חברת זיהוי הבוטים פרימטראיקס גייסה 43 מיליון דולר

את סבב הגיוס הובילה קרן Scale Venture Partners • כספי הסבב הנוכחי ישמשו להתרחבות גלובאלית של החברה וכן להמשך פיתוח הטכנולוגיה למוצרי אבטחה נוספים

עומרי אילוז, עידו ספרותי, אופיר אשכנזי מייסדי פרימטראיקס / צילום: ליאת מנדל
עומרי אילוז, עידו ספרותי, אופיר אשכנזי מייסדי פרימטראיקס / צילום: ליאת מנדל

חברת זיהוי הבוטים פרימטראיקס (PerimeterX) סגרה גיוס בסבב C בהיקף 43 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן Scale Venture Partners והשתתפו בו המשקיעים הקיימים: הקרנות קיינן פרטנרס (Canaan Partners), ורטקס ונצ'רס (Vertex Ventures) ודאטה קולקטיב (Data Collective (DCVC, וכן קרן השקעות נוספת - אדמס סטריט פרטנרס (Adams Street Partners). סך ההשקעות בחברה עד כה, לפי נתוני SNC, מסתכם ב-80.5 מיליון דולר.

פרימטראיקס פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית לזיהוי וחסימה של בוטים זדוניים מסוגים שונים: בוטים שנועדו לפריצת סיסמאות של חשבונות בתחומי סחר אלקטרוני, נסיעות, אתרי היכרויות, אפליקציות וכן בוטים שנועדו להשפיע על מערכות בחירות ועל סקרים מקוונים. המערכת עוקבת אחר התנהגותו של הגולש, תנועות העכבר, מגע האצבע בסמרטפון ונתונים רבים נוספים במטרה להבחין מתי מדובר במערכת אוטומטית ולא באדם. החברה מדווחת על צמיחה מהירה של 3,000% בשנתיים האחרונות. לדברי החברה, כספי הסבב הנוכחי ישמשו להתרחבות גלובאלית של החברה וכן להמשך פיתוח הטכנולוגיה למוצרי אבטחה נוספים להגנה על נכסים מקוונים ברשת ובמובייל.

מנכ"ל החברה עומרי אילוז אומר כי אחד השימושים המרכזיים במערכת הוא למניעת השפעות של פייק ניוז על מערכות בחירות: "כשאתה צריך לעשות מיליון זהויות באינטרנט כדי לעשות מיליון לייקים או מיליון הצבעות בסקר, אתה לא יכול לעשות את זה עם צבא של בני אדם. הרבה יותר קל לכתוב קוד של בוט ולהריץ אותו על בוטנט, שנראה ממש כמו מיליון משתמשים לגיטימיים עד שאתה יורד לפרטים. אין לי ספק שנראה את זה בצורה מסיבית בבחירות האלה כמו שראינו בבחירות האמצע בארה"ב. יש פה מלחמת חתול ועכבר - התוקפים מנסים ליצור מצב שהם מתחזים טוב יותר לבני אדם ואנחנו מזהים טוב יותר בוטים אוטומטיים".

לדברי אילוז המערכת פרימטראיקס מנתחת עשרות מיליארדי אירועי סייבר מדי יום ומונעת התקפות מצד בוטים זדוניים שמקורם במדינות בכל רחבי העולם. אריאל צייטלין, שותף בקרן Scale Venture Partners שהובילה את הסבב אמר: "בעידן הנוכחי יותר ויותר מוצרים, מכשירים וארגונים מתחברים לרשת האינטרנט - בד בבד ישנו גידול אקספוננציאלי בכמות ובסוגי תקיפות אבטחת מידע - בין היתר על ידי בוטים והטכנולוגיה של פרימטראיקס הוכחה כהגנה מפניי איום הבוטים". כחלק מהסבב הנוכחי צייטלין הצטרף לדירקטוריון החברה.

פרד וואנג מקרן אדמס סטריט פרטנרס אמר: "כי המערכת של פרימטראיקס ניתנת להטמעה בתוך המערכות הארגוניות של הלקוחות ולחיבור לכל נכס דיגיטאלי והיא אף מזהה התקפות לפני שהן מתחילות".

פרימטראיקס הוקמה ב-2014 על ידי עמרי אילוז, עידו ספרוטי ואופיר אשכנזי והיא מעסיקה כיום 140 עובדים במשרדיה בתל אביב, לונדון וסן מתיאו בקליפורניה. בין לקוחותיה חברות בתחומי הסחר המקוון, תיירות ופנאי, כלכלה ופיננסים, מדיה וחברות תוכנה.