הבורסה ננעלה ביציבות: מניות הקנאביס טסו, טבע ירדה 1.5%

מניות הקנאביס המשיכו לרכז עניין, כאשר הרודיום השקעות זינקה כ-25%, יו ניבו קפצה ב-21%, וויטסמוק עלתה בכ-10%, עמיר שיווק בכ-9% ואינטרקיור עלתה בכ-7.6%

בנין הבורסה / צילום: איל יצהר
בנין הבורסה / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות ובמחזור מסחר של 486 מיליון שקל. מדד ת"א-35  ננעל ללא שינוי מהותי, מדד ת"א-90  השיל 0.25% ומדד הבנקים עלה 0.2%.

מניית אפולו פאוור  התרסקה בכ-18%, אינטרנט זהב  צללה 15%, גלילאו טק  נפלה 8.7%. מניות הקנאביס המשיכו לרכז עניין, כאשר הרודיום השק  זינקה כ-25%, יו ניבו  קפצה ב-21%, וויטסמוק  עלתה בכ-10%, עמיר שיווק  בכ-9% ואינטרקיור  עלתה בכ-7.6%.

מניית טבע  איבדה 1.5% לאחר שסגרה פער ארביטרז' שלילי. החברה דיווחה היום על הסכם שנחתם עם עובדי המפעל בכפר סבא, במסגרתו יקבלו 1,200 עובדיו תוספת שכר של 2.2%, וכן בונוס על שנת 2018.

משפחת אבלס מכרה ממניות פיבי  תמורת כ-42 מיליון שקל המכירה נעשתה לפי מחיר מניה של 101 שקל - נמוך בכ-3% משווי המניה בבוקר ביצוע העסקה, ביום רביעי.

נכשל הגישור בין מחזיקי אג"ח אפריקה ישראל למוטי בן משה. באי כוחם של נאמני שלוש סדרות האג"ח דורשים לדון מחדש בבקשתם לחילוט הפיקדון שהעמיד בן משה לטובת הבטחת ההסדר.

15:00

קרן סרצ'לייט הגישה הצעה מחייבת לרכישת ביקום. אג"ח אינטרנט זהב  עולות כעת עד כ-6%, בעוד מניית אינטרנט זהב צונחת ב-14%. מניית בי קומיונקיישנס  עולה כעת ב-1%, בעוד מניית בזק עולה כ-0.7%.

אסיפת בעלי המניות של אינטרקיור  אישרה ביום חמישי האחרון ברוב של יותר מ-99% את כל הנושאים שעלו לסדר היום, ובהם: סבב הגיוס בחברה בהובלת המיליארדר גארי פיגל ובהשתתפות מייסד WeWork אדם נוימן , וכן תנאי הכהונה של כל בעלי התפקידים הבכירים בחברה, כולל היו"ר, אהוד ברק , לשעבר ראש ממשלת ישראל. שוויה של חברת הקנאביס אינטרקיור ממשיך לנסוק, והיום המניה משקפת לחברה שווי של יותר מ-1.1 מיליארד שקל.

בלאומי שוקי הון התייחסו בסקירתם השבועית למתרחש בשוק החוב הקונצרני וציינו כי הוא המשיך להיסחר בשבוע החולף במגמה חיובית, בדומה לכיוון בו נסחרו האג"ח הממשלתיות, והוסיפו כי "מרבית המדדים רשמו עליות שערים למעט סקטור חברות הנדל"ן הזרות שחזר להיסחר בסנטימנט שלילי".

עוד ציינו שם כי "מרבית הסקטורים האחרים נסחרו בקורלציה גבוהה לאפיק הממשלתי, קרי ביצועים עודפים של השקלים הלא צמודים". לפי הנתונים של לאומי שוקי הון, "מתחילת השנה מדד התל-בונד שקלי 50 רושם ביצועים עודפים בקרב המדדים המובילים באפיק הקונצרני, בדומה לביצועים העודפים של השקלים הלא צמודים הממשלתיים".

