שון קופלר, נכדו של מיכאל שטראוס, מחזק את קבוצת המזון

וגם: מתכשיטים לנדל"ן: גיסו של חיים פייגלין, מחזק את צמח המרמן, ואריק שור, לשעבר מנכ"ל תנובה, ימונה ליו"ר מעברות

מיכאל שטראוס / צילום: איל יצהר
מיכאל שטראוס / צילום: איל יצהר

מיכאל שטראוס מכשיר את דור העתיד של המשפחה בחברת המזון והמשקאות שבשליטתו, עם צירוף נכדו, שון קופלר, לעבודה ביחידת השיווק של חטיבת הקפה של שטראוס בישראל. קופלר הוא האחיין של עפרה שטראוס, המכהנת כיו"ר החברה, ובנם של עירית שטראוס וליאון קופלר, בעלי רשת סופר פארם.

קופלר החל לעבוד בשטראוס בסוף 2018, וכעת בעלי מניות שטראוס אישרו תנאי העסקתו, הצפויים להגיע לכ-260 אלף שקל בשנה, על בסיס שכר חודשי של 12.5 אלף שקל ובונוס שנתי המבוסס על עמידה ביעדים של עד קרוב ל-3 משכורות. בשטראוס מציינים כי קופלר עובד כרגע כחלק מצוות השיווק של חטיבת הקפה בישראל, ובהמשך צפוי להיות מנהל מותג בחטיבה זו. עוד מציינים בשטראוס כי קופלר ניהל בעבר פרויקטים בשיווק בחברת יוניליבר באנגליה וכן "הוביל את תחום השיווק בצוות ההקמה של סטארט-אפ קנדי בתחום הקנאביס הרפואי". 

בשטראוס מעריכים כי בהמשך, עלות העסקתו השנתית של קופלר תוכל להגיע לכ-300 אלף שקל, במקרה של העלאות שכר.

בתחילת השנה אישרו בעלי מניות שטראוס את תנאי העסקת מנכ"ל הקבוצה, גיורא בר דעה, בעלות שנתית מוערכת של קרוב ל-6 מיליון שקל, קרוב למחצית הסכום עלות שכר (כ-2.7 מיליון שקל), והיתר תגמול מנייתי ומענק. בר דעה (66) מונה לתפקיד מנכ"ל שטראוס בחודש ספטמבר האחרון, במקומו של גדי לסין, אחרי שכיהן כמשנה למנכ"ל במשך כמה שנים ובתפקידים בכירים נוספים בקבוצה.

חיים פייגלין - צ.מ.ח המרמן בע"מ / צילום: איל יצהר
 חיים פייגלין - צ.מ.ח המרמן בע"מ / צילום: איל יצהר

מתכשיטים לנדל"ן: גיסו של חיים פייגלין, מחזק את צמח המרמן 

בעלי מניות חברת הנדל"ן צמח המרמן אישרו השבוע את תנאי העסקתו של פיליפ גרינהולץ בתפקיד מנהל קניון "שער העיר" בבית שמש, בשכר חודשי של 23 אלף שקל, ובעלות שנתית מוערכת של כ-340 אלף שקל. גרינהולץ, גיסו של חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן ומבעלי השליטה בה, מכהן בתפקיד בשיעור של 70% משרה ובעבר כיהן כדירקטור בחברה. קניון "שער העיר" בשטח של כ-15 אלף מ"ר, שקרוב ל-90% מהשטחים בו מאוכלסים, הוא חלק מפרויקט "נופיה" שבבית שמש הכולל גם הקמת 5 מגדלי מגורים עם כ-340 דירות.

שמו של גרינהולץ (60) מוכר לוותיקי שוק ההון כמי שעמד בראשה של יצרנית ומשווקת התכשיטים כפריס, שנסחרה בעבר בבורסה, ואשר נקלעה להפסדים כבדים והקשתה עליה להתמודד עם תשלומי האג"ח שהיו לה.

בקניון "שער העיר" מחזיקה צמח המרמן עם כמה שותפים, בהם רמי לוי, בעל השליטה ברשת קמעונות המזון הנושאת את שמו. עיקר פעילותה של צמח המרמן מתרכז בייזום, פיתוח ובניית פרויקטים של נדל"ן, ומתחילת השנה מנייתה נהנית מסנטימנט חיובי עם עליות המתקרבות ל-30% והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-180 מיליון שקל.

