה שום מניעה ששרעבי יעשה מה שהוא מבין. נזק הוא כבר לא יכול לגרום לה. 

ממשרד הספורט נמסר: "אין לטענות כל שחר. ההמלצות שגובשו נותרו בעינן עם שינויים מתחייבים כתוצאה מהמשובים שהתקבלו ובהינתן שהרצון הוא להגיע להסכמה".