השביתה בבית החולים הדסה מושהית ליומיים

בתום יומיים של שביתה בהדסה, החליטה הערב ההסתדרות הרפואית (הר"י) להשהותה למשך היומיים הבאים אחרי שבית הדין האזורי לעבודה בירושלים ביקש להבין את המתווה שהציע באחרונה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לקליטת קבוצה של כעשרה מתמחים לבית החולים

בית חולים הדסה עין כרם מגדל אישפוז / צילום: איל יצהר
בית חולים הדסה עין כרם מגדל אישפוז / צילום: איל יצהר

בתום יומיים של שביתה בהדסה, החליטה הערב ההסתדרות הרפואית (הר"י) להשהותה למשך היומיים הבאים. זאת אחרי שבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, שבו יתקיים מחר (ה') דיון בנושא, ביקש להבין את המתווה שהציע באחרונה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לקליטת קבוצה של כעשרה מתמחים לבית החולים. בגלל שהדסה נסוגה מההסכמה לקלוט את המתמחים החודש - פרצה מלכתחילה השביתה.

בהדסה הסבירו שנאלצו להקפיא את הקליטה ולחסוך בעלויות שכר באין ברירה, אחרי שמשא ומתן בעניין הפחתת תוספות שכר לרופאי בית החולים המשתייכים לסגל האקדמי (של האוניברסיטה העברית) - תוספות היוצאות מקופת הדסה ומגיעות ל-45 מיליון שקל בשנה - הגיע למבוי סתום. לפי בית החולים, הוא חייב להפחית 20 מיליון שקל מהגירעון השנה כדי לעמוד ביעדי תוכנית ההבראה ולעבור לאיזון תקציבי ב-2020. בהר"י טוענים מנגד שהדסה משתמשת במתמחים כבני ערובה כדי ללחוץ עליה לסיים את המו"מ בעניין הסגל האקדמי . "מתמחים והסגל האקדמי הן שתי סוגיות נפרדות לגמרי", אומרים שם. "עלות שנתית של העסקת המתמחים - רק 1.3 מיליון שקל בשנה".

מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין אמר היום ש"מה שנשאר לעשות כעת הוא לעסוק בעילת השביתה האמיתית - שהיא הקיצוץ הנחוץ בהסכם הסגל האקדמי, אותו הסכם שמקנה לסגל הבכיר בהדסה הטבות שכר גבוהות, מעבר למקביליהם בבתי חולים אחרים. אני מקווה כי בימים הקרובים נעשה כולנו מאמץ לחזור להסכמים בין הרופאים לבין הנהלת הדסה ולהמשיך את הבראת בית החולים על פי המתווה התקציבי שאושר".