אריק שור, לשעבר מנכ"ל תנובה, ימונה ליו"ר מעברות 

אריק שור, לשעבר מנכ"ל תנובה, ימונה ליו"ר חברת מוצרי מעברות הציבורית. דירקטוריון חברת מוצרי מעברות אישר היום את מינויו של שור. כניסתו לתפקיד כפופה לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של מעברות. מעברות בניהולה של אפרת גילת, נסחרת לפי שווי של 405 מיליון שקל ועוסקת בייצור, יבוא ושיווק תוספי תזונה, ויטמינים, מינרלים, מזון ומוצרים לחיות מחמד.

שור,63, כיהן בשורה של תפקידי ניהול בכירים במשק הישראלי. בין השנים 2009-2016 כיהן כמנכ"ל קבוצת המזון תנובה, והוביל שורה של מהלכים אסטרטגיים להרחבת פעילותה.

קודם לכן, כיהן, בין היתר, כמנכ"ל חוגלה-קימברלי וכמנכ"ל חברת התעשייה קניאל, וכן כיהן שור כסמנכ"ל בתעשייה הצבאית.

כיום מכהן שור כדירקטור בחברת פז נפט, כיו"ר הפעילות העסקית של קיבוץ אפיקים ויו"ר חברת אפימילק, ובנוסף משמש כיו"ר מועצת המנהלים של חברת תדביק.

אריק שור / צילום: תמר מצפי
 אריק שור / צילום: תמר מצפי

יישארו ידידים? מי הגיעו לאירוע ההשקה של אגודת ידידי המרכז הרפואי שמיר

אל ביתם שבסביון של אלה ויאיר שמיר, לשעבר שר חקלאות ויו"ר התעשייה האווירית והיום יו"ר החברה הלאומית לדרכים, הגיעו אמש מוזמני ומוזמנות אירוע ההשקה של אגודת הידידים המתחדשת של המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). 

מלבד הזוג המארח, קיבלו את הבאים גם ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנהלת המרכז הרפואי וסיגל אדר, מנכ"לית אגודת הידידים, ששימשה עד לאחרונה כמנכ"לית אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב.

במסגרת האירוע, חשפה ד"ר לבציון קורח, את הלוגו החדש של המרכז הרפואי ודיברה על  תוכניות הפיתוח העתידיות. שמיר, בנו של ראש הממשלה ה-7, יצחק שמיר ז"ל, הזכיר את פעילותה ומעורבותה של אימו, שולמית שמיר ז"ל, להקמתם של מבני האשפוז בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת ובתוך כך על הקשר של משפחתו לבית החולים. 

פרופ' שי אפרתי, מנהל המרכז ההיפרברי (תא לחץ) ע"ש סגול, הציג לנוכחים את המחקר שלו לנפגעות פוסט-טראומה מתקיפה מינית, כאשר לדבריו 28 מתוך 30 נשים שהשתתפו במחקר, הבריאו מהטראומה. אפרתי הסביר כי בגישה זו, המבוססת על שימוש באמצעי הדמיה מתקדמים, ניתן להסתכל על "הפצעים במוח" כמו על פצעים אחרים בגוף ובצורה זו להבין את הגורמים המגבילים את תהליך הריפוי.

בנוכחים שהוזמנו להצטרף לאגודת הידידים או רק לקחת חלק בחגיגה, היו: מיקי פדרמן, בעל השליטה באלביט מערכות ובמלונות דן; סמדר נמרודי-רינות, יו"ר מלונות הכשרה; אנשי העסקים טובה וסמי סגול, התורמים לבית החולים; ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר; בברלי וניר ברקת; אנשי העסקים ניר ולורה לבנת; היזמת החברתית עו"ד אודליה שפיטלני; פרופ' יגאל מאירובסקי וד"ר גבי אגר, מהמרכז הרפואי; אסי טוכמאייר, יו"ר קנדה ישראל; התעשיין גד ואתי פרופר, ואחרים. 

סמי סגול, אסנת לבציון־קורח וטובה סגול / צילום: יעל צור
 סמי סגול, אסנת לבציון־קורח וטובה סגול / צילום: יעל צור