קרן הון הסיכון Jerusalem Venture Partners השלימה גיוס קרן שמינית בהיקף 220 מיליון דולר

עד היום, JVP גייסה תשע קרנות, בסכום כולל של למעלה מ-1.3 מיליארד דולר, כאשר קרן 7 כללה קרן רגילה וקרן 'אופרטיוניטי' • בין המשקיעות בקרן הנוכחית ניתן למנות את חברת עליבאבא של ג'ק מא ואת בנק ההשקעות הממשלתי הצרפתי Bpi France

אראל מרגלית / צילום: איל יצהר
אראל מרגלית / צילום: איל יצהר

קרן הון הסיכון JVP - Jerusalem Venture Partners, הודיעה היום (ד') על השלמת גיוס הקרן השמינית שלה (JVP 8) בהיקף 220 מליון דולר. הגדילה את היקף הגיוס מ-160 מיליון דולר שתוכננו במקור, ל-220 מיליון דולר, אחרי שהשלימה את גיוס 160 מיליון הדולר כבר בחודש יולי, אז הגדילה את היקף הקרן ל-200 מיליון דולר, וכעת, הקרן נסגרה בסכום הגבוה מכך ב-20 מיליון דולר. עד היום, JVP גייסה תשע קרנות, בסכום כולל של למעלה מ-1.3 מיליארד דולר, כאשר קרן 7 כללה קרן רגילה וקרן 'אופרטיוניטי'.

בין המשקיעות בקרן הנוכחית ניתן למנות את חברת עליבאבא של ג'ק מא, אשר הפכה לפני שנתיים וחצי לשותפתה האסטרטגית ומשקיעה עשרות מיליוני דולרים ב-JVP, ובחברות שהיא מצמיחה, וכן את בנק ההשקעות הממשלתי הצרפתי Bpi France, אשר הצטרף כמשקיע בקרן החדשה בחודש יולי האחרון.

הקרן החדשה תתמקד בהשקעות בחברות בשלבים מוקדמים ובחברות בשלבי ביניים. מאז הקמתה, הקרן התמקדה בעיקר בהשקעות בחברות בשלבים המוקדמים והשקיעה בלמעלה מ-130 חברות. הקרן פועלת משלושה משרדים הממוקמים בירושלים, בה ממוקם מטה הקרן, בבאר שבע ובניו יורק, שם פתחה מרכז בשנה שעברה.

JVP סיימה את 2018 עם תשע השקעות חדשות בחברות טכנולוגיה ישראליות. כחלק מהחלטה של הקרן להשקיע ביזמים מניו יורק ומהעולם, JVP הקימה במהלך השנה האחרונה מרכז חדש בניו יורק, HUB.NYC, שיתמקד בעיקר בהשקעה בחברות בתחום הסייבר. לדברי מרגלית לפחות שני שליש מהקרן יושקע בחברות ישראליות.

JVP מדווחת כי היא מדורגת על ידי חברת המחקר Preqin כאחת משש קרנות ההון סיכון המובילות בעולם על ביצועים עקביים, עם זאת, לא ניתן לדעת בוודאות את ביצועיהן של קרנות הון סיכון, משום שתשואות הקרנות מדווחות רק למשקיעיהן.

מתעניינים בחיבור בין טכנולוגיות רוחביות כמו סייבר ו-IoT

בנוסף, JVP מדווחת כי בין משקיעי הקרן השמינית נמנים קרנות ממשלתיות אמריקאיות ואירופיות, חברות ביטוח בינלאומיות, גופים פיננסים, מוסדות אקדמיה, תאגידים ותעשיות גלובליות. פילוח משקיעי הקרן לפי גיאוגרפיות כולל רוב של משקיעים מאירופה (כ-38%), ארה"ב (35%) ואסיה (25%) כולל נציגות של קבוצת משקיעים חדשה מיפן. זהות המשקיעים נותרת גם היא חסויה כמו בכל קרן הון סיכון, ולא ניתן לדעת האם המשקיעים בקרנות הקודמות המשיכו להשקיע גם בקרן הנוכחית.

לדברי אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP, רבים מהמשקיעים בקרן הקודמת השקיעו גם בקרן הנוכחית, והצטרפו גם שחקנים חדשים. מחצית מהמשקיעים בקרן הם גופים פיננסיים ומחצית מהם הם משקיעים אסטרטגיים "היום, אפילו חברות ביטוח רוצות שיתופי פעולה עם חברות טק".

"בקרן החדשה אנחנו הולכים הרבה יותר עמוק לתחומים עסקיים חדשים כמו פינטק, אינשור-טק, ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית בתחום הבריאות ואיכות החיים, ונושא ניהול הסיכונים בעולם החדש, והתאמה אישית למשתמש באמצעות ביג דאטה, וגם נושא הערים החכמות.

"בעבר התמקדנו בארלי סטייג' והיום נשקיע גם בלייט סטייג', כלומר השקעות של 15-20 מיליון דולר. בנוסף, אנחנו נכנסים לנושאים שבעבר לא היו טכנולוגיים, ובזה ניו יורק היא כל כך חשובה, כי יש לנו נגיעה עם מוסדות פיננסיים ועירוניים בעיר. כך גם אירופה, שם אנחנו עובדים עם ממשלת הולנד, עם הבנקים הגדולים, ועם תעשיית האוטומוטיב. מעניין אותנו החיבור בין טכנולוגיות רוחביות כמו סייבר ו-IoT, ובין ורטיקלים עסקיים שיכולים להגיע למשתמש הקצה בשטח".

לדבריו, הקרן רואה עצמה כמשקיע שאינו רק פיננסי אלא גם אסטרטגי, "אנחנו רואים דברים ברמה של אקו-סיסטם, אז היום כשאנחנו עובדים עם בתי החולים הגדולים או הבנקים הגדולים באירופה וניו יורק, אנחנו מסתכלים על הבעיות של הדור הבא של הסייבר, כקבוצה, ביחד".