נשיא התאחדות בוני הארץ הנכנס: "משרד העבודה חייב לטפל בשיפור הבטיחות באתרי הבנייה"

הקבלן והיזם ראול סרוגו מונה לתפקיד נשיא התאחדות בוני הארץ ומחליף את רוני בריק שכיהן בתפקיד במשך 3 שנים

הקבלן והיזם ראול סרוגו, מונה לתפקיד נשיא התאחדות בוני הארץ והחליף את נשיא ההתאחדות בשלוש השנים האחרונות רוני בריק. בנאומו הראשון כנשיא באסיפה הכללית של ההתאחדות שנערכה קרא סרוגו לממשלה לפעול בצוותא עם הקבלנים, ולגבש תכנית ממשלתית מתואמת עם התאחדות בוני הארץ, שבבסיסה תמריצים ליזמים ולקבלנים לשם קידום התחדשות עירונית במרכזי הערים, כח אדם, טיפול בכשלים של תחום התשתיות ובניה החוזית ועוד.

לרגל כניסתו לתפקיד יצא סרוגו נגד המתכונת הנוכחית של חוק המכר ואמר כי: "חוק המכר גורם כיום לפגיעה קשה ומיותרת בקבלני ישראל ומכאן - לפגיעה ברוכשים עצמם". כן התייחס סרוגו למצב הבטיחות באתרי הבנייה כשאמר כי, "כדי למנוע תאונות, משרד העבודה חייב לטפל בשיפור הבטיחות עצמה, בחינוך ובהכשרה של העובדים".

סרוגו (56), תושב ראשון לציון, נשוי פלוס 3, הוא קבלן דור שני שעומד בראש החברה שהקים אביו, ראובן. הוא בוגר לימודי הנדסת תעשייה וניהול ולימודי MBA בבי"ס רקנטי באוניברסיטת ת"א. הוא פעיל 27 שנים בהתאחדות בוני הארץ ובין תפקידיו בארגון שימש כסגן נשיא ההתאחדות, כיו"ר האגף ליזמות ובנייה כיו"ר ארגון קבלני ראשון לציון. במסגרת תפקידיו הציבוריים שימש גם חבר לוועדה המייעצת הממנה שמאים מכריעים, וחבר במועצת הקבלנים (מועצת רשם הקבלנים) במשרד הבינוי והשיכון. החברה שבבעלותו הינה חברה פרטית משפחתית, הבונה בעיקר נדל"ן למגורים בהיקף של כ-400 דירות בשנה באזורי המרכז, השפלה והשרון. כמו כן, הוא פעיל בולט בהובלת ענף הכדוריד בישראל ומשמש יו"ר מועדון הכדוריד של מכבי ראשון לציון.

במקביל לכניסתו של סרוגו לתפקיד, בבחירות שנערכו אתמול בהתאחדות בוני הארץ, נבחרו סגן נשיא ויו"ר אגף יזמות ובנייה חיים פייגלין, סגן נשיא ויו"ר אגף בנייה חוזית ניר ינושבסקי, סגן נשיא ויו"ר אגף תשתיות צביקה דוד ויו"ר ועדת ביקורת מתי מגן.