מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר חתם על עסקה דווקא עם חטיבת הענן של אמזון

העסקה היא בין אמזון לקבוצת הכדורסל לוס אנג'לס קליפרס שבבעלות באלמר • במסגרת העסקה, אמזון תהפוך לספקית מחשוב הענן, שירותי הבינה המלאכותית וניתוח הדאטה של הקליפרס

סטיב באלמר / צילום: רויטרס
סטיב באלמר / צילום: רויטרס

מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, סטיב באלמר, חתם על שיתוף-פעולה דווקא עם חטיבת מחשוב הענן של אמזון - המתחרים הגדולים ביותר של מיקרוסופט בתחום.

העסקה היא בין אמזון לקבוצת הכדורסל לוס אנג'לס קליפרס, שבבעלות באלמר. במסגרת העסקה, אמזון תהפוך לספקית מחשוב הענן, שירותי הבינה המלאכותית וניתוח הדאטה של הקליפרס.

בסוף השבוע אמר באלמר לבלומברג, בתגובה לשיתוף-הפעולה המפתיע, כי למרות שמיקרוסופט "נמצאת בדמו" ("I bleed Microsoft"), אמזון עשתה "עבודה טובה". באלמר אף היה המנכ"ל שבתקופת כהונתו שירות הענן של מיקרוסופט, אז'ור, נהגה ופותח לראשונה.

הקליפרס ואמזון לא הסגירו את סכום העסקה ביניהם.

אמזון תספק את שירותי הענן שלה לשירות CourtVision של הקליפרס, שזמין היום בחינם דרך אפליקציית הספורט של רשת FOX. בעזרת דאטה שנאסף באמצעות רשת מצלמות באצטדיון ה-NBA, השירות מציג למשתמשים חוויה משלימה לצפייה במשחקים בזמן אמת, הכוללת סטטיסטיקות על הסיכוי שניסיון קליעה יצליח, זוויות צפייה חדשות ומצב אודיו שקולט קולות כמו רעש נעלי הספורט על המגרש. הקבוצה אף בוחנת שילוב של מעין משחק וידאו בשירות, במסגרתו צופים יוכלו לבחור שחקנים ולאסוף נקודות באמצעות המהלכים שלהם במשחק.