כשהחבר החדש בימין החדש ניסה להסתיר עמדות ניציות ישנות

הבוקר התגאה נפתלי בנט על צירופו של רן בר-יושפט, סמנכ"ל פורום קהלת, לימין החדש • אלא מסתבר שלוחם ההסברה של בנט "ניקה" את חשבון הטוויטר שלו מהציוצים הניציים שלא בדיוק עולים בקנה אחד עם התדמית שמנסים איילת שקד ובנט ליצור לימין החדש

הבוקר (ג') הודיע נפתלי בנט בטוויטר שלו על הצטרפות רן בר-יושפט, סמנכ"ל פורום קהלת, למפלגת הימין החדש. בציוץ מכנה בנט את בר-יושפט "לוחם הסברה ראשון במעלה".

מספר דקות לאחר פרסום ההודעה של הימין החדש, בדיקה בחשבון הטוויטר של המצטרף החדש גילתה כי מרבית הציוצים בחשבון, מלבד 2-3 עדכניים, נמחקו. משתמשים רבים, ביניהם ענת שלו, תהו מדוע "נוקה" החשבון ואף פנו אל בר-יושפט, בנט ואיילת שקד בשביל תשובות.

רן בר-יושפט ידוע בטוויטר כמי שהתבטא בעבר באופן ציבורי ובטוויטר בפרט בעד סיפוח השטחים, כיבוש ירדן, דרום לבנון ואידיולוגיית ארץ ישראל השלמה, ולפתע כל הציוצים בנושא, כמו הציוץ למטה שמתייחס לכיבוש העתידי של ירדן, נעלמו כלא היו. ענת שלו אף שאלה את בר-יושפט ישירות מדוע ציוצים על כיבוש המדינות השכנות נמחקו.

רן בר-יושפט על כוונותיו לכבוש את ירדן / צילום מסך מתוך טוויטר
 רן בר-יושפט על כוונותיו לכבוש את ירדן / צילום מסך מתוך טוויטר

החבר החדש בימין החדש עדכן כי מחק "החשבון כולו" מפני שהיו בו מעט מאוד עוקבים וציוצים רבים היו "לא כל כך רלוונטיים לזירה הציבורית". עוד הוסיף בנוגע לעמדתו הניצית, "מניח שאת הדעות שלי את יכולה להבין בקלות ולמצוא מספיק ראיונות בנושא וכמובן לשאול". שלו לא ויתרה, שאלה אם הוא עדיין חושב "שאנחנו צריכים לכבוש את ירדן" וטענה כי יחסית ל"לוחם הסברה" כפי שבנט תיאר אותו, אינו מתנהג בשקיפות וכי קהל מצביעי הימין החדש היה שמח לשמוע על דעותיו הביטחוניות הקיצוניות.

לדברים הללו בר-יושפט כבר בחר להגיב בציוץ פומבי ולא רק לשלו: "אתם באמת מוזמנים להתקיף אותי על הדעות שלי. באמת! הכי לגיטימי. אבל לדבר על שקיפות? פשוט תיכנסו לראיונות בהם דיברתי. היו לי 600 עוקבים בערך. התחלתי מחדש".

בר-יושפט יכול להמשיך לצייץ על כך שתמונות הריצה והשקשוקה שכביכול כיכבו בחשבון לא רלוונטיות לציבור ושרצה "להתחיל מחדש", אך כשפוליטיקאי "מנקה" את ציוציו - זה בדרך כלל אומר שהוא מנסה להסתיר משהו, ובמקרה הזה, נראה שסמנכ"ל פורום קהלת מנסה להסתיר עמדות ביטחוניות קיצוניות ישנות שלא בדיוק עולות בקנה אחד עם התדמית שמנסים שקד ובנט ליצור לימין החדש בקמפיין לבחירות.