הרשי פרידמן מבקש לשמר את תנאי העסקתו באזורים

לפי תנאי העסקה הנוכחיים, היו"ר של אזורים מקבל עד 2.9 מיליון שקל בשנה עבור היקף משרה של 75%

הרשי פרידמן / צילום: תמר מצפי
הרשי פרידמן / צילום: תמר מצפי

בעלי מניות חברת אזורים צפויים להתכנס בעוד חודש לאשר את הארכת תנאי העסקת בעל השליטה, הרשי פרידמן, בתנאים דומים, בשל סיום תוקף תנאי העסקתו הנוכחיים. בתפקידו כיו"ר עלות העסקתו של פרידמן עומד על 160 אלף שקל, נוסף לבונוס שנתי של עד 1 מיליון שקל, על בסיס תוצאות החברה, וכן החזר הוצאות. עלות העסקת פרידמן, בהיקף משרה של 75%, עמדה ב-2017 על 2.9 מיליון שקל, אז הוא נהנה ממלוא המענק (1 מיליון שקל) ומשכר בעלות של 1.9 מיליון שקל.

ועדת התגמול ודירקטוריון אזורים ציינו בנימוקים להארכת תנאי הכהונה בין היתר כי לפרידמן "כישורים ייחודיים המתבטאים, בין השאר, בהיכרות ומומחיות בכל הנוגע לעסקי החברה והשוק בו היא פועלת, כמו גם ניסיון עסקי, פיננסי וניהולי, ומומחיות בניהול חברות ככלל, ובתחום בו פועלת החברה בפרט".

מלבד שכרו של בעל השליטה, בעלי מניות אזורים  יתבקשו לאשר באסיפה שידרוג של כ-80% בתמורה החודשית שיקבל חתנו של פרידמן, ג'ק (ינקי) קליין, לסכום של 15 אלף דולר (במקום 8,400 דולר היום) עבור שירותי שיווק, וייעוץ שהוא מעניק לאזורים בקשר עם פרויקט יונקרס שלה בניו יורק. קליין מעניק את שירותיו לאזורים בהיקף משרה של 75% וביתר זמנו מועסק על-ידי פרידמן בתפקידי ניהול ושיווק בחברות אחרות.

באזורים ציינו בין היתר כי "מורכבות פעילותו של קליין עבור החברה בחו"ל צפויה לגדול משמעותית משהוחל בבניית פרויקט יונקרס, ובהתאם ראוי להתאים את התגמול לו הוא זוכה בגינה", והעריכו כי עלות סך התגמול עבורו במשך שלוש השנים הקרובות יהווה כ-0.6% מסך עלויות הפרויקט.

מדובר בפרויקט הממוקם במחוז ווסטצ'סטר מצפון לעיר ניו יורק המהווה "חלק מקומפלקס מרכזי של קניות ובידור במחוז ווסטצ'סטר שנחנך בשנת 2011", וכולל זכויות להקמת 500 דירות, מתוכם כבר נבנו ונמכרו קצת יותר מ-160. בשנים האחרונות נקלעה אזורים לסכסוך עם השותף שלה בפרויקט, ובחודש מאי האחרון נכנס לתוקף הסכם פשרה בין הצדדים, במסגרתו יצא השותף ממעורבות בפרויקט.

עיקר פעילותה של אזורים מתרכז בתחום הייזום למגורים בישראל. בעניין הפעילות בארה"ב מציינים בוועדת התגמול והדירקטוריון כי פרידמן "מעורב בצורה נרחבת בפעילות החברה בארה"ב", וכי יש להביא בחשבון כי פעילותו "מגלמת עבור החברה חיסכון גדול לעומת מצב שבו הייתה נאלצת לנהל פעילות זו מהארץ או לשכור אדם בחו"ל לצורך ביצוע הפעילות".

עוד מציינים באזורים כי הפעילות בארה"ב גדלה במידה משמעותית במהלך תקופת כהונתו של פרידמן בין היתר "לאור ההליכים השונים בפרויקט יונקרס, ואף צפויה להתגבר משהחלה הבניה בפרויקט".

מלבד הפרויקט בניו יורק אזורים מחזיקה ביוסטון שבטקסס קרקע של 22 דונם, עליה ניתן להקים פרויקט של כ-400 דירות המיועדות להשכרה, אולם במהלך שנת 2015 החליט דירקטוריון אזורים לא להתקדם עם הפרויקט מעבר להליכי התכנון שלו.