הבורסה בת"א | סיקור שוטף

המסחר בת"א הסתיים בירידות: בזק איבדה 3%; טאואר זינקה כ-13%

מנכ"ל טבע התייחס הבוקר לאתגרים העומדים בפני החברה במסיבת עיתונאים בתל אביב • מניית טאואר עולה לאחר פרסום הדוחות • חוקרי רשות ניירות ערך פשטו על משרדי חברת קדימהסטם, כלל ביוטכנולוגיה, נקסטקום ואליום מדיקל • מוקדם יותר נחקר יו"ר סאמיט זהר לוי על ידי רשות ניירות ערך

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:50

המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים בירידות שערים בחלק מהמדדים, ומדד ת"א-35 הצליח להתייצב וננעל ללא שינוי. מדד ת"א-90 איבד 0.62% ומדד ת"א-125 איבד 0.15%. מניית בזק ירדה 3%, מניית אי.אפ.אפ ירדה 2.10% וטבע איבדה 1.38%.  

בעליות בלטה מניית חברת השבבים טאואר שזינקה כ-13%, אחרי פרסום דוחות מוצלחים.  

15:40

גם אליום מדיקל  דיווחה כי חוקרי רשות ניירות ערך ערכו חיפוש במשרדיה ונושאי משרה נחקרו בחשד לעבירות מידע פנים.

מניית בזק  מאבדת 2.5% בתנודה חדה מטה, וזאת מבלי שפורסם דיווח כלשהו של החברה.

הדולר  עלה 0.3% ושערו היציג נקבע על 3.631 שקלים. האירו  השיל 0.1% ושערו היציג נקבע על 4.095 שקלים. יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו אמר: "נתונים כלכליים חלשים ובראשם הירידה במכירות הקמעונאיות בארה"ב, וחולשת שוק הרכב, תורמים להערכה כי הבנק המרכזי האמריקאי עשוי להסתפק השנה בהעלאת ריבית אחת, לעומת הציפיות הקודמות שדיברו על 2-3 העלאות ריבית. על רקע התמתנות הציפיות לעלייה בריבית הדולר, והמדד בשנת 2018 בישראל, ההערכה כי התרחבות פער הריביות השלילי שבין הדולר לשקל מיצה עצמו. עודפי היצע מט"ח תורמים לייסוף השקל. בנוסף, הציפייה לצמצום פער הריביות בין הדולר לשקל לאור המדד שהיה גבוה ביחסית לציפיות. הדולר נחלש בזירה המקומית. אולם, על רקע השיחות שבין ארה"ב לסין וההערכה כי הנשיא טראמפ ידחה את מועד ההגעה להסכם סחר ל-1 במאי, עשויה לתרום להתאוששות הדולר. התחזקות הדולר בעולם, עשויה לבוא לידי ביטוי גם בזירה המקומית, אולם, להערכתנו, פוטנציאל הפיחות נותר מוגבל והדולר צפוי לשוב לרמה של 3.6 שקלים ומטה. פיחות השקל אל מעבר לרמות של 3.66 שקלים, יזמן הזדמנות ליצואנים לגדר חשיפות ולצמצם את הסיכון מפני התחזקות השקל".

15:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו בנטייה לירידות, כאשר מדד ת"א 90 משיל 0.6% ומדד הבנקים עולה 0.1%. מדד ת"א 35 נסחר ללא שינוי מהותי ומחזור המסחר מסתכם בכ-500 מיליון שקל.

חברת השבבים טאואר  דיווחה על דוחותיה לרבעון ולשנה כולה, והמניה עולה בבורסה בתל אביב. לפי סרגיי ויסצ'ונק מאופנהיימר, "התחשב בסדרת אכזבות של העבר, אפשר להגדיר את הדוחות כטובים".

רשות ני"ע פשטה על משרדיהם של מספר חברות בורסאיות - בהן סאמיט , קדימהסטם , כלל ביוטכנו  ונקסטקום  - במסגרת חקירה של עבירות מידע פנים.  מניותיהן של החברות מגיבות בירידות בבורסה בתל אביב בהמשך לדיווחים. סאמיט יורדת 4.3%, קדימהסטם צונחת בכ-14%, נקסטקום צונחת בכ-11%, וכלל ביוטכנולוגיה מאבדת כ-1%. עוד קודם דווח כי זהר לוי, בעל השליטה בחברת סאמיט, נחקר בחשד לשימוש במידע פנים. 

