מנהל לשעבר באפל, שאכף תקנות מידע פנים, מואשם בהפרתן

ג'ין דניאל לווף, שכיהן כדירקטור בכיר לחוקים תאגידיים באפל, מואשם כי השתמש במידע חשוב שלא הובא לידיעת הציבור, ושאותו השיג במסגרת עבודתו, כדי לבצע 3 פעולות סחר לא חוקיות ב-2015 ו-2016 • לפי האישום, לווף הרוויח יותר מ-220,000 מעסקאות שביצע לפני פרסומן של חדשות טובות שעליהן נודע לו ב-2011 ו-2012

אפל / צילום: רויטרס
אפל / צילום: רויטרס

מנהל לשעבר באפל - שתפקידו היה לאכוף בחברה את התקנות האוסרות סחר על סמך מידע פנים - הואשם בהפרה פלילית של תקנות אלה באמצעות השלת מניות בשווי של יותר מ-10 מיליון דולר לפני פרסום הכרזת החברה ב-2015 כי לא עמדה בתחזית מכירות האייפון.

ג'ין דניאל לווף, שכיהן כדירקטור בכיר לחוקים תאגידיים באפל עד פיטוריו בספטמבר, השתמש במידע חשוב שלא הובא לידיעת הציבור, ושאותו השיג במסגרת עבודתו, כדי לבצע 3 פעולות סחר לא חוקיות ב-2015 ו-2016, על-פי התביעה הפלילית שהוגשה אתמול (ד') לבית משפט פדרלי בניו-ג'רזי. הרשויות אמרו כי לווף הרוויח יותר מ-220,000 מעסקאות שביצע לפני פרסומן של חדשות טובות שעליהן נודע לו ב-2011 ו-2012.

רשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) הגשה גם תביעה אזרחית נגד לווף ועתרה לבית המשפט לאלצו להשיב את כל הסכומים שהרוויח ואת כל הסכומים שהוא נמנע מלהפסיד באמצעות ביצוע העסקאות ב-2015 ו-2016 על בסיס מידע הפנים לכאורה.

אפל מסרה כי הרשויות פנו אליה בקיץ שעבר, וכי היא ערכה חקירה יסודית שהובילה לפיטוריו של לווף.

קווין מרינו, עורך דינו, אמר כי לווף ייאבק באישום הפלילי ובתביעה האזרחית של ה-SEC. "אנו נגן עליו בשתי התביעות", הוסיף מרינו.

לווף בן ה-45 כיהן במשך 10 שנים בוועדה תאגידית שסייעה למנכ"ל וסמנכ"ל אפל לבחון את ציות החברה לחוקי ההגנה על המשקיעים. חוקים אלה דורשים מחברות לחשוף מידע מדויק בעיתוי המתאים. הודות לחברותו בוועדה נהנה לווף דרך קבע מגישה למסמכים שהגישה אפל ל-SEC לפני פרסומם של מסמכים אלה לציבור, על-פי התביעה הפלילית שהוגשה לבית משפט פדרלי בניוארק. לווף חתם לעתים קרובות על מסמכי חשיפת עסקאות סחר עבור מנהלים וחברי מועצת המנהלים, כולל סמנכ"ל השירותים, אדי קיו, וסגן נשיא ארה"ב לשעבר, אל גור, שכיהן כדירקטור במועצת המנהלים של אפל.

מה שחשוב יותר מבחינת אפל - לווף ניהל את החברות-הבנות של החברה. אפל נוהגת זה זמן ליצור חברות-בנות בשמות שונים כדי לרכוש אספקה ורכיבים לפרויקטים מיוחדים, ונוהל זה מאפשר לה לשמור בסוד את יוזמותיה, לדברי מקורות שמעורים בהתנהלות זו. בדרך-כלל היה זה לווף שהקים את החברות-הבנות האלה, לדברי המקורות. המחלקה שלו גם ביצעה בדיקה משפטית שבועית של מצבה הפיננסי של אפל, לדברי אחד המקורות.

אנשים שעבדו באופן הדוק עם לווף במהלך השנים הביעו תדהמה כשהתבשרו על החדשות נגדו. הם אמרו כי לווף - בוגר בית הספר למשפטים של אוניברסיטת סטנפורד - היק קרוב לסמנכ"ל הכספים לשעבר של אפל, פיטר אופנהיימר, וזכה לכבוד רב בתוך החברה. לווף היה ידוע כבוס תובעני אך הוגן, והוא העפיל בסולם הדרגות במחלקה המשפטית של החברה במהלך 10 שנות עבודתו באפל ושיחק תפקיד מפתח בכל תחום - החל מבדיקות נאותות וכלה ברכישות ומימון באמצעות הנפקת אג"ח, לדברי אחד המקורות.