אנקיאנו גייסה 30 מיליון דולר - מעט מתחת ליעד המתוכנן

החברה התכוונה לגייס כ-35 מיליון דולר • שווי החברה לאחר ההנפקה הוא כ-90 מיליון דולר (אחרי הכסף) • המניה ירדה 20% בת"א ויורדת כעת בכ-5.5% בנאסד"ק

חברת אנקיאנו (לשעבר ביוקנסל) הודיעה על השלמת גיוס של 30 מיליון דולר, מעט מתחת ליעד אליו כיוונה, כ-35 מיליון דולר. החברה גייסה כמעט אך ורק בשוק האמריקאי, והקצתה למשקיעים הישראלים רק כמה מיליוני דולרים, וזאת בהתאם לכוונתה להימחק בהמשך מהסחר בתל אביב, ולכן גם הצורך לבנות בסיס משקיעים איתן ככל האפשר בנאסד"ק.

ההנפקה בוצעה במחיר של 11.5 דולר ל-ADR, איגרת מעקב בוול סטריט אחר מניה הנסחרת בבורסה זרה. כל ADR מהווה 5 מניות של אנקיאנו כך שהמחיר היווה דיסקאונט של כ-19% על מחיר השוק. עם פתיחת המסחר לקראת סוף היום בתל אביב, ירדה אנקיאנו  כ-20%. בנאסד"ק נפתח המסחר במניה בירידה קלה של 5%.

שווי החברה' בשכלול אופציות שהוקצו בגיוס הגישור של החברה והבשילו עם ההנפקה, עמד בהנפקה על כ-90 מיליון דולר אחרי הכסף. בעקבות הירידות השווי עומד על כ-85.5 מיליון דולר.

בעלת השליטה באנקיאנו, כת"ב, השתתפה בהנפקת שתי חברות בשנה האחרונה: ניאון ת'רפיוטיקס וגמידה סל. בהנפקה של ניאון, התקבלו ביקושי יתר גבוהים וההנפקה נסגרה מעל מחיר היעד, אך מאז איבדה כ-70% מערכה והחברה שווה היום 137 מיליון דולר. בגמידה סל הופחת השווי המבוקש בהנפקה כדי להכניס לחברה גורמים מוסדיים המכוונים להשקעה לטווח רחוק, והגישה השתלמה: תשואת המניה בינתיים היא 75% והחברה נסחרת לפי שווי של 323 מיליון דולר. שתי החברות, כמו גם אנקיאנו, עוסקות בתחום הסרטן.

באנקיאנו נקטה החברה בגישה דומה, והנפיקה בעיקר למשקיעים מוסדיים חזקים, והייתה מוכנה לספוג בשל כך שווי נמוך במקצת מזה אליו כיוונה תחילה. יום המסחר הראשון אמנם נפתח בירידות, אך רק בהמשך ניתן יהיה לראות האם הגישה הזו השתלמה גם הפעם.

בכוונת כת"ב להשלים עוד הנפקה אחת במהלך השנה הקרובה - של חברת קדנט מתחום התרופות הנוירולוגיות.

בעל השליטה בשרשור בכת"ב, המיליארדר לן בלווטניק, השקיע בגיוס 15 מיליון דולר דרך חברת אקסס מדיקל שבבעלותו. לאחר ההנפקה כת"ב מחזיקה כ-19% מהחברה, אקסס סביב 15% וקרן שביט קפיטל כ-10%. בעלות מניות נוספות בחברה הן קרן אדג'ווטר, פליסייד ומיטב ד"ש.

המוצר המוביל של אנקיאנו מיועד לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, והוא נמצא לקראת כניסה לשני ניסויי שלב III, אשר עשויים להוביל לאישור. תוצאות מניסוי זה צפויות ברבעון השלישי של 2019. לאחרונה נכנסה החברה גם לניסוי שלב II, ניסוי רב מרכזי פתוח, גם בתרופה טיפול בסרטן ברירית שלפוחית השתן. תוצאות הביניים יפורסמו בערך באמצע 2019.

את ההנפקה הוביל בנק ההשקעות אופנהיימר. בישראל היא נוהלה על ידי רוסאריו חיתום, דיסקונט חיתום ואייפקס חיתום. אופנהיימר, החתם בהנפקה, יוצגה על ידי עוה"ד עודד הר-אבן ושי ברנוב, ממשרד ZAG-S&W.