ח"כ אשר מיהדות התורה לביטון: כדאי לכם לקרוא את המצע של לפיד לפני שאתם נכנסים איתו

כך אמר הערב ח"כ יעקב אשר לראש עיריית ירוחם לשעבר מיכאל ביטון • הדברים נאמרו בפאנל של לשכת רואי החשבון בכנס בים המלח

אחת השאלות הפתוחות הערב, לקראת איחוד אפשרי בין יש עתיד לחוסן לישראל, היא איזה יחס יקבל הגוף המאוחד משתי הסיעות החרדיות, ש״ס ויהדות התורה. השר אריה דרעי הכריז שהוא דבק בנתניהו כל הדרך ואף קמפיין הבחירות שלו מתמקד בפוסטרים ובהם תמונתו מופיעה לצד תמונת נתניהו, עם הכיתוב ״נתניהו צריך אריה חזק״ וסיעת יהדות התורה אומרים כי גם הם מעוניינים בהמשך שלטון נתניהו ואין בלתו.

הערב התקיים פאנל מעניין של לשכת רואי החשבון, ביחד עם יו״ר לשכת רו״ח איריס שטרק, בכנס בים המלח.

ח״כ יעקב אשר (מספר 3 בדגל התורה, מספר 6 ברשימה לכנסת) החמיא לראש עירית ירוחם לשעבר, מיכאל ביטון (מקום 6 ברשימת חוסן לישראל, לפני המיזוג עם יש עתיד).

ח״כ אשר פנה לביטון ואמר לו: ״לפני שאתה מגיע לכנסת, זה הבדל דרמטי בין ראש עיר לח״כ. כי ראש עיר הוא בוס, יש לו יותר סמכויות. בכנסת, צריך לדעת להתנהל, אלא אם תהיה שר. אני מכיר את מיכאל, הוא איש עבודה וביצוע. הוא איש של אדם ושל אדמה״.

בהמשך הדיון נשאל אשר על האפשרות של צירוף עם יאיר לפיד, מי שכידוע נחשב לדמות הפוליטית השנואה ביותר על יו״ר הרשימה, סגן השר יעקב ליצמן. ח״כ אשר דיבר במתינות יחסית, אם משווים לדברים הקשים שהוטחו בלפיד לאורך השנים מבכירי מפלגתו, אולם מבין השורות ניתן היה לשמוע שהביקורת עליו לא תיעלם, גם אם יהיה צירוף בין המפלגות.

״אני מציע לך לפני שאתם חותמים עם לפיד, אל תסתכל על המצע שלו בנושאי דת ומדינה. תסתכל על הביצועים שלו כשר אוצר, הוא היה שר אוצר שקיצץ קצבאות ילדים ולא רצה להעלות אותן ופגע בשכבות חלשות. את זה הוא עשה בפועל. צריך להסתכל לא מה שיועצי תקשורת כותבים לו, אלא מה שעושה בפועל״.

ביטון השיב לאשר: ״אמרתי ליעקב, המפלגה שלנו היא במצע של אהבת אדם ויש לנו נציגה חרדית ואישה ראשונה דרוזית שתהיה ח״כית. … אנחנו בית של כולם, אנחנו מדברים עם לפיד ואולי יהיה איחוד״

ובאשר לנושא תקציבי והקצאות, רמז ביטון לאשר שלא הכל ילך אצלם ״מה שלמדתי בירוחם, שמי שרוצה לשדוד את הקופה הציבורית בסוף הוא במינוס ואין לו תזרים. מילא קיוסק או מכולת או מועצה שנסגרת, אך מדינה לא יכולה להיסגר, היא חייבת להיות יציבה כלכלית ולהגדיל את הכנסותיה ולטפל בכסף שחור, ומצד שני להיות בצמצום פערים ושוויון הזדמנויות״.