כשהבחירות באופק, אסדת הגז הופכת למכרה זהב של מנדטים

רגע לפני הבחירות, המאבק על אסדת הגז עובר מבית המשפט לזירה הפוליטית • למה? באזור חוף הכרמל מתגוררים 143 אלף בעלי זכות הצבעה ששווים ארבעה מנדטים

הבחירות המתקרבות הן כנראה הדבר הכי טוב שקרה לתושבי חוף כרמל שנאבקים באסדת הגז. נכון, בסיס האסדה כבר עשה את כל המסע מטקסס לישראל. נכון, הוא כבר הוצב בדיוק במיקום המתוכנן - 10 ק"מ בלבד מחוף דור, נכון, האסדה השנויה במחלוקת נמצאת בשלבי הרכבה מתקדמים ועוד השנה הגז הטבעי יתחיל לזרום ממנה למשק הישראלי ולשתי מדינות שכנות- ירדן ומצרים.

ונכון, מתנגדי האסדה סופגים כישלונות בזירה המשפטית - הם הגישו לא פחות מ-12 עתירות נגד הפרויקט ובינתיים ללא הצלחה רבה. אבל, נראה שבקרוב המאבק יהפוך ממשפטי לפוליטי: אבי גבאי, ציפי לבני, בוגי יעלון ויאיר לפיד כבר נרתמו למאבק, חלקם אף התחייבו להכניס את הנושא למצע מפלגתם.

למה רק עכשיו? או יותר נכון, למה דווקא עכשיו? רמז: זה קשור לעובדה שבאזור חוף הכרמל גרים בכיף 200 אלף תושבים, מתוכם כ-143 אלף הם בעלי זכות הצבעה. במלים אחרות: לפחות ארבעה מנדטים.

את הרעב של הפוליטיקאים ניתן להבין - לתנועת שומרי הבית המובילה את המאבק יש כ150,000 עוקבים ברשתות חברתיות שונות. כל פוסט זוכה לאלפי לייקים ומאות שיתופים. מדובר בכוח אלקטוראלי לא מבוטל, אבל הפוליטיקאים צריכים להיזהר ממתן הבטחות שלא באמת יוכלו לממש.