ועד "ידיעות אחרונות" לביה"ד: לחייב את ההנהלה להשיב כסף לעובדים

(עדכון) • מדובר בכספים שקוזזו משכר העובדים בגין השתתפות בצעדים ארגוניים • מחר בבוקר ייערך דיון בביה"ד האזורי לעבודה • הוועד קורא לעובדים שנפגעו מהמהלכים של ההנהלה להתייצב מחר בדיון

דפוס "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון / צילום: איל יצהר
דפוס "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון / צילום: איל יצהר

מאבק העובדים ב"ידיעות אחרונות" נמשך: ועד עובדי "ידיעות אחרונות" לא נבהל מניסיונות ההנהלה להפחיד את העובדים מהשתתפות בצעדים ארגוניים נגד העיתון. ל"גלובס" נודע כי הוועד הגיש הבוקר (ג') לבית הדין לעבודה עתירה בבקשה להשיב לעובדים את הכספים שנלקחו מהם בעקבות צעדי המחאה שנקטו.

נזכיר כי ממשכורתם של עובדים שלקחו חלק בעיצומים שהוביל הוועד נוכו מאות שקלים. העובדים קיבלו מייל שהבהיר להם כי זהו "השכר הראוי"; זאת לאחר שבעיתון נעשו פעמיים אסיפות הבהרה במהלך שעות העבודה כחלק מהמאבק שמנהלים העובדים נגד כוונת ההנהלה לבצע מהלך פיטורים, זאת מבלי שנחתם הסכם קיבוצי עם העובדים.

מחר בבוקר (ד') ייערך דיון חשוב בביה"ד האזורי לעבודה שיעסוק בין היתר בבקשת ועד העובדים וארגון העיתונאים לחייב את הנהלת ידיעות אחרונות להשיב לעובדים את הכסף שנוכה ממשכורתיהם בגלל שלקחו חלק בצעדים הארגוניים נגד כוונת ההנהלה לבצע קיצוץ בכוח האדם זאת ללא שנחתם עם העובדים הסכם קיבוצי. ועד עובדי ידיעות קורא לעובדים שנפגעו מהמהלכים של הנהלת החברה בהם קיצוץ השכר להתייצב מחר בדיון בבית המשפט כדי "להראות לבית המשפט מי הם האנשים מאחורי המספרים". 

בעדכון לעובדים הגדיר הוועד את התנהלות ההנהלה "שערורייתית, בלתי חוקית ובלתי מידתית". לדברי הוועד, "זהו צעד שנועד לרפות את ידינו ולהרתיע אותנו בצורה פסולה מלממש את זכות השביתה ולפעול למען שיפור תנאי ההעסקה שלנו. אנו שמחים שהניסיון הזה של ההנהלה לא רק נכשל, אלא מייצר את האפקט ההפוך ומחדד את ההבנה שאסור לתת למעסיק דורסני לשבור אותנו". 

ועד עובדי "ידיעות" וארגון העיתונאים, באמצעות עו"ד ד"ר מורן סבוראי, פנו לבית הדין בבקשה להוציא צו המחייב את ההנהלה להשיב לעובדים את השכר שנוכה ממשכורתם, לאסור ניכויים מסוג זה בצעדים ארגוניים שיינקטו בהמשך ולחייב אותם לאפשר כניסה של נציגי ארגון העיתונאים ל"ידיעות אחרונות" - זאת לאחר שבימים האחרונים ההנהלה לא אפשרה לנציגי ארגון העיתונאים להיכנס לבניין הקבוצה.