לא ממתינה לברקזיט: אלוני חץ במו"מ מתקדם לרכישת שני בניינים בלונדון ב-970 מיליון שקל

שני בנייני המשרדים במרכז הבירה הבריטית הם בשטח השכרה כולל של כ-22 אלף מ"ר • אחד מהם מושכר בתפוסה של 95% לתקופה ממוצעת של 4 שנים, והשני מושכר לגוף ממשלתי ל-8 שנים • במקביל, חברת הנדל"ן המניב מתכננת לגייס כ-300 מיליון שקל בימים הקרובים, באמצעות הרחבה של סדרת האג"ח י'

נתן חץ, מבעלי השליטה באלוני חץ / צילום: איל יצהר
נתן חץ, מבעלי השליטה באלוני חץ / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ, הנמצאת בשליטת נתן חץ (המכהן כמנכ"ל) ודודי ורטהיים, לא מחכה לתוצאות מהלך הברקזיט ופועלת להגדלה משמעותית של השקעותיה בבירת בריטניה. מעדכון של החברה לבורסה אמש עולה כי ברוקטון אוורלסט (Brockton Everlast) שבה מחזיקה אלוני חץ ב-77%, מנהלת מגעים מתקדמים, שאינם תלויים זה בזה, לרכישת שני בנייני משרדים במרכז לונדון בשטח השכרה כולל של כ-22 אלף מ"ר תמורת כ-206 מיליון ליש"ט (כ-970 מיליון שקל) בסך הכל.

לגבי הנכס הראשון מציינים באלוני חץ  כי הוא מושכר למספר שוכרים בשיעור תפוסה של 95% לתקופה ממוצעת של 4 שנים, כשבחברה מתכננים להשביח את המבנה ולהקים בשנים הקרובות בניין משרדים מודרני בשטח הקרקע. הנכס השני מושכר במלואו לגוף ממשלתי לתקופה של 8 שנים. במקביל, מתכננת אלוני חץ לגייס סכום שצפוי להגיע לכ-300 מיליון שקלים בימים הקרובים, באמצעות הרחבה של סדרת האג"ח י' של החברה (שקלית במח"מ של כ-6 שנים, נסחרת בתשואה של כ-1.8%).

על הכוונה להעמיק את הפעילות בבריטניה דיווחה אלוני חץ לפני כשנה. אז מסרה החברה כי בכוונתה להשקיע ביחד עם השותפים הבכירים של קבוצת קרנות ברוקטון (Brockton) עד לכ-340 מיליון ליש"ט (כ-1.6 מיליארד שקל) בהקמה של ברוקטון אוורלסט (BE) שתעסוק ברכישה, יזום, השבחה, הקמה, ניהול ותחזוקה של נדל"ן מניב מסחרי במדינה, תוך התמקדות באזור מטרופולין לונדון.

עד היום השקיעה אלוני חץ ב-BE כ-40 מיליון ליש"ט (כ-180 מיליון שקל). 150 מיליון ליש"ט (כ-710 מיליון שקל) נוספים אמורה אלוני חץ להזרים בחודשים הקרובים, ועוד 150 מיליון ליש"ט החל מהמחצית השנייה של 2019. זאת בהתאם לקצב רכישת הנכסים על ידי החברה. מנהלי ברוקטון מצידם השקיעו בהון של BE כ-13 מיליון ליש"ט והם יזרימו לחברה עוד כ-30 מיליון ליש"ט במהלך השנים הקרובות.

כחלק מהמהלך מכרה אלוני חץ לפני כחודשיים כמיליון מניות של חברת PSP הפועלת בשוק הנדל"ן בשווייץ בכ-365 מיליון שקל. בעקבות המימוש נותרה אלוני חץ עם החזקה של כ-10% בהון של PSP. בחברה ציינו אז כי "המימוש ב-PSP נעשה כחלק מהערכות החברה לבצע השקעות במהלך 2019 בשוק הבריטי". עם זאת, "החברה ממשיכה לראות בהשקעתה ב-PSP עוגן חשוב לטווח ארוך בפורטפוליו ההשקעות שלה".

לאלוני חץ היסטוריה ארוכה ומוצלחת מאוד בתחום הנדל"ן בבריטניה. למעשה, שם בוצעה ההשקעה המשמעותית הראשונה שלה מעבר לים, כשבין השנים 1993-1997 היא רכשה תיק נכסים בבריטניה בסך 188 מיליון ליש"ט, עם הון עצמי של 12 מיליון ליש"ט. השקעה זו הסתיימה ומומשה ברווח גדול.

עוד קודם להקמת BE פעלה אלוני חץ בשוק הנדל"ן המניב הבריטי באמצעות החזקה בקבוצת ברוקטון המשקיעה בעיקר בנכסים במרכז לונדון. במסגרת המהלך של הקמת BE רכשה האחרונה מידי מנהלי ברוקטון ושותפי מיעוט נוספים את קרנות ברוקטון בכ-40 מיליון ליש"ט, והללו ימשיכו לפעול עד למימוש כל הנכסים שלהן, מה שצפוי לקרות בתוך כארבע שנים.

אלוני חץ פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל, באמצעות החברה הבת אמות. בארה"ב היא פועלת בוושינגטון הבירה באמצעות שותפות בחברת קאר (Carr) ובבוסטון בשותפות עם אוקספורד פרופרטיז. בשווייץ החברה פועלת, כאמור, באמצעות החזקה בחברת PSP. לחברה גם פעילות בתחום האנרגיה המתחדשת, באמצעות החברה הבת אנרג'יקס.  מניית אלוני חץ השלימה התקדמות של קרוב ל-30% בשנה האחרונה, ושוויה של החברה בבורסה מגיע לכ-6.8 מיליארד שקל.