התגעגעתם? הנה מועדי שידור תעמולת הבחירות בכל הערוצים

ועדת הבחירות המרכזית לא קיבלה את בקשתן של קשת ורשת לשדר את תעמולת הבחירות הרחק מעבר לשעות הפריים-טיים, ובכל זאת ניכר הניסיון לפגוע ברצף השידורים מעט ככל שאפשר

טלוויזיה / צילום: Shutterstock
טלוויזיה / צילום: Shutterstock

ועדת הבחירות המרכזית לא קיבלה את בקשתן של קשת ורשת לשדר את תעמולת הבחירות הרחק מעבר לשעות הפריים-טיים, ובכל זאת ניכר הניסיון לפגוע ברצף השידורים מעט ככל שאפשר. היום (ב') הודיע יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, על מועדי תעמולת הבחירות שישודרו פעם ביום בשפה העברית ופעם נוספת בשפה הערבית.

שעות התעמולה בערוצים המסחריים המרכזיים קשת ורשת יהיו בצמוד לפריים-טיים: קשת 12 תשדר את תשדירי התעמולה בימים א'-ג' בשעה 23:00 ובימים ד'-ה' ושבת בשעה 23:30. השידור ברשת 13 יהיה בדיוק הפוך, כשבימים בהם קשת משדרת ב-23:00, רשת תשדר ב-23:30 ולהפך. שידורי התעמולה בערבית ישודרו בקשת ב-14:30 וברשת ב-15:00.

בתאגיד השידור הציבורי "כאן" תשודר התעמולה במהלך השבוע ב-18:00 ובשבת ב-22:30, והשידורים בערבית ישודרו באופן כזה שיסתיימו עד 18:30.

בערוץ 20 תשודר התעמולה ב-22:00, ובערוץ 9 - בשעה 19:00.

נזכיר כי בעלות הרישיון בקשו לשדר את תשדירי התעמולה בשעות שיגרמו לכמה שפחות פגיעה בשידור השוטף שלהם: ב-14:00 בצהריים וב-24:00.

תעמולת הבחירות היא זמן אוויר המופקע מבעלות הרישיון על-פי חוק ישן נושן - הרבה לפני שעברו לשיטת הרישיונות. מדובר ב-40 דקות בכל סבב, שקשת ורשת אינן מקבלות תמורה כספית בגינן, והמועד לשידורן נקבע על-ידי ועדת הבחירות, בהתחשב בהמלצות מועצת הרשות השנייה שביקשה את עמדתן של בעלות הרישיון.

טלוויזיה ורדיו הן המדיות היחידות בהן המפלגות לא יכולות לרכוש זמן פרסום, והוא מוקצה להן על-פי חוק. באמצעים הדיגיטליים, בשילוט החוצות ובעיתונות נקנה הפרסום בכסף מלא, ובמקרה של ביקושים גבוהים אף נרשמת בעת הזאת עליית מחירים.

עבור קשת ורשת המשמעות של החובה לשדר תעמולה היא אובדן הכנסות של עשרות אלפי שקלים ביום. אולם מעבר לפגיעה הישירה של אובדן זמן הפרסום, נגרם נזק נוסף: קטיעת הזרימה שקשת ורשת מנסות לבנות מהפרה-פריים לפריים-טיים עצמו, במטרה להביא משעות אלה כמה יותר צופים לשעות הפריים-טיים, שהוא הזמן בו מוזרם אליהם מרב הכסף. מנגד, 23:00 הוא סוף שעות צפיית השיא, כשעדיין יש מספיק נקודות רייטינג להרוויח מהן.