אג"ח ווטרסטון צונחת: בוטלה מכירת נכס בקליפורניה תמורת 104 מיליון דולר

אג"ח החברה איבדו היום כ-9% במסחר בבורסה, למחיר המשקף תשואה שנתית לפדיון של יותר מ-20% • "הרוכש הודיע כי הוא נסוג מההסכם, לאור קשיים בהשגת מימון להשלמת העסקה, והושבה לו המקדמה שהופקדה בתנאי ההתקשרות"

נכס של ווטרסטון / צילום: מצגת החברה
נכס של ווטרסטון / צילום: מצגת החברה

איגרות החוב מסדרה א' של חברת הנדל"ן הזרה ווטרסטון  צונחות היום בכ-10% במסגרת המסחר בבורסה, לאחר שהחברה דיווחה על ביטולה של עסקה למכירת מלוא זכויותיה בנכס בעיר סן ברנרדינו שבקליפורניה, וכן בקרקע הצמודה לו. "הרוכש הודיע לחברה, כי הוא נסוג מההסכם, לאור קשיים בהשגת מימון להשלמת העסקה. בהתאם לתנאי ההסכם הושבה לרוכש המקדמה שהופקדה בתנאי ההתקשרות", כתבה ווטרסטון בהודעה לבורסה. אג"ח א' של ווטרסטון נסחרה היום במחיר של 70 אגורות, המשקף תשואה שנתית לפדיון של יותר מ-20%.

רק לפני כשלושה שבועות דיווחה ווטרסטון כי חתמה על הסכם למכירת הנכס והקרקע הצמודה לו בסן ברנרדינו, וכי השלמת העסקה צפויה להתקיים במהלך פברואר. במסגרת אותו הסכם, נקבע כי ווטרסטון תמכור את הנכס והקרקע הצמודה תמורת כ-104 מיליון דולר, ותיהנה בשל כך מרווח של כ-3.8 מיליון דולר.

העסקה הייתה אמורה גם להותיר בידי ווטרסטון יתרת מזומנים (נטו) של כ-39 מיליון דולר, לאחר פירעון מלוא ההלוואה שהועמדה לה בגין הנכס. כך, שהביטול המהיר של המכירה מערער את ביטחון המשקיעים באשר ליכולת החברה לממש את נכסיה ולפרוע את חובותיה. 

ווטרסטון, שהנפיקה את סדרה א' בת"א בקיץ 2017, עוסקת בנדל"ן מניב ומתמקדת בעיקר בתחום המסחרי. תחום זה נמצא כיום תחת לחץ, עקב המעבר המהיר של הציבור בארה"ב לרכישות ברשת האינטרנט.

לווטרסטון 53 נכסים בשטח של 4.4 מיליון רגל רבוע (409 אלף מ"ר) הפרוסים על פני 14 מדינות בארה"ב, ובעלי שווי כולל של 694 מיליון דולר. נכסים אלו ייצרו ברבעון השלישי רווח גולמי מהשכרה (NOI) של 10 מיליון דולר, כך שמדובר על קצב NOI של 40 מיליון דולר בשנה.

כנגד הנכסים הללו רשומות במאזני החברה הלוואות של 402 מיליון דולר, ונוסף על כך לחברה גם חוב תאגידי של 109 מיליון דולר (407 מיליון שקל) למחזיקי אג"ח א'. מנגד, הכילה קופתה בסוף ספטמבר מזומנים (כולל מוגבלים בשימוש) בהיקף של 22 מיליון דולר.

בעלי השליטה בווטרסטון הם ניל שלום, ג'וש לוי ואנטון מלצ'יאונדה. ניל שלום מחזיק כיום בתפקיד יו"ר הדירקטוריון, ג'וש לוי משמש כמנכ"ל וכדירקטור ואילו מלצ'יאונדה הוא סמנכ"ל הכספים ודירקטור. באחרונה נדרשה ווטרסטון לפרסם מחדש את דוח הדירקטוריון לסיכום הרבעון השלישי של 2019, לאחר שהדוח המקורי לא כלל התייחסות של הדירקטוריון לתזרים המזומנים השלילי המתמשך של החברה ברמת הסולו.