ממשיכים לדבר: המו"מ בין יאיר לפיד לבני גנץ יימשך אל תוך הלילה

שיחות המשא ומתן בין לפיד לגנץ נמשכות בסביון בביתו של ראש מטה לפיד לאחר כמה שעות הפוגה • אורלי לוי-אבקסיס ביטלה הערב השתתפות בכנס פוליטי על מנת להמשיך מגעים עם חוסן לישראל גם כן • שיחות לפיד-גנץ צפויות להימשך לתוך הלילה כיוון שאת הרשימות יש להגיש עד 22:00 מחר לכל המאוחר • בנתיים, בליכוד תוקפים את איחוד לפיד-גנץ האפשרי כממשלת שמאל חלשה

בני גנץ, יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי, איל יצהר
בני גנץ, יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי, איל יצהר

צוותי המו"מ בין יאיר לפיד לבני גנץ שבו להיפגש הערב (ד') בסביון בביתו של ראש מטה יאיר לפיד הלל קוברינסקי וזאת אחרי כמה שעות של הפוגה שנטלו הצדדים. אורלי לוי-אבקסיס, ביטלה הערב השתתפות בכנס פוליטי, וטרם הגישה את הרשימה שלה לועדת הבחירות של הכנסת, על אף שדובריה שיגרו את רשימת המועמדים שלה, בצירוף וידאו הכרות עם המועמדים.

לוי-אבקסיס מעוניינת לחבור לקבוצה, בתנאי שתנאיה (מבחינת מצע) יתקבלו, אך הקושי נמצא בחקיקה המגבילה אותה מלחבור למפלגות קיימות כמו יש עתיד ולכן אחת האופציות שנשקלו היתה שילוב אנשיה תוך שהיא נכנסת לכנסת כשרה בלבד, בממשלה, או באיחוד כלשהו של הצדדים.

לפיד וגנץ צפויים להמשיך לעבוד לתוך שעות הלילה, כאשר לוח הזמנים לוחץ, כי יש להגיש את הרשימות - המאוחדות או המפוצלות - עד לשעה 22:00 אחר הצהריים, מחר, לכל המאוחר.

בתוך כך נודע שרה"מ נתניהו התכוון לשריין את מקום 28 במפלגת הליכוד לשדרן שמעון ריקלין, העובד בערוץ 20 ונחשב לתומך גדול של נתניהו. ספי עובדיה (ערוץ 13) דיווח על כך לראשונה, וריקלין השיב לו בטוויטר:

הזירה הפוליטית כולה מגיבה לאיחוד האפשרי של גנץ ולפיד. שר האוצר משה כחלון אמר בראיון לערוץ 12: "אם בני גנץ יהיה איש המחנה הלאומי, אני לא פוסל ישיבה עמו בממשלה".

עוד התפתחות של השעות האחרונות שמסעירה את הדרג הפוליטי, היא הרוח הגבית החזקה שמעניק ראש הממשלה למפלגת עוצמה יהודית, ממשיכיהם של כהנא, ח"כ לשעבר מיכאל בן-ארי ושותפיו, איתמר בן גביר, מרזל וגופשטיין.

אחרי פרסום מסמך ההסכמות בין הליכוד לבין הבית היהודי והאיחוד הלאומי, מסמך לפיו הליכוד יקחו על עצמם שריון את איש הבית היהודי (אולי ח"כ בן דהן) במקום 28 ברשימתם, כדי לאפשר לרפי פרץ ולבצלאל סמוטריץ לשלב אדם נוסף מטעמם ברשימתם - פרסמו במפלגתו של גנץ את ההודעה הבאה: "אצלנו בממשלה לא יהיו בל"ד ולא כהנא. נתניהו איבד את הממלכתיות והציונות".

הליכוד, הגיבו לחוסן לישראל: "לפיד וגנץ יקימו ממשלת שמאל רק תודות לגוש החוסם של המפלגות הערביות, כפי שאחמד טיבי אומר בגלוי. זה או ממשלת ימין חזקה של נתניהו, או ממשלת שמאל חלשה של לפיד-גנץ".