גוגל לוטשת עיניים אל מהנדסי השבבים בהודו

ענקית הטכנולוגיה, שמייצרת טלפונים סלולריים ומפתחת את שבביהם בעצמה, שכרה למעלה מתריסר מהנדסים בעיר בנגלורו שבהודו - ובכך הצטרפה למגמה של חברות טכנולוגיה גדולות נוספות כמו אינטל, ברודקום, אנבידיה ועוד

מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי / צילום: Elijah Nouvelage, רויטרס
מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי / צילום: Elijah Nouvelage, רויטרס

גוגל שכרה יותר מתריסר מהנדסי שבבים בעיר ההודית בנגלורו בחודשים האחרונים, והיא מתכננת לשכור במהירות מהנדסים נוספים, כך על פי פרופילים של החברה בלינקדאין, מודעות דרושים ושני מנהלים בתעשיה. מפעילת מנוע החיפושים המקוונים שבבעלות אלפבית מרחיבה את תוכנית העיצוב הפנימי של הקרביים של מכשיריה.

גוגל היא בין קומץ מפעילות פלטפורמות אינטרנט גדולות שגם מפתחות את שבביהן בעצמן. הודות לאתר החברה בבנגלורו, שקיומו לא דווח עד כה, תהפוך גוגל להיות הראשונה שתקים צוות לצורך זה בעיר, שהפכה בעשרים השנים האחרונות למרכז מוביל לעיצוב מוליכים למחצה. 

ג'ים מקגרגור, שמסקר את תעשיית המוליכים למחצה ב-Tirias Research, אמר שכיוון שמרבית יצרניות השבבים המסורתיות הן בעלות נוכחות בבנגלורו מזה זמן רב, הרי שהגיוני שהשחקניות החדשות בתעשיה יילכו בעקבותיהן ויחפשו שם מומחים. "כולם מנסים לעשות הכול בתוך החברה בשלב ההתחלה, אבל כשאתה מגיע לרמת הצלחה מסוימת אתה חייב להתרחב החוצה", אמר מקגרגור.

גוגל פרסמה 13 מודעות דרושים למשרות שקשורות לשבבים בבנגלורו, על פי בדיקה שנערכה לאחרונה באתר הצעות העבודה של החברה. כמו כן היא שכרה בבנגלורו 16 מהנדסים ותיקים וארבעה ציידי כישרונות עבור צוות gChips שלה מיצרניות שבבים מסורתיות כמו אינטל, קוואלקום, ברודקום ואנבידיה, על פי בדיקה של פרופילים בלינקדאין.

רג'ט בהרגווה מתאר את עצמו בלינקדאין כ"מוביל אתר סיליקון" של גוגל בבנגלורו, ומציין כי הצטרף לגוגל במאי שעבר לאחר עשר שנות עבודה בברודקום ושנת עבודה באינטל. הצוות שלו עובד ככל הנראה יחד עם צוות השבבים הקיים של גוגל בעמק הסיליקון כדי ללטש ולבדוק רעיונות עיצוב לפני שליחת הרעיונות הסופיים ליצרניות, לדברי שני בכירים בתעשיה שמכירים את תוכניותיה של גוגל. אחד מהם אמר שהצוות עשוי לגדול ל-80 אנשים עד סוף השנה.

מ-2014 מעצבת גוגל שבבי שרתי מחשב למרכזי הנתונים שלה, וכן שבב עיבוד תמונות לסמרטפוני פיקסל. מטרתה היא ליצור מכשירים חזקים ויעילים יותר באמצעות ייצור מותאם לצרכיה הספציפיים של רכיבי מפתח שבעבר הגיעו מחברות כמו אינטל. אמזון, מיקרוסופט, אפל ופייסבוק השיקו תוכניות עיצוב שבבים דומות, שעשויות לאפשר להן לקצץ עלויות, לצמצם את תלותן במוכרות השבבים ולשמור על הקצב בבניית מוצרם אטרקטיביים.

גוגל מוכרת רמקולים חכמים, נתבים ומכשירי אבטחה ביתיים, שכולם ישתפרו הודות להתקנת שבבים שיוכלו לנתח הוראות קוליות וסרטוני ווידיאו באופן יעיל ומהיר יותר.

מיקרוסופט ופייסבוק התמקדו עד כה בשכירת עובדי שבבים בארה"ב, על פי הודעות הדרושים שלהן. לאמזון יש נוכחות מחוץ לארה"ב, בתל אביב.

גוגל סירבה להגיב בנוגע לשכירת המהנדסים.