13:00

מנכ"ל טבע , קאר שולץ, אמר הבוקר במסיבת עיתונאים ראשונה מאז מונה לתפקיד מול קהל ישראלי, כי החברה לא צופה לעזוב את ישראל, וסיפק התייחסות לתחזית הנמוכה שסיפקה החברה במעמד הדוחות הכספיים בשבוע שעבר.

מניית ביטפארמס , שצפויה להימחק בקרוב מבורסת ת"א, מזנקת כעת בכ-50% (אחרי שזינקה אתמול 55%).

9:50

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בירידות. ת"א-35  ות"א-125  מאבדים כ-0.06%, ת"א-90  יורד ב-0.03% ות"א-בנקים  נופל ב-0.20%.

הפניקס , מליסרון  ודלק קידוחים יהש  מובילות בעליות במדד ת"א-35. טאואר , פז נפט  ו-IFF  בולטות בירידות. מניית ביטפארמס , שזינקה אתמול ב-55.3%, עולה בכ-6% כעת. 

חברת השבבים הישראלית טאואר צפויה לפרסם דוחות היום. לפי ממוצע התחזיות של האנליסטים, הרווח למניה יסתכם ב-42 סנט, וההכנסות ב-336.4 מיליון דולר, וזאת לאחר ש טאואר הנמיכה תחזיות במעמד פרסום הדוחות לרבעון השלישי .

מנכ"ל טבע  מתייחס הבוקר לאתגרים העומדים בפני החברה במסיבת עיתונאים בתל אביב. "איחדנו את החטיבות של טבע לארגון אחיד ופונקציונלי, על מנת שלא לפשוט רגל ולשרת את החוב, שהיה לפני שנה 35 מיליארד דולר - סכום שנחשב רב מאד. מדובר הרבה מאד כסף. אם אתה לא יכול לשלם את המשכנתא למשל אתה עלול לאבד את ביתך. כשההכנסות יורדות יש רק אופציה אחת להפחית עלויות ולכן ערכנו את השינוי המבני", כך אמר קארל שולץ. 

חברת יוניברסל  דיווחה כי ביהמ"ש אישר בקשה לייצוגית נגד החב מטעם צרכנים שרכשו רכב מסוג שברולט ספארק בשנת 2011, אך דחה צרוף רוכשים ב-2012.

יחידת להב 433 במשטרה פתחה בחקירה נגד חברת נקסטקום ובעלי תפקידים בה בחשד לעבירות מרמה ועבירות נוספות, על יתר פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום גורף. החברה דיווח לבורסה על הפסקת מסחר מלאה.

6:40

המסחר בבורסת ת"א ייפתח היום על רקע העליות הקלות אתמול. ת"א-35 הוסיף 0.05%, ת"א-125 עלה ב-0.07% ות"א-90 ב-0.14%. מחזור המסחר במניות עמד על 653.7 מיליון שקל. מחזור המסחר באג"ח הסתכם ב-3.67 מיליארד שקל.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בעליות, למעט מדד הקוספי. באירופה המסחר ננעל אמש במגמה מעורבת. אתמול לא התנהל מסחר בבורסות וול סטריט. 

מניית ביטפארמס  זינקה אתמול ב-55.3%. כפי שפורסם באחרונה ב"גלובס", חברת כריית הביטקוין הקנדית ביטפארמס צפויה למחוק בקרוב את מנייתה מהמסחר בת"א ולהפוך לחברה פרטית לקראת הנפקת מניותיה בבורסת טורונטו תחת חברה חדשה. מחיר הביטקוין  עלה עוד 5% ביממה האחרונה ומחירו כעת כ-3,920 דולר לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

האירו מתחזק ב-0.1% לעומת השקל ושערו היציג עומד כעת על 4.1006 שקלים. הדולר מתחזק ב-0.21% ושערו היציג הוא  3.62 שקלים.