הווידוי והתגובה המדהימה: מייסד אמזון חשף - מנסים לסחוט אותי ולאיים עליי בפרסום תמונות עירום

ג'ף בזוס טען הלילה בפוסט שכתב כי היה קורבן לניסיון סחיטה ואיום לפרסם תמונות עירום שלו ותמונות בעלות אופי מיני מרומז של לורן סנצ'ז, מגישת הטלוויזיה שאיתה הוא מנהל רומן • לאחרונה הודיעו האיש העשיר בעולם ואשתו על גירושיהם • בזוס הודיע כי הוא מנהל חקירה נגד "נשיונל אינקווירר" שאיים בפרסום • ואיך דונלד טראמפ קשור גם לפרשה הזו?

מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: Reuters, Joshua Roberts
מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: Reuters, Joshua Roberts

(עדכון): חברת AMI פרסמה הצהרה בה הגיבה להאשמותיו של מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, לפיה היא "מאמינה שנהגה באופן חוקי כשפרסמה את הסיפור על מר בזוס". עוד הצהירה החברה כי "בזמן בו מר בזוס פרסם את האשמותיו, היינו במשא-ומתן מולו שנערך בתום-לב כדי לפתור את כל הסוגיות בינינו. למרות זאת, לאור ההאשמות שפורסמו, דירקטוריון החברה החליט לחקור את הטענות באופן מעמיק. עם סיום החקירה, הדירקטוריון ינקוט כל פעולה שתהיה נחוצה".

מנכ"ל ומייסד אמזון, ג'ף בזוס, טוען כי הצהובון "נשיונל אינקוויירר" ("National Enquirer") סוחט אותו ומאיים לפרסם תמונות עירום שלו ותמונות בעלות אופי מיני מרומז של לורן סנצ'ז, מגישת החדשות שעמה הוא מנהל רומן. בזוס כתב את הדברים בפוסט שפרסם הלילה באתר מדיום. הרקע לסחיטה לכאורה הוא חקירה פרטית שבזוס מנהל נגד הצהובון בעקבות פרסום של התכתבויות אישיות שחשפו את הרומן שלו עם סנצ'ז בחודש שעבר, והביאו לכך שבאותו יום בזוס ואשתו מקנזי הודיעו בפומבי כי הם מתגרשים.

מטרת החקירה שמנהל בזוס היא, לדבריו, להבין כיצד הודעות אישיות שלו הגיעו לידי הצהובון ולבחון האם הפרסום נבע מתוך מניעים פוליטיים. הוא כתב כי בחברת-האם של הצהובון, AMI, מאיימים עליו כעת שאם לא יצהיר פומבית שגילה כי הפרסום לא נבע מסיבות פוליטיות, תמונותיו האישיות יפורסמו. בזוס הוסיף לפוסט שלו את המיילים שנשלחו אליו ולעורכי דינו מחברת AMI, שמראים את האיומים.

בזוס אף ציין בפוסט האישי שכתב כי בעלי הצהובון הוא דיוויד פקר, חבר ותיק של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ; וכי החברה בבעלותו הואשמה בכך שסייעה לטראמפ להסתיר טענות על רומן שניהל וכן מהלכים שהטיבו עם סעודיה. בזוס אמר כי בעלותו על העיתון "וושינגטון פוסט" מביאה לכך שאנשים שמושפעים מסיקור העיתון מסיקים שהוא עצמו אויב שלהם - וציין כי בין האנשים האלה נמנה נשיא ארה"ב, וכי הסיקור של ה"וושינגטון פוסט" את רצח העיתונאי הסעודי ג'אמל חאשוקג'י, שכתב עבורו, "אינו פופולרי בחוגים מסוימים".

את החקירה של בזוס נגד ה"נשיונל אינקוויירר" מוביל עו"ד גאווין דה בקר, ובזוס אמר כי הוא איפשר לו לנהל אותה בכל תקציב שנחוץ לשם הצלחתה. הוא תיאר כי בעקבות קבלת האיומים, עורכי דינו טענו כי הצהובון כלל לא יכול לפרסם את התמונות, מאחר שאין לו זכויות יוצרים, והן אינן מוסיפות ערך חדשותי כלשהו.

בתגובה טענו מטעם הצהובון כי התמונות מראות ששיקול-דעתו העסקי של בזוס "נורא". על כך הוא כתב בפוסט שפרסם כי "לפני 24 שנים הקמתי את אמזון מהמחסן שלי, והייתי מסיע את כל החבילות אל הדואר בעצמי. היום אמזון מעסיקה מעל 600 אלף אנשים, סיכמה את השנה הרווחית שלה אי-פעם ובדרך-כלל מדורגת כאחת מ-5 החברות הרווחיות בעולם. אני אתן לתוצאות האלה לדבר בשם עצמן".

מנכ"ל אמזון הצהיר בפוסט כי בחר שלא להיכנע לאיומים: "כל מבוכה אישית ש-AMI עשויה לגרום לי מתגמדת, מכיוון שמעורב כאן עניין חשוב בהרבה. אם במעמדי אני לא יכול להתנגד לסוג סחיטה כזה, כמה אנשים יכולים?", כתב בזוס, האיש העשיר ביותר בעולם היום לפי הערכות. הוא אף ציין כי מספר אנשים יצרו קשר עם צוות החקירה שלו ותיארו שיטות סחיטה דומות מצד הצהובון כלפיהם, בעוד שהם נאלצו להיכנע, מאחר שפרנסתם הייתה בסיכון.

עוד כתב בזוס כי "במיילים שאני מפרסם כאן בפומבי, תראו את הפרטים המדויקים של ההצעה: הם יפרסמו תמונות אישיות אם לא אצהיר הצהרה שקרית לפיה אין לי כל ידע על כך שהכיסוי של AMI נגוע במניעים פוליטיים". בנוסף, החברה שבבעלותה הצהובון איימה, לדבריו, שאם בעתיד הוא יחזור בו מאותה הצהרה, הם שוב יהיו עשויים לפרסם את התמונות. בזוס כתב: "אני מבטיח לכם שאף עיתונאי אמיתי לא מציע שום דבר כזה".

בזוס חתם את הפוסט בכך ש"כמובן שאני לא רוצה שתמונות אישיות שלי יתפרסמו, אבל אני לא יכול לשתף פעולה עם הפרקטיקה הידועה של החברה, הכוללת סחיטה, טובות פוליטיות, מתקפות פוליטיות ושחיתות. אני מעדיף להתנגד להם, לגלגל את בול העץ הזה הצידה ולראות מה זוחל מתחתיו".

(פרסום ראשון: 07:04)