לגבי הפעילות בשוק גיוסי החוב ציינו בלאומי שוקי הון כי "בשוק הראשוני חודש פברואר ממשיך את המגמה מחודש ינואר של ירידה משמעותית בהיקף ההנפקות. החודשים ינואר-פברואר אשתקד בלטו בגיוסים מואצים שהסתכמו ביותר מ-15 מיליארד שקל במצטבר. עד כה, מתחילת השנה מסתכמים הגיוסים במעט מעל ל-6 מיליארד שקל בלבד, כאשר מרבית הגיוסים הם של חברות בדירוג גבוה במיוחד של קבוצת AA ומעלה".

14:40

האג"ח של חברת הנדל"ן האמריקאית ווטרסטון  צונחת בכ-10% לאחר שבוטלה מכירת נכס בקליפורניה תמורת 104 מיליון דולר.

מניית אפולו פאוור  צונחת היום ביותר מ-18%. ביום חמישי האחרון זינקה המניה בכ-50%, לאחר שהחברה דיווחה לבורסה כי יום קודם לכן התקבלה בידיה פנייה מחברת ולטר טים בע"מ, המחזיקה ב-5.46% מהונה המונפק ומזכויות ההצבעה בחברה. ולטר דורשת לזמן אסיפה כללית מיוחדת שעל סדר יומה כמה נושאים, ובהם "לאתר ולבדוק אפשרויות להכנסת פעילות בתחום הקנאביס הרפואי לחברה כנגד הקצאת מניות לבעלי הפעילות", וכן "לפנות לבית המשפט בפנייה לשינוי תנאי האופציות של סדרה 2 ושל סדרה 3, להוריד את מחיר המימוש ב- 50%, על מנת שיהיה סיכוי ריאלי וכדאיות למחזיקים בהן, לממשן ובכך להזרים הון לחברה. אפולו ציינה כי הפנייה תועבר לדיון ובחינה על ידי דירקטוריון החברה. שלושה ימים קודם לכן, דיווחה אפולו פאוור כי רשות ניירות ערך הגישה באחרונה נגד החברה ומנכ"לה כתב טענות מינהלי בקשר עם הדיווחים המיידיים שלה מ-18 בדצמבר 2017 על ניסוי בכריית מטבעות דיגיטליים.

13:13

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו ביציבות במחזור מסחר נמוך של 260 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 35 נסחר ללא שינוי, כך גם ת"א 90 ומדד הבנקים. 

מניית טבע  יורדת 1.3% ונזכיר כי ביום רביעי הקרוב החברה אמורה לפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי ולשנה כולה. לפי ממוצע התחזיות המוקדמות של האנליסטים בוול סטריט, טבע צפויה לרשום הכנסות של 4.52 מיליארד דולר, על רווח למניה של 0.54 דולרים. הצפי של כלכלנים לרבעון הבא הוא להכנסות של 4.62 מיליארד דולר על רווח של 0.68 דולרים למניה.  

מניות הקנאביס ממשיכות לרכז עניין. יו ניבו  מזנקת 17%, הרודיום השק  עולה 15%, קנאשור  מזנקת 10% ומניית טוגדר מזנקת בשיעור דומה. אינטרקיור  בראשות אהוד ברק מטפסת 7% ומניית וויטסמוק  עולה 6%

11:20

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בעליות קלות. ת"א-35 עולה בכ-0.02% ות"א-125 מוסיף 0.06%. ת"א-בנקים נסחר בירידה של 0.08%. 

לייבפרסון , פתאל  ובזק  בולטות בעליות במדד ת"א-35. אופקו , טבע  וטאואר  בולטות בירידות.

נכשל הגישור בין מחזיקי איגרות החוב של אפריקה ישראל  לבין המשקיע מוטי בן משה. ממסמך שהגישו הבוקר לביהמ"ש עורכי הדין גיא גיסין ואופיר נאור, המשמשים כבאי כוחם של נאמני שלוש סדרות האג"ח (כ"ו-כ"ח), עולה כי "לא הושגה הסכמה" בין הצדדים, ולפיכך יש לדון מחדש בבקשתם לחילוט הפיקדון שהעמיד בן משה לטובת הבטחת ההסדר.

