רשות ני"ע חקרה את מנכ"ל קדימהסטם יוסי בן יוסף בחשד להוצאת כספים מהחברה במרמה

מדובר בפרשה שהציר המרכזי בה הוא רו"ח מנחם ויינברג, ובה מעורבות כמה חברות בורסאיות • מוקדם יותר השבוע הרשות פשטה על משרדי קדימהסטם • במהלך החקירה התגלו ממצאים המחזקים את החשדות

יוסי בן יוסף, מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio-One
יוסי בן יוסף, מנכ"ל קדימהסטם / צילום: Studio-One

רשות ניירות ערך עצרה לחקירה את יוסי בן יוסף מנכ"ל חברת הביוטכנולוגיה קדימהסטם. בן יוסף שוחרר למעצר-בית, הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום, והוא הפקיד ערבות של 200 אלף שקל. 

מדובר בפרשה שהציר המרכזי בה הוא רו"ח מנחם ויינברג, ובה מעורבות כמה חברות בורסאיות, בהן חברת הנדל"ן סאמיט, חברת הביומד קדימהסטם , חברת התשתיות נקסטקום, חברת כלל ביוטכנולוגיה וחברת אליום מדיקל. בין השאר נחקר זוהר לוי, בעל השליטה בסאמיט, הנחשב לאחד הכוכבים העולים בשוק ההון בשנים האחרונות.

בן יוסף נחקר בין היתר בחשד לביצוע של עבירות לפי חוק ניירות ערך ובכללן עבירות של שימוש במידע פנים, עבירות תרמית בקשר לניירות ערך ועבירות דיווח. כל אלה בקשר לחברת קדימהסטם, במהלך השנים 2016-2018.

קדימהסטם היא חברת ביוטכנולוגיה המפתחת טיפול למחלות ניוון שרירים וסוכרת. לפי הנספח לבקשה בשחרור בתנאים מגבילים, ב-2 לספטמבר האחרון פרסמה החברה דיווח אודות משא-ומתן מתקדם לביצוע גיוס הון במסגרת הקצאת מניות פרטית, עליו הודיעה החברה לראשונה במסגרת הדוחות לרבעון השני. לאחר הדיווח מנייתה של החברה עלתה 4.69%. 

על-פי החשד, במסגרת הקשר הישיר והרציף שניהל עם ווינברג, מסר בן יוסף מידע פנים אודות הדיווחים של קדימהסטם טרם הפרסום לציבור הרחב. על-פי החשד, וינברג השתמש במידע פנים שקיבל מבן יוסף וניצל אותו לטובת ביצוע עסקאות בניירות ערך של קדימהסטם טרם הדיווח למשקיעים. 

אם לא די בכך, ברשות ניירות ערך חושדים כי השניים פעלו במרמה להוצאת כספים בהיקף של מאות אלפי שקלים שלא כדין מקופת החברה תוך הסתרת הייעוד הכספי.

עוד מציינים ברשות כי במהלך החקירה התגלו ממצאים המחזקים את החשדות בנוגע למעורבותו של בן יוסף בביצוע עבירות של שימוש במידע פנים. חשודים נוספים ומעורבים נוספים נחקרו בתיק המדובר, אולם ברשות מציינים כי נוכח היקף החקירה ומורכבות העניין, יידרשו חקירות ופעולות נוספות חקירה נוספות.

בא-כוחו של בן יוסף, עו"ד מאור ברדיצ'בסקי, מסר: "מרשי משתף פעולה, פעל לטובת החברה, ואין מחלוקת כי לא קיבל טובת הנאה כלשהי לכיסו. אני מאמין כי בתום החקירה יתברר כי לא דבק במעשיו רבב".

*** חזקת החפות: החקירה נגד בן יוסף, זוהר לוי, מנחם ויינברג ושאר המעורבים נמצאת בראשיתה. מדובר בשלב מקדמי מאוד של ההליך הפלילי. לוי ו-ויינברג מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.