אקזיט משמעותי: סימנטק רוכשת את לומינייט סקיוריטי הישראלית בכ-200 מיליון דולר

זוהי הרכישה הרביעית של סימנטק בישראל • לומינייט סקיוריטי הישראלית מפתחת פלטפורמה לגישה מאובטחת לאפליקציות ארגוניות בחיבור חד-חד ערכי במודל SaaS • עד הרכישה, לומינייט גייסה 14 מיליון דולר, מתוכם 11 מיליון דולר מ-USVP

עופר סמדרי/ צילום: שחר תמיר
עופר סמדרי/ צילום: שחר תמיר

חברת אבטחת הסייבר סימנטק (נאסד"ק: SYMC), הודיעה היום (ג') על רכישת לומינייט סקיוריטי (Luminate Security), חברת סטארט-אפ המפתחת פלטפורמה לגישה מאובטחת לאפליקציות ארגוניות בחיבור חד-חד ערכי במודל SaaS. לפי הערכות, העסקה בהיקף של כ-200 מיליון דולר. 

לומינייט הוקמה על ידי יזמים מנוסים שהגיעו מתוך התעשייה. מנכ"ל החברה עופר סמדרי היה באדאלום, ו לאוניד בלקינד ואלדד לבני, הם יוצאי צ'קפוינט. עד הרכישה החברה גייסה 14 מיליון דולר, 3 מיליון דולר בסבב סיד מקרן אלף, וסבב A של 11 מיליון דולר מ-U.S. Venture Partners במארס 2018. בעת הרכישה החברה העסיקה 40 עובדים בישראל ובסן פרנסיסקו. כעת, לומינייט תהפוך לחלק מסימנטק, שמתכננת להרחיב את פעילותה של לומינייט במסגרתה ולשכור עובדים נוספים במהלך השנה הקרובה.

הפלטפורמה של לומינייט מספקת גישה לאפליקציות ארגוניות בענן ובשרתים, ברמת האפליקציה הבודדת ולא ברמת הרשת, באופן שקוף למשתמשים. הפלטפורמה מרחיבה את יכולות האבטחה של סימנטק להגנה מפני מתקפות סייבר, עבור משתמשים הניגשים למשאבים אירגוניים הנמצאים בכל מקום בענן או ברשת האירגונית הפיזית. "הפתרון של לומינייט מתבסס על הפילוסופיית BeyondCorp של Google, המבטלת את הגישה הרשתית הרחבה לאפליקציות ארגוניות ומחליפה אותה בגישת משתמש לכל אפליקציה בנפרד", סיפר סמדרי. את הגישה שגוגל יישמו בתוך החברה, לומינייט לקחה והפכה למסחרית. "אנחנו מנגישים את התפיסה לכל ארגון באשר הוא", מנכ"ל לומינייט, עופר סמדרי, אמר בעבר ל"גלובס". "הפלטפורמה שלנו נפרסת בתוך פחות מחמש דקות, ומאותו רגע ואילך, היא מספקת גישה ושליטה מלאה על כל פעולות המשתמשים בגישתם למשאבים ארגוניים".

נשיא ומנכ"ל גרג קלרק אמר היום כי "עכשיו ובעתיד אנו צופים שמספר גדל והולך של חברות ינהלו את עסקיהן תוך התבססות על תשתית המנוהלת על-ידי מספר ספקים חיצוניים לחברה, כגון Azure, AWS ו-Google. בעולם זה, המתפתח במהירות, יש לנקוט במשנה זהירות כאשר נותנים אמון בתשתית חיצונית. ארגונים יכולים להוציא את התשתית למיקור חוץ, אבל האחריות לנתונים ולמשתמשים ממשיכה להיות מוטלת עליהם. לומינייט, המשולבת ב-Integrated Cyber Defense של סימנטק, מציבה אותנו בחזית האבטחה של עידן הענן".

כיום, הצרכים הארגוניים מחייבים שימוש באפליקציות ענן ובסביבת עבודה היברידית המשלבת רשתות פיזיות ו-וירטואליות. במציאות זו, הפתרונות המסורתיים לאבטחת רשתות, ובכלל זה VPN ו-DMZ, הפכו לפתרונות חלקיים בלבד. בפלטפורמה של לומינייט, משתמש שירצה לגשת לאפליקציה ארגונית יחווה גישה נוחה גם מהבית וגם מתוך הארגון. ברקע, הבקשה שלו תגיע אל לומינייט שתזהה את המשתמש ותספק הרשאה לאפליקציה אליה ביקש לגשת. התהליך מתרחש עבור כל בקשה ומקשר בין משתמש אחד לאפליקציה אחת באופן לא חושף את הרשת הארגונית לפריצות. בנוסף, ארגונים יכולים להגדיר את אופן השימוש ה"נורמטיבי" בכל אפליקציה, עבור כל משתמש, והמערכת יכולה לזהות חריגות מאופן השימוש הזה ולהתריע לארגון.

רכישת לומינייט תואמת את האסטרטגיה של סימנטק לרכישה ובנייה של פלטפורמת אבטחה מקיפה תוך התמקדות מיוחדת במוצרים "שנולדו בענן ומיועדים לענן", לפי הודעת החברה. זוהי הרכישה הרביעית של סימנטק בישראל, שרכשה את סטארט-אפ הסייבר ג'אבלין נטוורקס בנובמבר 2018, תמורת סכום שהוערך ב-20-30 מיליון דולר.

זהו האקזיט הראשון של קרן אלף שהייתה מהמשקיעות הראשונות בחברה, והשתתפה בסבב הסיד שלה ב-2017, בגובה 3 מיליון דולר. קרן אלף הוקמה ב-2013 על ידי אדן שוחט ומייקל אייזנברג. המשקיע והיזם הסדרתי אדן שוחט, שהקים בעבר את Face.com שנמכרה לפייסבוק, עזב את ג'נסיס פרטנרס, וחבר אל מייקל אייזנברג, שהיה עד אז שותף בקרן בנצ'מרק ישראל. השניים גייסו קרן ראשונה של 100 מיליון דולר, וב-2016 השלימו גיוס של קרן שניה בגובה 180 מיליון דולר, ממנה השקיעו בלומינייט. עם גיוס הקרן השנייה הצטרף אהרון רוזנסון כשותף בקרן, שהשקיעה בחברות כגון למונייד ופרייטוס, והשקיעה בלמונייד גם השקעת המשך, עם זאת, לא ראתה אקזיט עד כה.

חברת לומינייט יוצגה, מהקמתה וגם בעסקת המכירה, על ידי עוה"ד איתי פרישמן, שיר סטוט ואייל בן שלוש ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות'.

תעודת זהות: לומינייט סקיוריטי

שנת הקמה: 2017

מייסדים: עופר סמדרי (מנכ"ל החברה), לאוניד בלקינד ואלדד לבני. השניים האחרונים כיהנו בתפקידים בכירים בצ'ק פוינט ובאדאלום (שנרכשה על-ידי מיקרוסופט)

גיוסים עד הרכישה: 14 מיליון דולר. 3 מיליון דולר סיד מקרן אלף וסבב ראשון של 11 מיליון דולר מ-U.S. Venture Partners

מספר עובדים בעת הרכישה: 40