נערכת לבחירות: פייסבוק תזמן יועצי קמפיין ליום הדרכה

הרשת החברתית תקיים יום הדרכה מרוכז ליועצי תקשורת ויועצי הקמפיין המנהלים את עמודי הפייסבוק של המפלגות • על הפרק: הסברה בנוגע לאפשרויות להפצת מידע ברשת החברתית תוך מתן דוגמאות מקמפיינים פוליטיים בעולם • במפגש של יו"ר ועדת הבחירות עם כלי התקשורת סיפר מלצר כי לחץ על פייסבוק להחיל כללי שקיפות בממשקים שלה

פייסבוק. תזמן יועצי קמפיין ליום הדרכה / צילום: רויטרס
פייסבוק. תזמן יועצי קמפיין ליום הדרכה / צילום: רויטרס

במסגרת ההיערכות למערכת הבחירות בישראל, חברת פייסבוק תקיים יום הדרכה מרוכז ליועצי תקשורת ויועצי הקמפיין המנהלים את עמודי הפייסבוק של המפלגות. עשרות מהם צפויים לקחת חלק במפגש ההדרכה ב-27 בפברואר.

על הפרק יהיה נושא טוהר הבחירות, כלי שקיפות פוליטית. פייסבוק גם תקיים הסברה לאפשרויות השונות לחלוק מידע ברשת החברתית (סטורי, אל מול פיד) תוך מתן דוגמאות מקמפיינים פוליטיים בעולם. את הסמינר יעבירו שון איוונס, מנהל קשרי ממשל ופוליטיקה בפייסבוק; ומרקו מיקיאלי, מנהל סוכנויות בפייסבוק.

יצוין כי לפני מספר ימים סיפר יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, במפגש שלו עם ראשי כלי התקשורת בישראל כי הוא ערך פגישה קריטית עם ראשי פייסבוק - הדירקטורית המנהלת את נושא הבחירות בחברת פייסבוק העולמית, קייטי הארבת'; ומנהלת מדיניות פייסבוק בישראל, ג'רדנה קוטלר - ודן איתן בהיערכות למערכת הבחירות.

מלצר סיפר לנוכחים כי פייסבוק תכננה להחיל את כללי שקיפות הפרסומים בישראל החל מאמצע חודש מארס, אך הוא רמז לחברה כי המועד הזה יהיה מאוחר מדי, וכי ראוי שהם ישנו את מנעד האפשרויות העומדות בפני הגולשים, ללבן מי חתום על מודעות ועמודים, הרבה לפני כן.

במסגרת ההיערכות של פייסבוק, איוונס יגיע לישראל, וזאת אחרי שכבר ביקר כאן בחודש שעבר. הכלים של פייסבוק כוללים זיהוי של מודעות פוליטיות, הקמת ארכיון מודעות פוליטיות למשך 7 שנים, עם קישורים לדפים שפירסמו אותן, חסימת רכש מודעות פוליטיות על-ידי גורמים מחוץ לישראל וצמצום השפעה בלתי הוגנת על הבחירות באמצעות קשר שוטף בין ועדת הבחירות בראשות מלצר לבין ראשי החברה ותוך סיוע של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.