09:47

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח בעליות, כאשר המדדים המובילים עולים בעד 0.3%. מניות הקנאביס ממשיכות לבלוט בעליות, טוגדר  מזנקת 5%, אינטרקיור  בראשות אהוד ברק ממשיכה לטפס. פרוטליקס  צונחת בכ-5%, בזק  עולה בכ-1%, אופקו הלת'  יורדת 2.3%.

כפי שנחשף ב"גלובס", קרן פימי רוכשת את מיגדה (היחידה העסקית TEVADAPTOR) מידי טבע  בהשקעה של 47.5 מיליון דולר. המפעל בקריית שמונה, ששוויו הוערך בעבר בעשרות מיליוני דולרים, היה אחד האתרים שהעמידה ענקית התרופות למכירה, כחלק מתוכנית ההתייעלות האגרסיבית שהציגה בדצמבר 2017.

חברת התקשורת פרטנר  פרסמה הבוקר הזמנה לקבלת הצעות מחברות כרטיסי האשראי לאספקת שירותים והקמת מועדון לקוחות צרכני, המציע מוצרים פיננסיים על בסיס כרטיס אשראי חוץ בנקאי.

7:00

המסחר בבורסת ת"א ייפתח הבוקר על רקע הנעילה המעורבת בוול סטריט ביום שישי. מדד הנאסד"ק סיים את יום המסחר בעלייה של 0.14%, ומנגד מדד דאו ג'ונס השיל 0.25%. S&P 500 עלה ב-0.07%. בורסות אירופה ננעלו בירידות. מדד הדאקס הגרמני ירד 1.05%, הפוטסי הבריטי ירד 0.3%, והקאק הצרפתי ירד 0.5%. גם בורסות אסיה ננעלו בירידות.

מניית אופקו הלת' חוזרת עם פער ארביטרז' שלילי של 2.85%, אורמת עם פער חיובי של 0.8%, גזית גלוב עם פער שלילי של 0.5%, מניית טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.6%, כיל חוזרת עם פער חיובי של 0.4%, לייבפרסון עם פער חיובי של 3.6%.

ביום חמישי האחרון נסגר המסחר בבורסת ת"א בירידות. מדד ת"א 35 איבד כ-1%, כך גם מדד ת"א 90 ומדד הבנקים. מניית טבע  נפלה ב-6%, כיל  ב-3.8%, מניית פועלים  בכ-1%. מנגד, פריגו  קפצה 3% ואמות  ב-1.5%.

בחברת שיכון ובינוי  פרסמו לאחרונה זימון לאסיפת בעלי מניות שתתבקש לאשר את שכרם של בכירי החברה, המנכ"ל משה לחמני והיו"ר תמיר כהן. ללחמני יתבקשו בעלי המניות לאשר תוספת של 3.5% לשכר הנוכחי, לעלות שכר ברמה של כ-180 אלף שקל בחודש. בנוסף, מבקשת החברה להעניק ללחמני מענק הסתגלות בגובה 6 משכורות, מענק חתימה, והוא יהיה זכאי לבונוס שנתי של עד 3 מיליון שקל. כמו כן, הוא יקבל תשלום מבוסס מניות בשווי של כ-1.7 מיליון שקל לשנה. בסך הכל, לכן, יקבל לחמני שכר בעלות מקסימלית של עד כ-6.2 מיליון שקל בשנה. שכר הבסיס של היו"ר כהן יעודכן בכ-10% לרמה של כ-130 אלף בחודש עבור 75% משרה. גם הוא יהיה זכאי לתשלום מבוסס מניות בהיקף של כ-3.1 מיליון שקל ולמענק חתימה כך שבסך הכל יסתכם שכרו השנתי בעלות של כ-5.8 מיליון שקל לחברה. 

שלושה מנציגי הבנקים הנושים של חברת יורוקום התפטרו מדירקטוריון החברה הבת, אינטרנט זהב , על רקע דרישת מחזיקי האג"ח לצמצם את מספר חברי הדירקטוריון. השלושה הם יובל ברונשטיין, אילן כהן וגלעד שר, אשר מונו על ידי הבנקים הנושים רק בחודש יוני האחרון, במטרה לשלוט למעשה על מכירת גרעין השליטה בבזק (אינטרנט זהב שולטת בביקום, בעלת השליטה בבזק).