דוברי שפות ובא לכם להסביר פנים לתייר? עיריית ת"א מחפשת אתכם

עיריית ת"א יוצאת בקול קורא לחיפוש מתנדבים שיסבירו פנים לתיירים שיפקדו את העיר בתקופת האירוויזיון • המטרה היא לגייס מאות מתנדבים דוברי שפות זרות, שיעזרו במתן מידע, סיוע והכוונה וכן ביצירת החוויה של עיר ללא הפסקה • בתמורה, בעירייה מבטיחים כי "המתנדבים יזכו בצ'ופר"

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו / צילום: איל יצהר
רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו / צילום: איל יצהר

פעם ראשונה בים? עיריית תל-אביב יוצאת בקול קורא לחיפוש אחר מתנדבים שיסבירו פנים לתיירים שיפקדו את העיר בתקופת האירוויזיון. ההערכות הן שיגיעו לפחות 10,000 תיירים בשבוע האירוויזיון.

המטרה של העירייה היא לגייס מאות מתנדבים דוברי שפות זרות (וכמה שיותר עדיף), שיעזרו במתן שירותי מידע, בסיוע ובהכוונה וכן ביצירת החוויה של עיר ללא הפסקה.

דוברי שפות ונחמדים במיוחד? עיריית תל אביב רוצה שתתנדבו אצלה

מלבד הזמן והרצון הטוב, תנאי הסף למתנדבים הם להיות בגיל 17 לפחות, לדבר אנגלית ושפות נוספות ולהתחייב לשתי משמרות התנדבות שיימשכו 5 שעות כל אחת. המתנדבים לא חייבים להיות תושבי תל-אביב, אבל לפי הדרישות עליהם להיות "אוהבי תל-אביב-יפו, בעלי תשוקה לסייע לתיירים, להעניק המלצות למסעדות ולברים ולהכיר את הפינות המיוחדות ביותר בעיר לצילומי סלפי". בנוסף, המתנדבים ילבשו חולצות מיוחדות לכבוד האירוע, שמזמינות עוברי אורח לשאול שאלות. מתנדבים שדוברים שפות נוספות מעבר לאנגלית יקבלו חולצה עם הכיתוב בשפה שבה הם דוברים.

סקיצות של החולצות שילבשו המתנדבים / צילום: באדיבות עיריית תל אביב
 סקיצות של החולצות שילבשו המתנדבים / צילום: באדיבות עיריית תל אביב

בעיריית תל-אביב מבטיחים כי "המתנדבים יזכו בצ'ופר בעבור הסיוע שלהם בתחרות". מה הצ'ופר? כרגע העירייה לא מפרטת. 

לפי העירייה, מהלך גיוס מתנדבים לסיוע באירוע גדול הוא פרקטיקה מוכרת באירועים בינלאומיים, דוגמת אולימפיאדה או מונדיאל, כמו גם באירוויזיונים קודמים (דוגמת ליסבון ושטוקהולם), שם העיריות נעזרו במתנדבים שתרמו מזמנם.

זאת ועוד, לפי העירייה, מרגע שהוכרז כי האירוויזיון מתקיים בתל-אביב-יפו, היא הוצפה בבקשות להתנדב. המועמדים שיימצאו מתאימים לתפקיד יעברו הכשרה. ההרשמה תיסגר ב-10 במרץ 2019.

תחרות האירוויזיון עצמה, נזכיר, תתקיים ב-18 במאי באקספו תל-אביב, וישתתפו בה נציגים מ-42 מדינות (כולל בשני חצאי הגמר שייערכו לפני התחרות הגדולה). הסלוגן שנבחר ללוות השנה את התחרות הוא "Dare To Dream". התחרות תיערך זו הפעם ה-3 בישראל ולראשונה בתל-אביב-יפו.

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו, מסר: "האירוויזיון הוא הזדמנות של פעם בדור להראות את פניה היפות של מדינת ישראל לעולם. בכל הסקרים שאנחנו עושים, עולה שאחד הנכסים העיקריים שלנו הוא שאנחנו נחמדים, מסבירי-פנים וחמים - ואת הנכס הזה אנחנו רוצים למנף כדי לתת לאלפי התיירים שימלאו את העיר את חוויית האירוויזיון הטובה ביותר".