סמל"ת מרכזת את תקציב הפרסום במשרד LEAD

המשמעות היא שתקציבי הפרסום של המותגים פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ואבארט, בהיקף של כ-14 מיליון שקל בשנה - שטופלו עד כה במשרד הפרסום אדלר-חומסקי - יועברו ל-LEAD

קבוצת הרכב סמל"ת מפסיקה את ההתקשרות עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי ותרכז את תקציב הפרסום שלה במשרד הפרסום LEAD - כך נודע ל"גלובס". המשמעות היא שתקציבי הפרסום של המותגים פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ואבארט, בהיקף של כ-14 מיליון שקל בשנה, יועברו ל-LEAD.

באופן אירוני, משרד הפרסום LEAD נחשב בעבר למשרד שהישארותו במערך הפרסום של סמל"ת מוטל בספק. סמל"ת לא נחשבה בעבר למפרסמת גדולה, ועיקר פעילותה היה שיווק המותגים אלפא רומיאו ופיאט. אולם משנת 2013 עשתה החברה קפיצה משמעותית, כשרכשה את קבוצת יפנאוטו וקיבלה את הזיכיון לשיווק המותג סובארו.

LEAD טיפל במותג סובארו תחת הבעלות הקודמת, וסמל"ת למעשה "ירשה" אותו והותירה את ההתקשרות על כנה. חודשים ספורים לאחר מכן עשתה הקבוצה קפיצה נוספת וקיבלה לידיה את הזיכיון ליבוא קרייזלר, ג'יפ ודודג', שהיה עד אז בחברת מכשירי תנועה. בכך הפכה זמל"ת לאחד המפרסמים הגדולים בתחום הרכב.

בסופו של דבר סמל"ת עשתה שינוי במערך הפרסום שלה, אך לא השינוי שהעריכו שתעשה: הקבוצה נפרדה ממשרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן שליווה את התקציב למעלה מעשור, ניהלה מכרז על תקציב הפרסום שלה ובחרה במשרד הפרסום אדלר-חומסקי, שאיבד רק שנה לפני כן את מקומו במערך הפרסום של צ'מפיון מוטורס.

עבור אדלר-חומסקי מדובר אמנם בבשורה לא משמחת, אולם המשרד יכול להתנחם בשני דברים: LEAD הוא חלק מקבוצת אדלר-חומסקי, כך שבסופו של דבר התקציב נשאר "בתוך הבית". בנוסף, בשונה מרוב המפרסמים הגדולים, סמל"ת השכילה למנף את כוחה מול המדיה, ולאחר רכישת יפנאוטו, כשהחברה הפכה למפרסם גדול, הוחלט לעבור לרכישת מדיה באופן עצמאי ולא לאפשר לחברות המדיה של משרדי הפרסום לערוך עבורה רכש מדיה או תכנון. משרדי הפרסום גם הוחתמו על מסמכים בהם התחייבו שלא לקבל עמלות מסוג כלשהו מהמדיות השונות עבור היקפי הפרסום של סמל"ת; כך שלמעשה האובדן הכספי של אדלר-חומסקי הוא פחות דרמטי משניתן היה לחשוב.

עבור LEAD, לעומת זאת, מדובר בבשורה מצוינת: עד עתה המשרד טיפל בתקציב בהיקף 14 מיליון שקל, והעברת כלל התקציב אליו מוסיפה לו 14 מיליון שקל נוספים. מדובר לא רק בתקציב נאה מבחינת היקף - במשרדי הפרסום בארץ ובעולם תקציבי רכב נחשבים לאסטרטגיים מאוד, ורואים בהם קטרים בולטים של התעשייה. בארץ יבואני הרכב נוטים לפצל את תקציבי הפרסום של המותגים בין מספר משרדים, ולא לאחד את כולם תחת משרד אחד, כך שבמובן הזה ההישג של LEAD הוא גדול שבעתיים.