גיוס סבב A לחברת אקסוניוס: 13 מיליון דולר בהובלת קרן בסמר

חברת הסטארט-אפ האמריקאית-ישראלית מפתחת פלטפורמה לניהול ואבטחת מכשירים מחוברים לארגונים גדולים

מייסדי אקסיוניקס: עופרי שור, דין זיסמן, אבידור ברטוב / צלם: אבישי פינקלשטיין
מייסדי אקסיוניקס: עופרי שור, דין זיסמן, אבידור ברטוב / צלם: אבישי פינקלשטיין

חברת הסטארט-אפ האמריקאית-ישראלית אקסוניוס, המפתחת פלטפורמה לניהול ואבטחת מכשירים מחוברים לארגונים גדולים, הכריזה היום (ג') על השלמת סבב גיוס מסדרה A, בסך של 13 מיליון דולר. את ההשקעה הובילה קרן ההון סיכון הוותיקה בסמר ונצ'ר פרטנרס, והשתתפו בו גם המשקיעות הקיימות בחברה, הקרנות YL Ventures, ורטקס, WTI ו-Emerge. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-17 מיליון דולר.

אקסוניוס פיתחה פלטפורמה שנועדה לפתור את בעיית הנראות של מכשירים המחוברים לרשתות ארגוניות. "היום, כשמדברים על מוצרים בעולם אבטחת המידע יש המון מוצרים, ולאדם מבחוץ קשה להבדיל ביניהם. הסיבה לכמות הזו, היא התרחבות אוד גדולה של עולם המחשוב בשנים האחרונות, והתוצאה של ההתרחבות הזו היא שארגונים גדולים אפילו לא יודעים מה מחובר לרשת שלהם ומה האפקטיביות של אסטרטגיית אבטחת הרשת שלהם", אומר דין זיסמן, מייסד שותף מנכ"ל אקסוניוס.

הוא מבטיח שבניגוד לפתרונות אחרים, הפלטפורמה של אקסיוניקס מסוגלת לספק נראות מלאה לכל המכשירים המחוברים לרשתות הארגוניות. "עד כה, היו שתי דרכים מרכזיות לעשות זאת - אחת היא דרך הרשת, להתחבר אליה ולנתב את כל התעבורה בה, והשנייה היא דרך תוכנה שמותקנת על המכשירים עצמם. פעם שתי הדרכים האלה היו עובדות בצורה יחסית הרמטית, כי היה סוג אחד של מכשירים ורשת אחת. אבל היום, יש לארגונים המון סוגי מכשירים שאי אפשר להתקין עליהם תוכנות כאלה, ובנוסף יש המון פעולות שמתבצעות מחוץ לרשת הארגונית, כמו אנשים שעובדים מהבית למשל".

זיסמן מסביר שהפלטפורמה שפיתחו, אוספת נתונים ממעל למאה כלי ניהול ואבטחת מידע כגון SIEMs ,Agents ,Network Switches, ספקיות הענן השונות כמו אמזון וגוגל, ספקיות מוצרי רשת ומוצרי אבטחה. לדבריו, כל אחד מהמוצרים הללו "מדבר בשפה שונה", ואקסיוניקס יודעת לאסוף את המידע מלמעלה מ-100 מקורות כאלה. כדי לעשות זאת, באקסיוניקס מקדישים משאבים רבים ללימוד ה"שפות" השונות בהן מדבר כל מוצר, ולאינטגרציה שלו לתוך הפלטפורמה. עם הזמן, החברה מוסיפה עוד ועוד מוצרים לפלטפורמה, וזיסמן מעיד שכבר עכשיו, נדיר למצוא ארגון שלא יוכל לקבל כיסוי מלא באמצעות הרשימה הקיימת.

לקוחות החברה יכולים לבחור מתוך רשימת המוצרים הללו את כל המוצרים הקיימים בארגון, והפלטפורמה מתחברת אליהם, ואוספת את המידע העובר דרכם. את המידע הנאסף בשפות שונות, מסוגים שונים של מקורות, אקסיוניקס מאחדת ל"שפה אחת", וגם מאפשרת לבצע אוטומציה לניהול האבטחה של הארגונים. זאת, על ידי מתן אפשרות להכיל כללי אבטחה על המידע שהיא אוספת, אותם היא אוכפת באופן אוטומטי.

אקסיוניקס הוקמה ביוני 2017, וכבר בספטמבר גייסה את השקעת הסיד שלה. שלושת מייסדי החברה, זיסמן, עופרי שור ואבידור ברטוב, כולם שירתו יחד ב-8200. "עפרי היה המפקד שלי, ואני הייתי המפקד של אבידור כמעט כל שנות השירות של שלושתנו. לפני אקסוניוס אני ייסדתי סטארט-אפ סייבר אחר שנקרא סימטריה, והם נשארו בשירות הביטחוני", מספר זיסמן.

"בתקופה שלי בסימטריה, עבדתי עם ארגון אמריקאי, אחד מהגדולים שיש, על פרויקט של אבטחת מידע. והתחלנו לראות התראות על מכשירים שמבצעים פעולות בתוך הארגון שלהם, שנראו כמו עבודה של תוקף מתקדם. קיבלנו את כתובת ה-IP של המכשירים התוקפים, אבל לא הצלחנו למצוא של מי המכשיר הזה, איזה מכשיר זה, ואיפה הוא נמצא. עברנו בין מערכות מידע שונות ללא הצלחה, שלחנו מיילים לעובדים בארגון אם הם מכירים מכשיר שזו כתובת ה-IP שלו, ועד שהצלחנו לאתר את המכשיר, כתובת ה-IP של התוקף השתנתה", מספר זיסמן. "שאלתי את איש אבטחת המידע בארגון איך יכול להיות שזה המצב, והוא אמר לי: 'זה לא תמיד היה ככה, אבל היום יש לנו כל כך הרבה מכשירים שונים שאני כבר לא יודע כמה מכשירים יש לי בארגון'. אז הבנתי שזו בעיה מאוד בסיסית ויסודית בעולם אבטחת המידע והחלטתי לפתור אותה".

כיום, לאקסיוניקס יש 20 עובדים, מתוכם 15 בישראל והיתר בארצות-הברית. במהלך השנה הקרוב, החברה צפויה להתרחב בעשרות עובדים נוספים בעקבות הגיוס הנוכחי, במטרה להאיץ את המשך פיתוח הפלטפורמה, ואת התרחבותה ללקוחות נוספים. היום החברה משרתת עשרות לקוחות, ביניהם הניו יורק טיימס, AppsFlyer ו- Natera, כולם ארגונים עם למעלה מאלף עובדים, והגדול בהם מעסיק 50 אלף איש, לדברי זיסמן. החברה לא חושפת את הכנסותיה. בעקבות ההשקעה, עמית קרפ מקרן בסמר יצטרף לדירקטוריון החברה.

תעודת זהות:

הקמה: 2017
מייסדים: דין זיסמן, עופרי שור ואבידור ברטוב
עובדים: 20
מיקום משרדים: בתל-אביב ובניו יורק
גיוסי הון: 17 מיליון דולר בשני סבבים
משקיעות: בסמר ונצ'ר פרטנרס, YL Ventures, ורטקס, WTI ו-Emerge